  • 1. Data: 2009-03-01 19:50:00
    Temat: Proste pytanie amatora: Włącznik czasowy 220V
    Od: "Darek Pelka" <d...@g...pl>

    Dzień dobry,

    Sytuacja ma się następująco - co pewien nieokreślony (i tutaj nieistotny)
    czas muszę włączyć niewielką pompę zanurzeniową na czas 1 - 2 min, aby
    wypompowała zbierającą się wodę. Do uruchomienia zamierzam wykorzystać
    pływak + włącznik monostabilny na 220V, który zainicjuje pracę, a po chwili
    zostanie rozłączony. Pompa zasilana napięciem sieciowym, pobiera 1.3A, moc -
    300W. Znalazłem odpowiedni schemat na elektrodzie, ale wymagałby osobnego
    zasilania niskim napięciem. Nos podpowiada mi, że można to zrobić przy
    pomocy przekaźnika i dużego kondensatora na 230V, ale sam nie wiem jak to
    zrobić, a w szczególności:

    1. Nie wiem jak podłączyć kondensator aby mógł podtrzymać przekaźnik
    2. Nie wiem czy nie są potrzebne jakieś dodatkowe części
    3. Wolałbym nie zgadywać, bo mówimy tu o 230V.

    Uprzejmie proszę o wskazówki lub schemat urządzenia. Czy w ogóle da się to
    zrobić na przekaźniku, bez dodatkowego układu sterującego zasilanego niskim
    napięciem?

    Dziękuję,

    Darek

    --

    Darek Pełka

  • 2. Data: 2009-03-01 20:14:39
    Temat: Re: Proste pytanie amatora: Włącznik czasowy 220V
    Od: "Darek Pelka" <d...@g...pl>

    Znalazłem coś takiego -
    http://www.el-dar.com.pl/Przekaznik-czasowy-PO-415-2
    30V-352.html

    Jak sądzicie, warto bawić się w konstruowanie podobnego układu samemu, czy
    lepiej kupić takie cudo?

    Darek

  • 3. Data: 2009-03-01 20:21:40
    Od: Tomotron <t...@w...pl>

    Darek Pelka pisze:
> [...]
    30V-352.html

    > Jak sądzicie, warto bawić się w konstruowanie podobnego układu samemu, czy

    Prościej i pewnie zrobić na dwóch pływakach + stycznik, zero elektroniki :)

  • 4. Data: 2009-03-01 20:23:22
    Od: Gregy <g...@w...pl>

    A czy koniecznie chcesz ten wyłącznik czasowy skoro zamierzasz użyć
    pływaka?

  • 5. Data: 2009-03-01 20:23:40
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    Darek Pelka pisze tak:

    > Jak sądzicie, warto bawić się w konstruowanie podobnego układu
    > samemu, czy lepiej kupić takie cudo?

    może da się wyszabrować taki układ z czegos tanszego
    może jakiś wentylator łazienkowy poszukaj

    --
    mariusz

  • 6. Data: 2009-03-01 20:42:03
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Darek Pelka pisze:
> [...]
    > zrobić na przekaźniku, bez dodatkowego układu sterującego zasilanego niskim
    Z tym kondensatorem - to tak troche nie bardzo.
    może wystarczyłby taki układ który podtrzymuje światło na klatce
    chodowej? całość zamknięta bez częsci dodatkowych i tania....

    ToMasz

  • 7. Data: 2009-03-01 22:39:26
    Od: "Tadek" <usun_to_ted66@_to_tez_op.pl>

> [...]
    30V-352.html

    > Jak sądzicie, warto bawić się w konstruowanie podobnego układu samemu, czy

    Lepiej kupić. Jeśli masz pewność, że to jest właśnie to, czego potrzebujesz.
    Samodzielne konstruowanie (1 lub kilku sztuk) zazwyczaj bywa droższe,
    zwłaszcza jeśli chce się coś "porządnie" wykonać.

    Tadek

  • 8. Data: 2009-03-01 22:45:41
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Darek Pelka <d...@g...pl> wrote:
> [...]
    30V-352.html

    > Jak sądzicie, warto bawić się w konstruowanie podobnego układu

    Kup takie cudo, samodzielna konstrukcja w sytuacji, kiedy
    będziesz musiał wszystkie komponenty kupić, płytkę zrobić (a i to
    wszystko przy założeniu, że potrafisz to zrobić), wyniesie Cię to
    porównywalnie albo wręcz drożej.
    A taki wyłącznik, jeśli poszukasz w wykonaniu nie na szynę DIN, a
    montowanym "do puszki", powinien kosztować jeszcze z 10zł taniej.

    J.

  • 9. Data: 2009-03-02 06:33:11
    Od: "Darek Pelka" <d...@g...pl>

    30V-352.html

    > Prościej i pewnie zrobić na dwóch pływakach + stycznik, zero elektroniki
    > :)

    Taki był pierwotny zamysł, ale ta pompa siedzi w rurze i mam mało miejsca na
    dwa pływaki. Brałem pod uwagę także 1 pływak z dwoma stycznikami "start" i
    "stop", ale to także jest duże i wymaga przekaźnika.

    Po prostu kupię coś podobnego do PO-415, tylko tak jak Koledzy radzili
    poszukam rozwiązania "do puszki".

    Dziękuję wszystkim za pomoc!

    Darek

  • 10. Data: 2009-03-02 09:05:22
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Mar 2, 7:33 am, "Darek Pelka" <d...@g...pl>
    wrote:

    > Po prostu kupię coś podobnego do PO-415, tylko tak jak Koledzy radzili
    > poszukam rozwiązania "do puszki".
    > Dziękuję wszystkim za pomoc!

    NLZ61NP-8..230 V UC od Eltako spelna Twoje wmagania, a do tego ma
    drugie wejscie na niskie napiecie (jakbys zdecydowal, ze plywak ma
    caly byc w rurze i musial sterowac niskim napieciem ze wzgl. na bezp.)

    http://www.eltako.com/fileadmin/downloads/en/_catalo
    gue/product_group_d_eltako_catalogue_gb_low_res.pdf

    (link sie polamie)
    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl