  • 1. Data: 2010-02-13 16:37:40
    Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Od: "sop3k" <s...@o...pl>

    > Nikt nie mówił, że na letnich oponach zimą się łatwo jeździ... :D

    Jeśli uwazasz PIRELLI WINTER 210 SNOWCONTROL SERIE II za letnie opony to
    gratuluje.

    > Tylnym napędem trzeba umieć jeździć, tego się nie da ukryć. Praktycznie
    > na nowo trzeba się uczyć jeździć, jak się przesiada z przedniego. Takie
    > jest moje zdanie.

    Czyli jednak FWD łatwiej. Z tego samego parkigu Toyota Corolla 2.0 D4D
    wyjechała nawet szemrania prwadzona prze kobiete(niebyt wytrawnego kierowce),
    BMW stoi i kręci i wyjechać bez pchania nie chce.

  • 2. Data: 2010-02-13 16:39:26
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > wyjechała nawet szemrania prwadzona prze kobiete(niebyt wytrawnego kierowce),
    > BMW stoi i kręci i wyjechać bez pchania nie chce.

    Tak na marginesie szwagier wczesniej 2 lata jeździł seria 3, problemy podobne,
    wiec nie jest jak mowisz ze przesiadł sie z FWD.

  • 3. Data: 2010-02-14 04:27:36
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-13 16:37, sop3k pisze:

    > Jeśli uwazasz PIRELLI WINTER 210 SNOWCONTROL SERIE II za letnie opony to
    > gratuluje.

    Pirelli to jedne z gorszych opon.

    > Czyli jednak FWD łatwiej. Z tego samego parkigu Toyota Corolla 2.0 D4D
    > wyjechała nawet szemrania prwadzona prze kobiete(niebyt wytrawnego kierowce),
    > BMW stoi i kręci i wyjechać bez pchania nie chce.

    Wybacz kolego, ale za przeproszeniem pierdolisz głupoty aż żal dupę ściska!
    Przed chwilą wjechałem na parking pod dyskoteką w śnieg o wysokości
    około 25 cm. Koła utopione w śniegu prawię do połowy. Nawet dziewczyny
    spytały się jak wyjadę i czy wyjadę w ogóle?! Zdziwione były! A ja się
    uśmiałem i powiedziałem, gdybym miał napęd na przód, byśmy nie
    wyjechali... Chwila konsternacji nastała.. Odpalam, ruszam elegancko,
    wyjeżdżamy, koła nawet nie zabuksowały. Ucieszyłem się, że za pierwszym
    razem wyjechaliśmy, bo wiem że z przednim napędem na pewno byśmy nie
    wyjechali, było za grząsko i za dużo śniegu. Podjeżdżamy dalej, stoi
    Opel Astra Combi (myślę, cofa albo czeka na coś), jakaś dziewczyna lata
    dookoła samochodu... I co się okazało? Mieli, mieli, mieli.. Nie może
    wyjechać ze śniegu. Po którym my spokojnie jechaliśmy. W końcu ruszył,
    udało mu się. Dziewczyna wsiadła, jadą przed nami.. Cudem jadą! Bo
    szorowali środkiem pojazdu o śnieg. My za nimi też! Ale ja nie
    buksowałem, tylko spokojnie za nim jechałem, szorując o śnieg mocno
    podwoziem, jemu auto szalało na boki jak głupie, moja beema spokojnie
    taranowała śnieg. Bardzo stroma górka przed nami się wyłania i pełno
    śniegu na niej. Więc zwalniam, zatrzymuję się na wszelki wypadek, gdyby
    przedni napęd przed nami nie podjechał. I co?! Miałem rację! Nie
    podjechali. Cofnąłem się, wzięli rozpęd i dopiero cudem podjechali. A my
    spokojnie za nimi, bez żadnego rozpędu. Ruszyłem, delikatnie koła
    zamieliły i spokojnie podjechałem pod górkę z dużą rezerwą.. Kurwa, ja
    mam napęd na tył i podjeżdżam pod naprawdę stromą zaśnieżoną górkę bez
    najmniejszego problemu! Potem zjazd w dół, ciasno.. Podjeżdża taksówka
    (szmelcwagen transporter, mieli przednim napędem by podjechać), zjeżdżam
    na pobocze, wbijam się w wysoki śnieg, toczę się powoli do przodu,
    patrzę a mu przód ucieka prosto na moje drzwi! Aż mi się gorąco zrobiło,
    pieprzone przednie napędy. Pokazałem mu ręką, że ma stać i nie jechać,
    wyjeżdżając z zaspy minąłem go na centymetry. Pewnie się zdziwił, że nie
    uciekł mi tył, bo musiałem delikatnie zakręcić, żeby przebić się przez
    wysoki śnieg.
    I co? I co z tymi przednimi napędami pytam? Wielokrotnie widzę, że
    ludzie mają problemy gdy jest dużo śniegu. Ja nie mam problemów, mam po
    prostu dobre opony, a tylny napęd mi ułatwia jazdę, nie utrudnia.
    Więc przestańcie pieprzyć głupoty, że tylny napęd jest do dupy na
    parkingu, czy pod górki.

    Sorry za błędy jak jakieś są, ale jest późno i nie mam zamiaru nic
    poprawiać.

    Na grunwaldzkiej mercedesy e klasa jeżdżą po 80 i 100 km/h teraz w tych
    godzinach. Prują jak szaleni, a na ulicy jest ślisko jak cholera. Ja za
    nimi bez najmniejszego problemu... Mijaliśmy tylko same przednie napędy,
    które nie jechały szybciej jak 50 km/h. Więc coś w tym jest. Jak miałem
    golfa IV, to też nie jeździłem szybciej jak 50-60 km/h na śniegu, bo
    auto tańcowało i się bałem, w bmw mam kontrolę nad samochodem i to ja
    decyduję kiedy i jak się poślizgnę i nie jest istotne ile mam na
    liczniku, w porównaniu do mojego poprzedniego samochodu-golfa.

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2010-02-14 10:45:25
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 14 Feb 2010 04:27:36 +0100, Filip KK napisał(a):

    > moja beema spokojnie
    > taranowała śnieg.

    Zupełnie jak przednionapędóweczka!

> [...]
    > śniegu na niej. Więc zwalniam, zatrzymuję się na wszelki wypadek, gdyby
    > przedni napęd przed nami nie podjechał. I co?! Miałem rację! Nie

    Mieli wysokiej klasy zimowe opony?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 5. Data: 2010-02-14 14:00:39
    Od: z <z...@g...pl>

    Filip KK pisze:

    > Wybacz kolego, ale za przeproszeniem pierdolisz głupoty

    E tam... W ten sposób to mozna wszystko udowodnić.
    Mi bardzo pomaga w sytuacjach podbramkowych możliwość skręcenia kół w
    drugą stronę dla złapania lepszej przyczepności.
    Nie piszę o trasie tylko o kopaniu w śniegu.
    To wszystko jednak to pikuś w porównaniu z umiejętnościami kierowcy.

    PS. Prześwit samochodu też ma znaczenie. Kupowałem bo wydawała się na
    wyżej zawieszoną (to też był powód :-) ) ale jak zajrzałem do tylnego
    zawieszenia to tylna sztywna oś wszystko psuje. Tego na zewnątrz nie widać.

  • 6. Data: 2010-02-14 15:02:02
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > kiedy i jak się poślizgnę i nie jest istotne ile mam na liczniku, w
    > porównaniu do mojego poprzedniego samochodu-golfa.

    Ty jakies sajensfykszyn wypisujesz tutaj :)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 7. Data: 2010-02-14 23:00:19
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > Ty jakies sajensfykszyn wypisujesz tutaj :)

    Ile Ty masz lat?

    Dzisiaj parking Carefour w Gdańsku. Zaśnieżony cały, błoto śniegowe ze
    20 cm. Ja wjechałem za drugim razem, tylko dlatego żeby wyprostować
    samochód. A obok mnie golf IV mielił kilka razy, zanim udało mu się
    wjechać...

    Wnioski sobie sami wyciągnijcie.

  • 8. Data: 2010-02-14 23:34:53
    Od: "sop3k" <s...@o...pl>

> [...]
    > 20 cm. Ja wjechałem za drugim razem, tylko dlatego żeby wyprostować
    > samochód. A obok mnie golf IV mielił kilka razy, zanim udało mu się

    No widzisz ja moja Corolla, 25cm sniegu na podworzu, opony całkowiecie
    niefirmowe, jakies PointS wjechałem za 1 razem, tak samo wyjechałem, tak samo
    wiekszość osób na podwórzu na którym parkuje. 90% aut to przednio napędówki i
    co? Sniegu u mnie na podwórzu naprawde sporo, dziś prawie zawisłem podwoziem,
    ale dałem rade przepchnąc snieg pokrywa pod silnikiem.

    Nie pier*** wiec głupot, napęd ma 2-rzedne znaczenie.

  • 9. Data: 2010-02-15 17:10:13
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]

    > były! A ja się uśmiałem i powiedziałem, gdybym miał napęd na przód, byśmy
    > nie wyjechali... Chwila konsternacji nastała..

    No Ziom, toś im pokazał. Lachony zapewne piszczać lały po nogach .... ;D

  • 10. Data: 2010-02-16 01:32:25
    Od: złoty <g...@g...pl>

    Filip KK pisze:

> [...]
    > spytały się jak wyjadę i czy wyjadę w ogóle?! Zdziwione były! A ja się
    > uśmiałem i powiedziałem, gdybym miał napęd na przód, byśmy nie

    ..a kiedy bedzie smok?
    ..bo wiesz - w kazdej bajce jest smok :P

    A.