  • 41. Data: 2014-10-16 02:45:46
    Temat: Re: Przejście dla pieszych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Oct 2014, John Kołalsky wrote:

    > Mnie chodzi o to co samo co kiedyś, że wyprzedzanie
    > z definicji PoRD jest zjawiskiem a czynem będzie jak ktoś coś zrobi by
    > wyprzedzić lub zaniecha czegoś do czego jest zobowiązany.

    No to masz: pojazd obok hamuje lub "nic nie robi" (po prostu jedzie
    wolniej), kierujący jadący pojazdem poruszającym się szybciej (lub
    nie hamujący) obserwuje "zjawisko wyprzedzania" a *WIE* *z nakazu
    przepisu* że ma "nie wyprzedzać".
    Ergo klasyczne zaniechanie.
    Ustawa NIE WNIKA w to, które pedały trzeba wciskać aby "wyprzedzać"
    albo "nie wyprzedzać"! Mylisz wyprzedzanie z przyspieszaniem.
    Wyprzedzać można jak najbardziej podczas zwalniania (jeśli inny
    zwalnia bardziej).

    Jako że czasami wykazujesz się e... twardością, to rozważ
    sobie znak zakazu wyprzedzania - wyjeżdżasz zza zakrętu z prędkością
    80km/h, ktoś jedzie 20 km/h wolniej i wg Twojej definicji "braku
    wyprzedzania" wystarczy, że "nic nie robisz" i już wyprzedzanie
    znikło. Mimo że przejechałeś obok wolniej jadącego.
    Gratulacje ;>

    > Jeśli ma się
    > zatrzymać przed przejściem i tego nie zrobi to to będzie zaniechanie, ale jak
    > ma nie wyprzedzać a sobie swobodnie jedzie i w wyniku hamowania innego
    > samochodu wyprzedzi (tak jak tu) to raczej

    Na pewno będzie.
    Jedyne co go wytłumaczy to "awaryjne hamowanie" pojazdu obok, kiedy
    to fizycznie nie będzie możliwe jeszcze silniejsze zahamowanie własnego
    pojazdu, ale on sam NIE WJEDZIE na przejście (a jedynie dopuści do
    tego że "wyprzedzi przed" przejściem).
    Przypominam o przepisie z KW: "lecz jechać z dostatecznie zmniejszonš
    szybkoœciš umożliwiajšcš natychmiastowe zatrzymanie pojazdu, jeżeli
    pieszy znajduje się na przejœciu" (art.11.9 jakby kto pytał).
    Jeśli więc WJEDZIE na przejście obok nawet ostro hamującego pojazdu,
    to znaczy że prędkość nie była "dostatecznie zmniejszona", klops.

    > nie będzie bo przyczyną
    > zaistnienia zjawiska było zahamowanie przez tego drugiego a nie zaniechanie
    > bo by musiał być obowiązek hamowania.

    Ty tak... poważnie?

    <wKF> a potem jeden z drugim się dziwi, że na egzaminie na PJ jest
    pytanie o długość takiego czy innego drążka - wszak jakby w przepisie
    nie napisali, to byś nie użył, więc pytanie jest zasadne ;P
    </wKF>

    > Jeśli raz mi się zdarzyło na przejściu zagapić i widzę to samo na YT to co
    > mam od razu po kimś "jechać" ?

    Każdego po równi usprawiedliwiasz?
    Mam sprawdzić, czy aby czegoś nie pisałeś o pieszych?

    > Raczyłem napisać o PODPISYWANIU SIĘ NAZWISKIEM bo już kilka razy czytałem
    > jego wypowiedzi kierowane do innych o "wstydzeniu się swojego nazwiska"

    Tak było.

    > właśnie w kontekście podpisywania się.

    Nie. To sobie domniemałeś z kapelusza, a nie z tekstu.

    > Czyli o tym, że on tego chce a nie ja.

    No właśnie - NIC nie pisał o podpisywaniu się.
    Całkiem jakbym czytał ustawę o podatkach ;) (znaczy trzeba uważać na
    literalny tekst)

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2014-10-16 02:53:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Oct 2014, Witolko wrote:

    > Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał

    > Nie widziałeś bo przechodzień był zasłonięty przez pojazd na lewym pasie.
    > Nie ma znaczenia czy tam był pieszy.

    Dla ścisłości, ma znaczenie o tyle, że istnieje dodatkowy nakaz
    jazdy "z prędkością pozwalającą na natychmiastowe zatrzymanie się"
    jeśli na przejściu przy którym jest inny pojazd idzie pieszy.
    Każdy "wjazd na pasy" naruszający pierwszeństwo pieszego
    podpada pod ten przepis, a jak kierujący nie widzi wolnego
    przejścia (bo zasłonięte pojazdem) to pozostaje mu przyjąć,
    że pieszy tam jest.

    > Tam nie wolno wyprzedzać !!! bo tak stanowi PoRD.

    Niezaprzeczalnie :)
    Ale w razie gdyby, do listy złamanych przepisów prokurator
    może dopisać art.11.9 KW, dlatego jest różnica (niezbyt
    istotna, to prawda).

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2014-10-16 05:52:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-15 09:58, Użytkownik Myjk napisał:

    > Art. 3. i 4. PORD

    Art. 3 nie nakazuje zatrzymania.
    Art. 4 to już całkiem jest z innej bajki.

    Chcesz się jeszcze na jakiś przepis powołać ?

    Pozdrawiam

  • 44. Data: 2014-10-16 07:54:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Oct 2014 05:52:22 +0200, RadoslawF

    > Art. 3 nie nakazuje zatrzymania.

    Nakazuje zaniechanie. To wystarczy normalnemu do zrozumienia.

    > Art. 4 to już całkiem jest z innej bajki.

    Nie z całkiem innej bajki, tylko muszą zajść szczególne okoliczności.

    Ale w tym wypadku mogą zajść, więc ten przepis też dotyczy tego o co
    pytałeś. Jeśli kierowca ma przypuszczenie, że gibający się na krawężniku
    przy pasach (a nawet bez pasów) pieszy może "wejść" przed maskę, ma prawo
    się zatrzymać, a reszta *paździochów* ma się w tej sytuacji dopasować,
    nawet jeśli, jak to napisał "dżon" nie zrobi nic aby "zaszło" wyprzedzanie
    czy omijanie.

    > Chcesz się jeszcze na jakiś przepis powołać ?

    Już się powołałem. Nie mój problem, że nie potrafisz pojąć prostego tekstu
    pisanego. Ale wniosek jest taki, że to między innymi przez takich jak ty
    czy inny kowalski (p)osły pracują nad założeniem kagańca typu pieszy ma
    zawsze pierwszeństwo. Możesz sobie pogratulować. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 45. Data: 2014-10-16 08:03:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 Oct 2014 19:23:07 +0200, John Kołalsky

    > Wydaje się, że nie uchybiła niczemu.

    Dobrze, wydaje ci się.

    > Wystarczy zagapić się. Jestem pewien, że każdemu z nas to się przytrafiło
    > tylko kamery nie było albo coś innego, że nie możemy teraz pokazać.

    Nie każdemu jednak zdarzyło się to robić, gdy pieszy był w obrębie lub na
    samym przejściu dla pieszych.

    > MZ ponosi Cię ambicja wykazania, że pani jest bardzo winna a ona może jest
    > winna zupełnie umiarkowanie.

    Jaki jest koń, każdy widzi. Więc ona jest winna omijania/wyprzedzania
    pojazdu gdy na przejściu znajdują się piesi. Ale na twoje szczęście
    kaganiec już się robi i niedługo nie będziesz miał podobnych rozterek w
    takich sytuacjach. Ciesz się. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 46. Data: 2014-10-16 08:13:41
    Od: "Witolko" <x...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Dla ścisłości, ma znaczenie o tyle, że istnieje dodatkowy nakaz
    > jazdy "z prędkością pozwalającą na natychmiastowe zatrzymanie się"
    > jeśli na przejściu przy którym jest inny pojazd idzie pieszy.

    Pisz wyraźnie, że chodzi ci o Konwencję Wiedeńską.
    Konwencja Wiedeńska w tym przypadku nie ma zastosowania,
    bo PoRD jest ostrzejsze/surowsze i jasno zakazuje wyprzedzania,
    niezależnie czy pieszy jest na przejściu, czy go nie ma.
    Pamiętaj, że w wątku mamy przypadek wyprzedzania.

    > może dopisać art.11.9 KW,
    > pzdr, Gotfryd

    Pisz wyraźnie, że chodzi ci o Konwencję Wiedeńską.
    KW to jest Kodeks Wykroczeń.

  • 47. Data: 2014-10-16 09:59:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Oct 2014, Witolko wrote:

    > Pisz wyraźnie, że chodzi ci o Konwencję Wiedeńską.

    Na razie napisałem o przepisie, bez znaczenia skąd on:
    jest i obowiązuje.

    > Konwencja Wiedeńska w tym przypadku nie ma zastosowania,
    > bo PoRD jest ostrzejsze/surowsze i jasno zakazuje wyprzedzania,

    A zasady prawne jak zwykle... paść się poszły.
    Jasne zakazanie wyprzedzania nie wyklucza możliwości obrony
    poprzez wykazywanie, że kto inny popełniał "wykroczenie
    o wyższym priorytecie" (znaczy spowodował własne wykroczenie
    w postaci wyprzedzenia).

    > niezależnie czy pieszy jest na przejściu, czy go nie ma.

    W zakresie "niezależności" tak. Zgoda.
    Ale to konwencja wyklucza możliwość powołania się na
    usprawiedliwienie poprzez "spowodowanie niemożliwości"
    przez innego uczestnika ruchu (przez owo nagłe
    i gwałtowne hamowanie).

    Wyklucza wprost i bezpośrednio - w praktyce objawia się
    to tak, jak powiedzmy "odstęp bezpieczny" wg polskich
    przepisów (w odróżnieniu od niemieckich, zawierających
    wprost zdefiniowane minimum): dopóki nie dojdzie do
    jakiegoś *skutku* takiej jazdy, jazda "na zderzaku"
    jest praktycznie bezkarna, mimo że dla wszystkich jest
    oczywiste, że metrowe odstępy przy 100km/h nijak
    "odstępem bezpiecznym" nie są; podobnie przejechanie obok
    ostro hamującego pojazdu, ale bez spowodowania wypadku,
    w oparciu o definicję z PoRD dawałoby "praktyczną
    bezkarność" takiego zachowania, ze względu na obronę
    wersją "niemożliwości".
    Nakaz zapewnienia "natychmiastowego zatrzymania" wszelkie
    takie tłumaczenia wyklucza.

    W PoRD podobny przypadek jest skonstruowany dla cofania:
    art.23.1.3 wyklucza tłumaczenie że "nie dało się widzieć",
    zawiera otwartą listę wskazującą "wszelkie środki",
    wskazując nietypowy przykład (środki wykraczające poza
    kierowanie z miejsca kierowcy).
    AFAIR jest to skutek wypadku, którego rozstrzyganie
    zaszło aż do SN (jeśli dobrze pamiętam, kierowca się
    bronił że "nie mógł widzieć" że ktoś mu wlazł pod koła,
    sąd orzekł że miał sobie zapewnić widoczność, ale
    dyskusja spowodowała nowelizację - kiedyś słów o "osobie
    trzeciej" nie było, a jednym z celów była łatwość karania
    mandatem oraz możliwość karania bez rozważania priorytetów
    przepisów jeśli kto inny łamie inny przepis).

    > Pamiętaj, że w wątku mamy przypadek wyprzedzania.

    Pamiętam.
    Pamiętam również, że w rachubę wchodzą "zasady prawne", które
    mogą skutkować niejako odwróceniem priorytetów przepisów,
    z umyślnością działania na czele i właśnie "spowodowaniem
    niemożliwości" gdzieś niedaleko głębiej.

    > Pisz wyraźnie, że chodzi ci o Konwencję Wiedeńską.
    > KW to jest Kodeks Wykroczeń.

    Nie ma takiej "predefinicji", używanie skrótowców zawsze
    obarczone jest ryzykiem niejednoznaczności, kto wie ten
    wątpliwości nie ma, a kto nie wie - dopyta.
    Moje ulubione - IBM :> (Instytut Budowy Maszyn jakby
    kto pytał).
    Faktem jest, że przydałby się jednoznaczny (odróżniający)
    "przyjęty skrót" na kodeks i konwencję.
    Niemniej jak nie zapomnę to będę zaznaczał czy "kodeks"
    czy "konwencja", choć czasem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2014-10-16 13:57:39
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-10-15 o 19:12, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "xxx" <x...@w...pl>

    > Zacytuj przepis to pogadamy.
    Tego akurat kodeks nie przewiduje ale dałbnm gościuwie
    łopatą w łeb pare reazuy

  • 49. Data: 2014-10-16 14:24:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-16 07:54, Użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > się zatrzymać, a reszta *paździochów* ma się w tej sytuacji dopasować,
    > nawet jeśli, jak to napisał "dżon" nie zrobi nic aby "zaszło" wyprzedzanie

    Ma prawo się zatrzymać bez gibającego się pieszego.
    Dla przypomnienia, pisałeś wymusza zwolnienie do zatrzymania
    włącznie. A ja prosiłem o podanie jaki przepis to zatrzymanie
    wymusza. Bez dodatków w stylu "może coś zrobić".

> [...]
    > czy inny kowalski (p)osły pracują nad założeniem kagańca typu pieszy ma
    > zawsze pierwszeństwo. Możesz sobie pogratulować. :P

    Ja mam wrażenie że nie potrafisz zrozumieć tekstu który sam napisałeś.

    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2014-10-16 14:46:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Oct 2014 14:24:47 +0200, RadoslawF

> [...]
    > włącznie. A ja prosiłem o podanie jaki przepis to zatrzymanie
    > wymusza. Bez dodatków w stylu "może coś zrobić".

    Odpowiedź się nie zmieniła od poprzedniego razu.
    Art. 3. a jak zajdą dodatkowe okoliczności to także Art. 4.

    --
    Pozdor Myjk