-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Yakhub <y...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przyszłość motoryzacji - trochę [piątkowo] [długie]
Date: Fri, 9 Jul 2010 13:40:25 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 52
Message-ID: <1...@w...pl>
References: <10b15cyvi2x4m$.nmu6mjgjj406$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: ohl82.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1278675626 29480 95.51.191.82 (9 Jul 2010 11:40:26 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 9 Jul 2010 11:40:26 +0000 (UTC)
X-User: yakhub
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2295846
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 9 Jul 2010 13:19:36 +0200, Technolog napisał(a):
> - na autostradzie:
> a) kolumny samochodów, które prowadzi jeden kierowca.
/ciach/
> Dzięki temu 4 kierowcy wypoczywają, nie muszą skupiać się na
> drodze i gdy będą prowadzili inną kolumnę przez powiedzmy godzinę, będą w
> dobrej formie. /ciach/
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem Twoje intencje - miałbym oddać kontrolę
nad swoim samochodem w ręce obcego, przypadkowego człowieka? A innym razem
inny, przypadkowy człowiek oddawałby mi kontrolę? Nierealne. Ludzie nie
ufają sobie aż tak.
> b) kolumny tirów, w których dwóch kierowców jest tylko w pierwszym
> pojeździe. Sprawdzałoby się to tylko chyba przy kilku tirach jednej firmy
> jadących w to samo miejsce - ale takie sytuacje nie są rzadkie.
Czym (w praktyce) różniłoby się to od jednej ciężarówki z kilkoma
przyczepami? Poza tym, że każda "przyczepa" miałaby swój silnik i nie
byłaby fizycznie przyczepiona do pozostałych?
> - w mieście:
> aby nie zmuszać aut do rozpoznawania trasy jak we wspomnianym konkursie,
> należałoby w drogę wbudować serię nadajników wzdłuż pasów (wbudowanych np.
> w tzw. "kocie oczka") lub jakichś kabli, które każde auto by sobie
> czujnikami namierzało. Należałoby do tego dodać czujniki tego, co dzieje
> się wokół auta i teoretycznie mamy dane takie, jakie ma kierowca, tylko
> automat się nie zagapi, nie zaśnie, a wykryje i zareaguje na zagrożenie
> szybciej, niż człowiek. Oczywiście nie wszystkie drogi mogłyby być w ten
> sposób od razu uzbrojone - wiele pozostałoby tradycyjnych.
Realne, choć mimo wszystko - technicznie trudne. I pierońsko drogie.
> Początkowo oczywiście takie samochody musiałyby mieć jakieś oznaczenia, np.
> świetlne, iż prowadzone są przez automaty. Pozostaje też do ustalenia wiele
> kwestii prawnych. Ale czyżby to było hamulcem? Teoretycznie, doprowadzając
> do automatyzacji wszystkie pojazdy, gwałtownie redukujemy ilość wypadków i
> osób w nich poszkodowanych.
Czy zredukujemy - to by się dopiero okazało. Problem prawny jest nie do
zignorowania - kogo można pociągnąć do odpowiedzialności w sytuacji, gdy
taki autosamochód spowoduje wypadek?
> (oczywiście dla fanów prowadzenia mogłyby pozostać jakieś odcinki,
> które automaty by omijały, lub miały wydzielony pas).
Dlaczego przyjmujesz, że automaty i samochody nie mogłyby się poruszać po
tych samych drogach?
--
Yakhub
Następne wpisy z tego wątku
- 09.07.10 13:43 Borys Pogoreło
- 09.07.10 13:49 Technolog
- 09.07.10 13:56 J.F.
- 09.07.10 14:01 Technolog
- 09.07.10 15:43 Borys Pogoreło
- 09.07.10 18:17 Bydlę
- 09.07.10 18:28 Technolog
- 09.07.10 18:31 Bassteq
- 09.07.10 19:42 pavellz
- 09.07.10 20:19 Technolog
- 09.07.10 23:17 Technolog
- 10.07.10 03:57 Michał
- 10.07.10 07:48 TM
- 10.07.10 09:35 Technolog
- 10.07.10 09:36 Technolog
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML