  • Data: 2010-06-02 11:46:25
    Temat: Re: Pytanie o cache przeglądarek
    Od: Marek <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 02 Jun 2010 00:08:34 +0200, Colin napisał(a):

    > On 2010.06.01 23:55, Marek wrote:

    > ETag "4087-1275351686" jest prawidłowy. Ale jak znana jest data
    > modyfikacji i plik nie zmienia się częściej niż raz na sekundę, to ja
    > wcale bym nie używał tego. Jeżeli to jest "ID-data", to nie zyskujesz
    > zupełnie nic ustawiając taki ETag.

    Dostaję na serwerze wywołania wskutek, których odsyłam 304 - to jest fakt,
    więc to działa. Etag to nie jest wyłacznie ID obrazka, ale i jego czas
    utworzenia co do sekundy. Właśnie przy przytaczanym wyżej nagłówku to
    działa w następujący sposób (zweryfikuj proszę jeśli źle interpretuję):
    przy pierwszym pobraniu obrazka ładuje się oczywiście jego content oraz
    etag a także informacja last-modified jako data fizycznego utworzenia pliku
    (zwykle to są tygodnie wstecz) oraz Cache-Control: max-age=600, który
    wymusza ważność pliku przez 10 minut od chwili odwiedzin (z kodem 200 lub
    304). Po tych 10 minutach kolejne odwiedziny wymuszają komunikację z
    serwerem. Wysyłany jest Etag, serwer sprawdza czy obrazek się zmienił na
    podstawie tego Etagu i jeśli nie - odsyła kod 304 wraz z tym samym Etagiem.

    W ten sposób jeśli ktoś wraca na stronę WWW i w międzyczasie redaktor
    podmienił obrazek (=zmienił się jego Etag choć ID pozostał ten sam), to max
    po 10 minutach będzie widoczna różnica.

    > Może nie masz obsługi If-None-Match/If-Match lub twoja odpowiedź 304 nie
    > zawiera nagłówka ETag.

    Przytoczyłem wcześniej kompletną odpowiedź serwera. Chodziło o kod 200 - on
    już jest ponoć "zły". 304 pod tym względem nie sprawdzałem lecz pewnie
    będzie to samo.

    Dla 304 badam If-None-Match/If-Match i zwracam oczywiście kod, etag, last
    modified.