  • Data: 2010-06-02 15:54:13
    Temat: Re: Pytanie o cache przeglądarek
    Od: the_foe <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-06-01 14:48, Marek pisze:
    > Dnia Mon, 31 May 2010 17:02:31 +0100, porneL napisał(a):
    >
    > W międzyczasie zrodziło mi się jeszcze jedno pytanie. Mam stronę
    > dynamicznie generowaną: newsy z obrazkami. Za każdym razem strona ładuje mi
    > się ze statusem 200 i tak ma być. Obrazki również są dynamiczne i z nimi
    > jest problem gdyż, wydaje mi się, że są nadgorliwie cache'owane albo
    > browser mi prawdy nie mówi. Badam to w Firebugu. Otóż obrazki mają wysyłane
    > headery:
    >
    > header('HTTP/1.1 200 OK');
    > header("Etag: \"".$fileInfo["Etag"]."\"");
    > header("Content-Type: ".$fileInfo["file_mime"]);
> [...]

    mialem podobny problem z ff - nie da sie tu ominac cache obrazku zawsze
    wyjdzie stara wersja do czasu kiedy recznie nie przeladujemy strony.
    Przeladowanie strony np. naglowkami nie daje takiego efektu. Dopiero
    uzycie rewrite moda dalo rade:
    RewriteRule ^(.+)dynamicphoto\-([0-9]+)__([a-zA-Z0-9\-\_]+).([a-
    z]+)$
    $1$3.$4 [L]
    wtedy adres obrazka generuje z php i jest przeladowywany za kazdym razem
    bo nazwa jest unikalna (bo dodaje uniksowaego stampa)

    --
    the_foe