-
X-Received: by 2002:a0d:d205:: with SMTP id u5mr13179ywd.3.1549316039455; Mon, 04 Feb
2019 13:33:59 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a0d:d205:: with SMTP id u5mr13179ywd.3.1549316039455; Mon, 04 Feb
2019 13:33:59 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!v55no48
6317qtk.0!news-out.google.com!h3ni6357qtk.1!nntp.google.com!v55no486303qtk.0!po
stnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Mon, 4 Feb 2019 13:33:59 -0800 (PST)
In-Reply-To: <5c52cf89$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=89.76.154.60;
posting-account=93qVewoAAABKcD_1Jlg3GQ_AhUIPZ_ih
NNTP-Posting-Host: 89.76.154.60
References: <5c52cf89$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <f...@g...com>
Subject: Re: Pytanie z ciekawości o budowę automatycznej skrzyni biegów z lat 50.
i 60.
From: s...@g...com
Injection-Date: Mon, 04 Feb 2019 21:33:59 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 27
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649458
[ ukryj nagłówki ]W dniu czwartek, 31 stycznia 2019 11:35:54 UTC+1 użytkownik T. napisał:
> Dziś jest elektronika, która steruje zmianą biegów w ASB. A jak to
> wyglądało w skrzyniach w czasach, gdy nie było elektroniki? Coś tam
> przeczytałem na Wikipedii, jak to działało. Ale może ktoś podrzuci
> jakieś zdjęcie? Bo trudno mi to sobie wyobrazić, jak mechanizm
> odśrodkowy może sterować zaworami w skrzyni hydrokinetycznej (a takie
> wtedy były)...
> T.
Wpisz w google np. Allison Control valve Body i w obrazkach możesz to prześledzić.
Tak jak napisałeś, teraz zmianą przełożeń np. R, D, 2-3, 2-4, 2-5 itd. steruje
elektronika ale i klasyczna mechanika też jest stosowana. W dużym uproszczeniu zmiana
przełożeń to przesterowanie elektromechaniczne lub tylko mechaniczne zaworów
odpowiedzialnych za przepływ oleju do sprzęgieł - to tak w dużym skrócie. Elektronika
"poprawiła" współpracę silnika ze skrzynią biegów - to też tak w skrócie. Ja zawsze
mówię, że w tej elektronice to odpowiedzialny jest ten gość co gasi światło w lodówce
lub ktoś z jego rodziny {;-)))) Myślę, że tak to działa ;-)
Ark
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- (Nie)typowy problem z elektrykiem
- Życie z Renault Twizy: Jak to NAPRAWDĘ wygląda
- Takim bym jeździł - Złomnik: Golf jedynka z wnętrzem od Fabii
- ostatni raz byłem na myjni
- Zimowy płyn do spryskiwania szyb
- jęczy wspomaganie
- wrzesień
- jak się kupuje elektryczny?
- jak sprawdzić czy zerwałem gwint
- Wrześniowe promocje na ładowarkach
- KIA 2025r
- Rejestracja godna elektryka
- Koniec dopłat
- Odszkodowanie
- Fwd: Uprzejmie proszę o sprostowanie nieprawdziwej informacji w art. premium
Najnowsze wątki
- 2025-09-30 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-09-30 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-09-30 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-09-30 Warszawa => Lead SAP PP Consultant <=
- 2025-09-30 Warszawa => Project Manager (AI and innovation) <=
- 2025-09-30 Poznań => SAP HCR Consultant <=
- 2025-09-30 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-09-30 Zbrodzień Ziobro zatrzymany na płycie lotnika międzynarodowego bo PRZYLECIAŁ do RP3 zostać "nielegalne doprowadzony"
- 2025-09-30 Warszawa => Starszy Konsultant SAP - obszar PP <=
- 2025-09-29 (Nie)typowy problem z elektrykiem
- 2025-09-29 Awaria
- 2025-09-29 Życie z Renault Twizy: Jak to NAPRAWDĘ wygląda
- 2025-09-29 Białystok => Programista Delphi <=
- 2025-09-29 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-09-29 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo