  • Data: 2009-02-11 12:42:31
    Temat: Re: RAID 0 - błąd nie ma błędu?
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 11 Feb 2009 10:19:53 +0000 (UTC), Jacek Kalinski
    <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> wrote:

    >Jak się kupuje dyski szmelcowe, to takie są tego efekty. Najlepszym
    >przykładem jest mój kolega. U niego w firmie kierowano się _tylko_
    >ceną przy zakupie. W ciągu 2 miesięcy wymienił 8 lub 9 dysków (już się
    >gubię w liczeniu) i kilkanaście razy odbudowywał całą macierz.

    Masz rację. Z jednym zastrzeżeniem: w realu to najróżniej wygląda. Mam
    insytucje która nie ma budżetu na sprzęt i nie kupi jednorazowo dysków
    serwerowych bo po prostu nie dostaną na to budżetu - ma być low-cost.
    Efekt jest taki że w 2 ich serwerach co 2 lata jest wymieniany
    komplet dysków na nowe ale tanie - nawet jeśli dyski nie wykazują
    błędów. Dysk pracują w mirrorze programowym pod linuxem - do tego
    maszyny nie są krytyczne - przestój kilku godzin nie powoduje
    katastrofy i można odtworzyć system z backupu. Wymiana dysków jest w
    budżecie eksploatacyjnym obok tonera do drukarki czy papieru a bei w
    zakupie sprzętu. I w sumie nie ma z tym problemów - jak padnie dysk w
    mirrorze to jest wymieniany na gwarancji na nowy. Koszty rozkładają
    sie na lata a ja co 2 lata mam 4 używan edyski do wykorzystania w
    innych celach. ;-)

    Zdrówko