    From: Valwit <l...@v...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Rawy z D3x
    Date: Fri, 09 Jan 2009 23:22:06 +0000
    <gik3r6$sch$1@inews.gazeta.pl> <gik60n$9ek$1@inews.gazeta.pl>
    <gik8c3$jlc$1@inews.gazeta.pl> <gikbsh$5fj$1@inews.gazeta.pl>
    <gipdq5$2p4$1@inews.gazeta.pl> <gipveb$osa$1@inews.gazeta.pl>
    <gj3rtr$9e0$1@inews.gazeta.pl> <gj4oag$1qh$1@inews.gazeta.pl>
    <gj5fsg$cmk$1@inews.gazeta.pl> <gj81ho$fjt$1@inews.gazeta.pl>
    <gj9adu$4e$1@inews.gazeta.pl> <gjajl0$eeb$1@inews.gazeta.pl>
    <gjiohi$2a1$1@inews.gazeta.pl> <gjjc8f$aan$1@inews.gazeta.pl>
    <gjmgls$non$1@inews.gazeta.pl> <gjnpuh$od9$1@inews.gazeta.pl>
    <gjomng$3na$1@inews.gazeta.pl> <gjorav$r53$1@inews.gazeta.pl>
    <gjp6nl$dra$1@inews.gazeta.pl> <gjqtrn$9tr$1@inews.gazeta.pl>
    <gjr4td$na4$1@inews.gazeta.pl> <gjrjfq$8ku$1@inews.gazeta.pl>
    <gjrta2$ac9$1@inews.gazeta.pl> <gjtk93$h2i$1@inews.gazeta.pl>
    <gk13ac$osh$1@inews.gazeta.pl> <gk3gc8$781$1@inews.gazeta.pl>
    <gk3n15$3fg$1@inews.gazeta.pl> <gk3vgk$ss$1@inews.gazeta.pl>

    dominik wrote:

    > Nie o tym była mowa.

    jako ze ja zaczalem o gps, to jak najbardziej wiem o czym byla mowa. to
    ze ty nie zrozumiales, nie znaczy ze nie bylo o tym mowy.

    > Masz rację, mnie też już nudzi, jak ciągle odwracasz kota ogonem.

    nie odwracam kota ogonem tylko ty wydajesz sie byc za tepy zeby pamietac
    przez wiecej niz 2 posty, czyli ponad to co masz zacytowane, co bylo
    pisane/mowione.

    > Jak to to z wyżej, to zaczynało się akurat od Twoich słów.

    no doprawdy? jesli rozmawiamy w 2 osoby, i ty cytujesz, to czyje slowa
    bedzie twoj cytat zawierał, zakladajac ze nie cytujesz sam siebie?
    (pytanie retoryczne)

    > Że niby czego tam nie ma?

    podmiotu zdania napisanego przez ciebie wczesniej, a pod ktorym ja
    dopisalem swoja odpowiedz, ktora okazala sie zbyt skomplikowana abys
    zrozumial.

    > Wszystkiego tego o czym się nie chwalą w marketoidowych obwieszczeniach?

    moglbys mi pokazac jaki kolwiek dokument/link/strone wspominajaca o
    dodatkowej wartstwie mikrosoczewek w matrycach uzytych w alfie?
    moze byc material marketingowy.

    > Pisałem, że to najpewniej sama matryca jako element dający obraz.

    > Tak samo tu - matryca jako gotowy element jest wspólny. Nie bez
    > znaczenia elektronika która go czyta, dodatkowe szkiełka na matryce już
    > nie. Stąd mogą być pewne różnice. Dokładnie takie zresztą jak byś
    > testował wydajność jednego komputera z chipsetami/wiatraczkiem firmy X i
    > drugiego z tym samum procesorem a chipsetami/wiatraczkiem firmy Y.

    zostawiam dla potomnosci.
    przez kilka postow probowalem cie uswiadomic, niedocenilem twojej odpornosci

    > Żeby być ścisłym to może być, ale nie musi, a jak nie wierzysz to sam
    > uzupełnij swoją niewiedzę (hint: canon).

    ten canon ktory robi swoje wlasne matryce od lat, ktory jest niejako
    pionierem tej technologii i stosuje z powodzeniem mnostwo wlasnych
    rozwiazan, przez co porownanie ich matryc do tej nikona czy sony czy
    sony/nikona jest zupelnie bezsensu, na zasadzie "ty tez jestes glupi"
    albo "a u was bija murzynow"? (to tez jest pytanie retoryczne)

    > Dawniej też nikt absolutnie nie robił testów iso np. i co z tego wynika?
    > Zaczęto jednak jak się okazywało, że różnice są znaczne.

    i ty mnie sie pytasz czy ja cos pilem? (pyt. ret.)

    > Co to ma do rzeczy? jak widzę na ekraniku, mam w exifie itd jakiś, to
    > chcę tego jakiegoś konkretnego. Iso ustawiam na sztywno i tym samym
    > godzę się na jakiśtam poziom szumu. Czemu aparat ma za mnie decydować i
    > kłamać?

    bo sa sytuacje gdzie autoiso jest bardzo przydatne. tyle ze trzeba byc
    swiadomym sposobu dzialnia tegoz. z tego co widze nie grozi ci to wiec
    nie ma problemu.

    > Ale się wycofujesz. Kto gdziekolwiek pisał o auto iso poza Tobą teraz?

    nie wycofuje sie tylko probuje ci wyjasnic. z postu na post na coraz
    prostszych przykladal. a ty dalej sie bawisz w kubusia puchatka.

    > Rozmowę traktujesz jako wygrywanie i przegrywanie? :-o

    podmiotem wypowiedzi byl "test" a nie "rozmowa". przepraszam wszytkich
    humanistow iz posadzalem cie o bycie jednym z nich.

    > Nie mam ochoty nic wymyślać na siłę i chętnie zobaczę test po którym Ci
    > napiszę, że nie miałem racji.

    ja chetnie zobacze cycki Dody. mysle ze mam wieksze szanse niz ty.

    > Tak to mam prosto - komentuję nie swoje, więc mnie nie posądzisz.

    genialne. chapeau bas.

    > Ślicznie się wyżej wycofałeś, że AutoISO i cokolwiek gdzie czasu nie
    > ustawiasz. Ale to nie o tym była wcześniej mowa.

    jak juz ci napisalem: nigdzie sie nie wycofalem, tylko probowalem ci
    wyjasnic cos czego nie jestes najwyrazniej w stanie ogranac. to co ty
    napisales to tylko kolejny przyklad tepoty. probujesz mi wmowic ze
    mowilem o czyms innym niz faktycznie mowilem w moim przykladzie. zeby
    bylo zabawniej jest to o 2 klikniecia w gore.

    > Widać, że za dużo tych %.
    > Czym piszesz po aparacie? :P

    brak argumentow to zaczynasz sie czepiac jezyka? nie rob sie jeszcze
    bardziej smieszny.

    > Taki fajny wywód i nie na temat.

    powiedzial Ninik ktory w ten sposob wygenerowal 80% watku.

    > związanych. Pisałem, że większość nie balansuje na granicy "poruszyło
    > się" lub "nie poruszyło się". Dlatego trudno odczytać czas z zdjęcia.
    > A te tak krótkie są głównie spowodowane chęcia takich właśnie przysłon w
    > w pełnym słonku i była to tylko dygresja.

    tyle ze nie bylo mowy o jakiejsc wiekszosci zdjec a jednym konkretnym.
    drobnostka taka.

    > Piszesz coś co nie jest do końca prawdą, a na zwrócenie uwagi reagujesz,
    > że paranoja.

    :D

    > Napisałem Ci już: to ile światła obiektyw wpuszcza ma się
    > różnie do liczby przysłony i należy to uwzględnić w porządnym teście. W
    > porównawczym bierzesz jeden obiektyw.

    to juz wyjasnilismy sobie kilka dni temu. widac zapomniales. znowu.
    zatem: RTFA

    > Wracając do poprzedniego: nie jesteś w stanie w domu tego, ile obiektyw
    > przepuszcza światła bez odpowiedniego sprzętu.

    RTFA

    > No i widzisz.. napisałem Ci że tam test byłby o tyle łatwiejszy, że
    > możesz to zafałszowanie wyeliminować.

    czyli dalej nie zrozumiales.

    > Co do testu na cyfrowych musisz brać pod uwagę dodatkowe kryteria jak np
    > szczegóły, no i to oceniając powinieneś dostać jakieś porównanie. W
    > końcu tu oceniasz również to co robi elektronika za matrycą.

    a szczególy maja jaki wplyw na prawidlowosc ekspozycji? bo watku o
    testach szkiel, odwzorowywania i jakosci ogbrobki przez aparat to ja
    sobie nie przypominam. w archiwum tez nie widze.

    > Tak nie napisałem, więc sobie nie dopowiadaj.

    nic nie musze dopowiadac. kazdy widzi co napisales.

    > Czyli piszesz, że sony produkuje, a nikon rządzi tak, że stoi pan w
    > żółtej czapeczce i patrzy czy przypadkiem sony jak już te matryce
    > produkuje to nie kradnie świętych pomysłów 'designed by nikon'.

    RTFA. tam masz wszytsko co w tym temacie mam do powiedzenia, i co juz ci
    napisalem.

    > Chodzi o same wartości, które podają. O to przecież chodzi w
    > światłomierzach!

    tez zostawie bo mi sie podoba :) wyjasniac prosciej juz nie potrafie, a
    nieststy ciagle jest to zbyt skomplikowane dla ciebie. moze kiedys przy
    jakiejs wiekszej ilosci piwa.

    > czas wynoszący 3 sekundy w stosunku do powiedzmy jakiegoś rozsądnego
    > 1/100s by złapać samochód to pewnie jakieś osiem działek. napisałem Ci
    > że niedokładności tyle wynoszą?

    retoryka. i pomyslec ze kiedys obowiazkowo w szolach uczyli..

    > To nie jest ironia, chyba naprawdę nie znasz definicji.
    > Wyżej było stwierdzenie faktu: nie wiesz jaki czas jest naprawdę i z
    > jaką dokładnością/błędem.

    RTFA. Opisalem ci jak mozna zweryfikowac czas wystarczajaco dokladnie.

    > popatrzył na zdjęcie auta i rzekł "a ja cie! normalnie było ostre jak
    > żyleta na tym aparacie na 1/1000s, a tu jest coś nie tak, bo dokładnie
    > widać, że jest 1/775s!".

    mowa byla akurat o 1/1000 vs. 1/500 ale to nic. nawet we wlasnym
    przykladzie sie mylisz.

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997