    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Reanimacja Pendrive-a, nieznane identyfikatory VID PID
    Date: Thu, 11 Feb 2021 17:34:11 +0100

    Użytkownik "jedrek" napisał w wiadomości grup
    >Stary Pen Sandisk Cruzer Titanium 4GB sobie dogorywał, najpierw
    >zaczął się zgłaszać jako urządzenie pracujące tylko jako USB1.0, aż w
    >końcu się rozsypał i teraz system go nie rozpoznaje

    A mocno uzywany byl ?

    Moze mu pamiec flash robi juz same bledy.

    >Diagnostyka za pomocą programu CheckUDisk 5.3
    >Name: unknow device (USB0.0)
    >VID&PID: Vid_0000&Pid_0000

    >Zakładam, że jak inny egzemplarz tego samego typu pendriva jest
    >złożony na tych
    >samych kościach (czyli identyczna płytka drukowana w środku
    >wstawiona), to zawsze cała seria takich penów ma takie same
    >identyfikatory

    Glowy nie dam - ale chyba jest mozliwosc wpisania danych producenta
    pena.

    >VID - producent kontrolera
    >PID - numer w katalogu producenta kontrolera?

    >Skoro dany pen zgubił te dane, czyli pewnie jakaś kulawa pamięć i
    >wyleciało z komórek, to czy jest możliwość "pożyczyć" VID i PID z
    >innego egzemplarza takiego samego urządzenia?

    Ogolnie tak - tylko czy uda sie wpisac ?

    Poza tym to one chyba nie sa tu potrzebne - producentow mnostwo, a
    wszystkie obsluguje sie tak samo.
    To jest urzadzenie klasy "pamiec masowa" i to powinno byc dla
    komputera i OS istotne.
    Podobnie np myszki.

    Mozesz w celu edukacyjnym sprobowac wpisac losowe liczby i zobaczyc
    czy dziala.
    Tylko sprawdzic, czy nie ma tam sumy kontrolnej.

    >Czy raczej PID dla każej kostki kontrolera jest unikalny jakby jego
    >niepowtarzalnym numerem seryjnym i nie ma dwóch kostek o tym samym
    >PID?

    Nie, to jest numer modelu.

    Unikalny numer ... jest, ale gdzie indziej ..

    Po rozebraniu pena mamy w środku kostki:

    >1.
    >SanDisk
    >20-99-00121-1
    >S647-72006
    >SDCE

    podejrzanie duzo nog - 80?
    A do pamieci tylko 48 potrzeba.

    Duzo mas i + zasilania ?

> [...]

    >uszkodzenie, a nie jakaś urwana ścieżka). Czyli jak rozumiem coś ala
    >wgranie od nowa firmware-u takiego pena.

    >W przypadku padniętych penów Adata, były to paści, że w ogóle ich nie
    >widział system - tak jakby nic nie było podłączone do USB, soft
    >producenta jednak od razu widział taki pen i przystępował do jego
    >wskrzeszenia, oczywiście dane wszystkie wylatywały ale pen dostawał
    >nowe życie.

    >Jak w przypadku takiego SanDiska znaleźć taki soft naprawczy? Dziwne,
    >że jeden producent nie ma z tym problemu, a u drugiego tajne przez

    Taka polityka. Szczegolnie jesli "nasze sa najlepsze i sie nie psuja"
    :-)

    Ale ... moze te programy z Adaty zadzialaja ?

    >Czy te kości dla Sandiska klepie ktoś z zewnątrz i tylko dla zmyły
    >dostają jakieś tam własne symbole Sandiska?

    Chodzi mi po glowie, ze mieli kiedys fabryke scalakow i sami pamieci
    robili.
    Ale potem nastapily ruchy korporacyjne ... zobacz Kioxia.

    https://thememoryguy.com/why-most-nand-rankings-igno
    re-sandisk/

    J.