  • 1. Data: 2017-04-30 13:06:00
    Temat: Re: Rondo w lewo
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w
    <news:oe408h$ee7$1@node2.news.atman.pl>:

> [...]

    Sąd niezawisły do rozumu miesza sygnalizacje "przed" z sygnalizacja "na",
    ale cóż sie dziwić...

    13136,sad-interpretowal-przepisy-drogowe-wszystko-z-
    powodu-jednego.html
    > Nareszcie - choć przydałaby się zasada prawna określona przez sąd
    > najwyższy,

    SN ma ogarnąć wszystkie rodzaje skrzyżowań i napisać, że.... A może
    zlikwidować kierunkowskazy, bo tak?

    > Sygnalizuje się _najbliższy_manewr_ - niezależnie od tego czy robisz go
    > na skrzyżowaniu, bez skrzyżowania, czy na parkingu. Wjazd na rondo
    > sygnalizacji nie wymaga (a jakby już wymagał, to raczej kierunku w
    > prawo;). Na małych rondach ma to jakiś sens, na dużych rondach bez sensu.

    No to masz "rondo" małe i życze ci[1], zebys odpowiednio długo stał na pasie
    3 od prawej (2 od lewej), najlepiej aż do zrozumienia, że sygnalizacja
    zamiarów "przed" skrzyżowaniem jest istotna w pewnych okolicznościach...
    <https://goo.gl/maps/sfUdLAReBMz>

    CROSS: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    FUT: pl.misc.samochody
    --
    'Tom N'

  • 2. Data: 2017-04-30 20:24:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.04.2017 o 13:06, 007 pisze:

> [...]
    > 3 od prawej (2 od lewej), najlepiej aż do zrozumienia, że sygnalizacja
    > zamiarów "przed" skrzyżowaniem jest istotna w pewnych okolicznościach...

    Bo z tego "ronda" to takie rondo jak z Grodzkiej posłanka. Należy przed
    nim migać (ale nie z powodu tego, że "rondo").

    Shrek

  • 3. Data: 2017-04-30 20:48:32
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    > Bo z tego "ronda" to takie rondo jak z Grodzkiej posłanka.

    Nie mogłeś sie powstrzymać od wycieczek osobistych...?

    No dobrze, to może z większej wsi niż Bydgoszcz:

    <https://goo.gl/maps/tStsWtKi1VN2>

    Czego brakuje temu "rondu"? [1]

    > Należy przed nim migać (ale nie z powodu tego, że "rondo").

    Proszę napisz z jakiego powodu należy sygnalizować

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2017-04-30 21:21:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.04.2017 o 20:48, 007 pisze:

    > Nie mogłeś sie powstrzymać od wycieczek osobistych...?

    Przepraszam, nie wiedziałem że masz coś wspólnego z posłanką;)

    > No dobrze, to może z większej wsi niż Bydgoszcz:
    >
    > <https://goo.gl/maps/tStsWtKi1VN2>
    >
    > Czego brakuje temu "rondu"? [1]

    Niczego - z tym, ze dalej jest to "rondo" w cudzysłowiu - jakbyś zdjął
    znaki to nikt by nie zauważył różnicy. Nikt nie kwestionuje, że należy
    tu migać w lewo jak skręcasz w lewo, podobnie jak nikt nie każe ci na
    zjeździe migać w prawo - po prostu zwykłe skrzyżowanie;)

    > Proszę napisz z jakiego powodu należy sygnalizować

    Z normalnego - skręcasz w lewo, to migasz w lewo.

    Na rondzie (takim o który jest dyskusja) jedziesz najpierw w prawo,
    potem dwa razy prosto i na końcu w prawo. Więc skąd pomysł, żeby migać w
    lewo? Na węźle autostradowym też migasz w lewo?

    Shrek

  • 5. Data: 2017-04-30 23:38:22
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-04-30 o 21:21, Shrek pisze:

    > jest to "rondo" w cudzysłowiu

    Co to jest cudzysłowie?

    Sporo ludzi nie ma pojęcia jak jeździć, nie znają podstaw.
    Stąd wątpliwości, stąd takie sytuacje jak w linku z ronda w Redzie.
    I takie matoły jeżdżą, niestety...
    Każde rondo jest potężnym ułatwieniem ruchu, trzeba być wyjątkowym
    kretynem, żeby uważać ronda za jakieś utrudnienie. W takim przypadku
    uprawnienia do kierowania kretyn powinien oddać natychmiast.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 6. Data: 2017-05-01 07:27:51
    Od: "Victor" <n...@l...pl>

    Użytkownik "007" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    id.170430.invalid...

> [...]
    > 3 od prawej (2 od lewej), najlepiej aż do zrozumienia, że sygnalizacja
    > zamiarów "przed" skrzyżowaniem jest istotna w pewnych okolicznościach...

    Żadnych "pewnych okoliczności" tu nie ma.

    Użycie kierunkowskazu tutaj przed rondem nic nie ułatwia
    i może oznaczać tylko zamiar zmiany pasa na rondzie.

  • 7. Data: 2017-05-01 13:11:00
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

  • 8. Data: 2017-05-01 13:13:51
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Victor w

> [...]

    > Użycie kierunkowskazu tutaj przed rondem nic nie ułatwia
    > i może oznaczać tylko zamiar zmiany pasa na rondzie.

    Obyś wieki stał chcąc jechać na wprost na pasie dojazdy na wprost i skrętu w
    lewo -- a pas do jazdy na wprost był pusty -- bo z kierunkowskazów
    poprzednicy chcący jechać w lewo nie skorzystali.

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2017-05-01 14:03:39
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-01 o 07:27, Victor pisze:
    > Użycie kierunkowskazu tutaj przed rondem nic nie ułatwia
    > i może oznaczać tylko zamiar zmiany pasa na rondzie.

    Ale mówi tym z tyłu jadącym na wprost jaka będzie sytuacja na
    interesujących go pasach.
    Wszak płynność ruchu i uprzejmość na drodze najważniejsza :-)
    Nic takie mignięcie nikomu nie zaszkodzi przed rondem
    Więc... po co te durne kłótnie?
    Dajcie żyć! :-)

  • 10. Data: 2017-05-01 14:34:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Apr 2017 21:21:12 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    > tu migać w lewo jak skręcasz w lewo, podobnie jak nikt nie każe ci na
    > zjeździe migać w prawo - po prostu zwykłe skrzyżowanie;)

    Ale przed skrzyzowaniem, czy wystarczy obok wysepki ?
    A w ogole po co migac skoro to pas do jazdy w lewo :-)

    Ale ... czym to sie rozni od ronda, z wieloma pasami dla roznych
    kierunkow ?

    Ze wyraznie trzeba najpierw w prawo, potem w lewo ?

    Chcialem fotke dac ... ale widze, ze drogowcy u mnie rozwineli
    fantazje
    https://goo.gl/maps/UiYFxa8Vo3A2

    J.