  • 11. Data: 2012-11-09 08:46:29
    Temat: Re: Rosja to nie kraj (part 2)
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:behm1umiy0h0.dlg@myjk.org...
    > Mój błąd. Uprościłem. Miałem oczywiście na myśli odniesienie
    > do "niskiej" rozdzielczości którą CCTV charakteryzowała się
    > przez wiele lat, czyli PAL/NTSC.

    Odmrozili cię? Kamery megapikselowe w CCTV są powszechne od więcej niż pół
    dekady.

    >Ale niejednokrotnie były zdarzenia, że przydałoby się
    > zamiast pierdół typu modem 3G czy WiFi mieć lepszą rozdzielczość i więcej
    > fps by odczytać tablice.
    Masz 4 wejścia w rejestratorze. Możesz sobie włączyc dodatkowo kamerę z
    obiektywem o większej ogniskowej.
    Ale fakt, megapikselówki są lepsze pod względem jakości obrazu. Oczywiste.

    > Póki nie ma to homologacji, można sobie tymi parametrami co najwyżej rowek
    > podetrzeć. :P Nie będą stanowić żadnego dowodu w rozpatrywaniu, itd.

    Jesteś w błędzie.
    Zresztą te same jeżdżą w wielu ośrodkach egzaminacyjnych.

    > Wiela kosztuje cały system z 4 kamerami?

    Sporo, ale jak kogos nie stac na dropsy to niech wyszuka sobie na allegro
    cos tańszego.

    Marek

  • 12. Data: 2012-11-09 08:54:09
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]

    Dokładnie. Tania kamera megapiskelowa wieczorem albo pod słońce nie zobaczy
    nic.

    > Tylko, nie dosyć że sam rejestrator to wielka skrzynia, to jeszcze kamera
    > robi się siłą rzeczy większa.

    Są małe kamerki PAL grubości kciuka i bardzo dobrych parametrach.

    > Nie przesadzaj. Testuję obecnie nową "mydelniczkę" na Ambarelli i obraz w
    > nocy jest całkiem niezły. Najlepszy jaki do tej pory spotkałem w
    > rejestratorze. W każdym razie nie na tyle zły, aby sięgać po "armaty" o
    > jakich wspominasz powyżej. Oczywiście do autobusu/ciężarówki można się
    > zastanowić.

    Po prostu cię nie stać i szukasz innych argumentów na siłę.

    Marek

  • 13. Data: 2012-11-09 09:09:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Nov 2012 08:46:29 +0100, 4CX250

    > Odmrozili cię? Kamery megapikselowe w CCTV
    > są powszechne od więcej niż pół dekady.

    Dumnie zabrzmiała ta "dekada". Ale nawet pełna dekada ma się śmiesznie do
    czasu istnienia systemu PAL, przez większość którego pracowały systemy
    CCTV.

    > Masz 4 wejścia w rejestratorze. Możesz sobie włączyc
    > dodatkowo kamerę z obiektywem o większej ogniskowej.
    > Ale fakt, megapikselówki są lepsze pod względem
    > jakości obrazu. Oczywiste.

    To jest przede wszystkim kwestia jakości optyki i możliwości jej regulacji.
    Tylko w samochodzie to nie zda ezgaminu z wiadomych przyczyn.

    > Jesteś w błędzie.

    Czyli to urządzenie posiada atest na rejestrację parametrów "technicznych"?

    > Zresztą te same jeżdżą w wielu ośrodkach egzaminacyjnych.

    Po to też są kamery na deskę rozdzielczą, zamiast rejestrować dane z szyny?
    Ale istotnie, nie siedzę tak głęboko w temacie, może się obecnie coś
    zmieniło?

    > Sporo, ale jak kogos nie stac na dropsy to niech
    > wyszuka sobie na allegro cos tańszego.

    Człowieku, po co w ogóle zaczynasz pisać, skoro trzeba cię non-stop za
    język ciągnąć... Pochwal się ile na to wydałeś, albo ile może kosztować
    pełny system średniej jakości, to wszystko. Nie będę się śmiał, obiecuję.

    --
    Pozdor Myjk

  • 14. Data: 2012-11-09 09:23:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Nov 2012 08:54:09 +0100, 4CX250

    > Dokładnie. Tania kamera megapiskelowa wieczorem
    > albo pod słońce nie zobaczy nic.

    Jeśli musisz widzieć idealnie złońce i drogę, to faktycznie nic nie
    zobaczy. Przy odpowiednim programie zobaczy to, co istotne. Powiem więcej,
    są już od jakiegoś czasu programy potrafiące separować horyzont i pobierać
    dwie różne ekspozycje w celu niwelacji efektu np. jazdy pod słońce. Jedyny
    problem w tym, że nikomu się tego nie chce pisać (czyt. Chińczykom się nie
    chce, szkoda im czasu na DOBRE programowanie, albo zwyczajnie nie
    potrafią).

    > Są małe kamerki PAL grubości kciuka i bardzo dobrych parametrach.

    To pojęcie względne.

    > Po prostu cię nie stać i szukasz innych argumentów na siłę.

    Cóż za porażajacy argument w dyskusji. Sprawa jest prosta: nie widzę sensu
    strzelania do wróbla z armaty, gdy ten sam, a często nawet lepszy, efekt
    mogę osiągnąć strzelając z procy. Dużo tańszej, ale przede wszystkim
    mniejszej procy. Wielkość ma znaczenie w pojeździe osobowym.

    PS wrzuć jakąś próbkę nagrania ze swojego rejestratora.
    Do przodu wystarczy.

    --
    Pozdor Myjk

  • 15. Data: 2012-11-09 09:33:47
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-11-09 08:54, 4CX250 pisze:
    > Po prostu cię nie stać [...]
    A może zamiast oceniać czyjś status finansowy (nie wiem na jakich
    podstawach, ale nieważne), może po prostu powiedz ile to kosztuje? Bo
    sam jestem ciekaw...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 16. Data: 2012-11-09 12:34:56
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Dumnie zabrzmiała ta "dekada". Ale nawet pełna dekada ma się śmiesznie do
    > czasu istnienia systemu PAL, przez większość którego pracowały systemy
    > CCTV.

    No i co z tego? Technologia HDTV była znana od dawien dawna a jednak dopiero
    od paru lat jest istotny boom.

    > To jest przede wszystkim kwestia jakości optyki i możliwości jej
    > regulacji.
    > Tylko w samochodzie to nie zda ezgaminu z wiadomych przyczyn.

    Zaprawdę powiadam ci, nie widziałeś dobrych kamer PAL.

    > Czyli to urządzenie posiada atest na rejestrację parametrów
    > "technicznych"?
    Gdyby tak było jak piszesz, to by policja nie przychodziła mi do firmy z
    prośbą o udostepnienie nagrań z kamer na zewnątrz budynku
    bo komuś akurat samochód po nodze na skrzyzowaniu przejechał albo ktoś w
    kogoś się wrypał i obaj twierdzą że mieli zielone.

    > Po to też są kamery na deskę rozdzielczą, zamiast rejestrować dane z
    > szyny?
    Żle myślisz. Błądzisz. Zbieranie danych z szyny jest zbyt kosztowne i nie
    mieści się w cenowych warunkach przetargu.
    Kamerka na pulpit jest tańszym rozwiązaniem.

    > Człowieku, po co w ogóle zaczynasz pisać, skoro trzeba cię non-stop za
    > język ciągnąć... Pochwal się ile na to wydałeś, albo ile może kosztować
    > pełny system średniej jakości, to wszystko. Nie będę się śmiał, obiecuję.

    Google zamknęli?

    Marek

  • 17. Data: 2012-11-09 12:37:44
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "R2r" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    > A może zamiast oceniać czyjś status finansowy (nie wiem na jakich
    > podstawach, ale nieważne), może po prostu powiedz ile to kosztuje? Bo sam
    > jestem ciekaw...

    Nie muszę. Nie o tym tu mowa. Podałem linki, można sobie wygooglować albo
    napisać zapytanie do chinczyka lub wyszukać dostawcę i do neigo uderzyć.

    Marek

  • 18. Data: 2012-11-09 13:09:38
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-11-09 12:37, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "R2r" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie muszę.
    W ogóle nie musisz tu nic pisać. :D

    > Nie o tym tu mowa. Podałem linki, można sobie wygooglować
    > albo napisać zapytanie do chinczyka lub wyszukać dostawcę i do neigo
    > uderzyć.

    Aha, czyli nie wiesz, ale wiesz, że kogoś na to nie stać. Miłe... :]

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 19. Data: 2012-11-09 13:20:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Nov 2012 12:34:56 +0100, 4CX250

> [...]

    > bo komuś akurat samochód po nodze na skrzyzowaniu przejechał albo ktoś w
    > kogoś się wrypał i obaj twierdzą że mieli zielone.

    Weź przeczytaj ze zrozumieniem. Pisałeś o atrybucie w postaci rejestracji
    parametrów technicznych, takich jak kierunkowskaz (jak rozumiem z poziomu
    szyny danych, a nie wizualizacji) czy hamulec, zatem pytam się, czy jest to
    homologowane, żeby było podstawą w ew. sprawie. Jeśli nie jest, to jest to
    _bajer_ kroju rejestracji przebytej trasy i prędkości za pomocą wbudowanego
    GPSu, bo w zasadzie wszystko da się ocenić na podstawie obrazu i dźwięku z
    kamery.

    > Żle myślisz. Błądzisz.

    Tak, biedny jestem, to błądzę.

    > Zbieranie danych z szyny jest zbyt kosztowne
    > i nie mieści się w cenowych warunkach przetargu.

    No popatrz...

    > Kamerka na pulpit jest tańszym rozwiązaniem.

    W takim razie ma homologację na rejestrację tych parametrów, czy nie ma?

    Nie stać mnie na taki bajer. LOL

    --
    Pozdor Myjk

  • 20. Data: 2012-11-09 13:40:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 09 Nov 2012 13:09:38 +0100, R2r

    > Aha, czyli nie wiesz, ale wiesz, że kogoś na to nie stać. Miłe... :]

    Wie, skromny jest po prostu i nie będzie się chwalić jaki jest bogaty. ;)

    --
    Pozdor Myjk