-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!feeder.erje.net!1.eu.feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs
4all.nl!85.12.16.69.MISMATCH!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!pee
r03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
rada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostr
ada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Rowerzysci. Pierwszeństwo.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <pfl7f0$cj4$1@node2.news.atman.pl>
<5b1ebb17$0$602$65785112@news.neostrada.pl>
<5b1ec8b4$0$692$65785112@news.neostrada.pl>
<5b1ece7e$0$683$65785112@news.neostrada.pl>
<5b1f6b66$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
<5b2164de$0$670$65785112@news.neostrada.pl>
<5b2183be$0$610$65785112@news.neostrada.pl>
<pfst5j$46l$1@news.mixmin.net>
<5b221b66$0$590$65785112@news.neostrada.pl>
<pft9to$niv$1@news.mixmin.net>
<5b22354f$0$616$65785112@news.neostrada.pl>
<pftefi$u8i$1@news.mixmin.net>
<5b223ef1$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
<5b22583b$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
<5b22ba34$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
<pfui12$kde$1@news.mixmin.net>
<5b22e2e3$0$603$65785112@news.neostrada.pl>
<pgfqiu$76g$1@news.mixmin.net>
<5b2b8eda$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
<pgg9cq$vvo$1@news.mixmin.net>
<5b2bbbb0$0$605$65785112@news.neostrada.pl>
<pggfl1$b58$1@news.mixmin.net>
<5b2bcb98$0$669$65785112@news.neostrada.pl>
<5b2bf795$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
From: Akarm <a...@w...pl>
Date: Thu, 21 Jun 2018 22:15:46 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5b2bf795$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 66
Message-ID: <5b2c0775$0$584$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 178.42.69.152
X-Trace: 1529612149 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 584 178.42.69.152:61547
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4148
X-Received-Body-CRC: 2721207033
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2634324
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-06-21 o 21:08, Uzytkownik pisze:
> Nie do końca.
Do końca.
Rowerzysta na przejeździe dla rowerzystów ma pierwszeństwo ZAWSZE!
Nie ma ŻADNYCH(!) odstępstw od tego.
> Rowerzysta na drodze podporządkowanej musi ustąpić
> pierwszeństwa pojazdom na drodze głównej. Ale, żeby miał obowiązek
> podporządkowania się to musi mieć umieszczone stosowne znaki drogowe w
> miejscu widocznym.
Jak każdy użytkownik na tej jezdni, wszyscy mają te same prawa i obowiązki..
Ale my tu akurat nie o tym, tylko o rowerzystach na przejeździe.
> Jest jednak pewne "ale". Są krzyżowania przed którymi nie stawia się
> znaku "droga z pierwszeństwem". Są tylko znaki "ustąp pierwszeństwa".
>
> Dlaczego?
Dlatego, że znaków "droga z pierwszeństwem" można nie powtarzać, jeśli
odległości między skrzyżowaniami ze znakiem są do 50 m.
> Czy kierowca jadący taką umowną drogą z pierwszeństwem, przy której nie
> ma znaku "droga z pierwszeństwem" ma prawo zawsze zakładać, że zawsze ma
> pierwszeństwo?
>
> Otóż nie!
Otóż tak!
Jadąc drogą z pierwszeństwem (żadną "umowną") kierowca wie, że na
skrzyżowaniu ma pierwszeństwo. Gwarantują mu to przepisy.
> Ma się zachować tak jakby zbliżał się skrzyżowania równorzędnego i
> dopiero po upewnieniu się, że ma pierwszeństwo ma prawo skorzystać z
> tego pierwszeństwa. Takie oznakowanie stosuje się tam, gdzie nie ma
> możliwości zadbać o stan tego oznakowania oraz o jego czytelność.
Jest to tzw. trzecia prawda.
> Jeżeli
> znak "ustąp pierwszeństwa" jest nieczytelny to kierowca nie musi się
> stosować do tego znaku. Ale to, żeby się stał nieczytelny jest dość trudne.
Nie. Nie jest trudne.
To jest po prostu niemożliwe.
> Po to właśnie 3 znaki spośród wszystkich mają odmienny kształt, który
> umożliwia rozpoznanie tych znaków zarówno od tyłu jak wtedy, kiedy są
> zaśnieżone. Te znaki to:
>
> 1. "ustąp pierwszeństwa"
>
> 2. "stop"
>
> 3. "droga z pierwszeństwem"
>
I właśnie dlatego niemożliwe jest, żeby znak znak "ustąp pierwszeństwa"
stał się nieczytelny.
--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław