eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozmiar opon a spalanieRe: Rozmiar opon a spalanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Rozmiar opon a spalanie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5bd482ff$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <pr6hov$pqr$1@node2.news.atman.pl> <pr6ud2$653$1@node2.news.atman.pl>
    <5bd6fef7$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd700ca$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd7036b$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd7084e$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd70c8f$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd728d0$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd787a0$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd82c15$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd836bc$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd85f11$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd88b1f$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd8aaf7$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd8c3d9$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <awpxdjc7pk9p$.14ajsg1djue4y.dlg@40tude.net>
    <5bd8f3e7$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
    <v6uaavkf2lj3$.1up5h27sotevr$.dlg@40tude.net>
    <5bd9772d$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <5bd97bad$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Wed, 31 Oct 2018 11:19:29 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5bd97bad$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 75
    Message-ID: <5bd981b9$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213.238.88.44
    X-Trace: 1540981177 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 501 213.238.88.44:2381
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642680
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-10-31 o 10:53, J.F. pisze:

    >> Dlatego robiąc test, należy nie kombinować i jechać stabilnie oraz
    >> dokonywać porównań gdzie czas przejazdu trasy testowej jest podobny.
    >
    > Latwo napisac :-)

    Jak jeździsz tą samą trasą kilka lat, to znasz każdą dziurę w drodze :)
    Czasem mi się wydaje, że jeśli bym zasnął to samochód sam dojedzie :D

    >>> O ile fluktuacje nie sa wieksze.
    >
    >> Nie są. Skoro na godzinę można spodziewać się skrajnie wyniku 0,01l
    >> (ale jest ciut więcej) to po 100 godzinach różnica wyniesie 1l :)
    >> Czyli wyraźnie zauważalnie.
    >
    > Pod warunkiem, ze w jednym 100h tescie bez swiatel nie uzyskasz np 102l,
    > a w nastepnym tez bez swiatel nie wyjdzie 98.5l

    No jasne. Wspomniałeś o próbie na postoju, może być, tylko komu by się
    chciało trzymać auto 100 godzin na chodzie i drugie 100godzin bez
    świateł? :]
    >
    >> Później tylko rozkminka ile silnik pracuje w roku (czas) i masz
    >> wyraźną różnicę. Dajmy na to, że dziennie sinik pracuje 5h to rocznie
    >> masz 1825h jak sobie to teraz przemnozysz na paliwo to masz realną
    >> różnicę w spalaniu ze światłami czy bez. Podliczając zużycie 0,01l/h
    >> po roku wychodzi 18lx5=91zł
    >
    > Nie mowie nie, sam kiedy liczylem podobnie, ile nas to kosztuje :-)

    Jak ktoś nie ma LEDów, to należy doliczyć koszt żarówek i polerkę szkła
    bo w lecie jest taka temperatura że szkło/plastik matowieje szybciej od
    tego ciepła.
    Mam taki obrazek w moim aucie. Stoi zawsze "ryjem" na południe i lewy
    reflektor muszę polerować 2x częściej bo w południe dostaje zacienienia
    od pobliskiego domu i prawy reflektor nie dostaje UV ale to inny temat :)
    >
    >> Teraz, jeśli w obliczeniach uwzględnisz moc i pojemność silnika, gdzie
    >> małe moce mają większy procent i to znacznie w zużyciu paliwa na
    >> obciążenie (KW) wyjdzie Ci sporo więcej. O co chodzi?
    >
    > O rozrzut.
    > Ja co tankowanie to mam inny wynik, czasem nawet o pare litrow, a Ty
    > chcesz wykryc 1%.
    >
    > A te 0.5l/100km to cos za duzo mi sie wydaje - z teorii czy z praktyki ?

    Praktyka/miasto/czyli 100km przez 6 godzin.
    >
    > Maluch, o ten to w trasie byl dokladny, 4.5/100 zawsze wychodzilo.

    Mi 6l/100 bo mu wciskałem, żeby rowery wyprzedzić. Miałem 3 różne
    maluchy. Jeden wyglądał jak traktor. Z tyłu miał jakieś wielgachne koła
    i większe sprężyny bo haczyło. Tak go kupiłem. Zielony. Ten potrafił
    łyknąć 8l ale trzeba mu było wiecej wciskać bo miał kiepskie
    przyspieszenie właśnie z powodu tych kół. Był najszybszy :D

    ...ale miałem też Lodówkę (Polo kombi/biały) 1000ccm diesel/stary. Ten
    to był miszcz. Spalił mi na trasie 1500km średnio 3,5l/100 (wakacje
    objazdowe). Był tańszy niż obecne 'kible' (skutery) Jak przekraczałem
    100km/h to zaczynał żreć paliwo i potrafił nawet 6l ale w spokojnej
    jeździe, nawet po mieście, 4l to była norma.

    > Czyli rozrzut byl, ale byc moze byly tez jakies czeste powtarzalne wyniki.
    >
    > U mnie niestety sa same rozrzuty, ale tez nie mam takiej czestej
    > powtarzalnej trasy ...

    No fakt, w testy można się bawić na powtarzalnej trasie a ilość testów
    uśrednia wyniki, które sa bardziej miarodajne przy 50 testach niż przy 5.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: