-
Data: 2021-04-19 22:30:14
Temat: Re: Rozwiazanie na brak ciaglosci OC i beterminowe badania techniczne.
Od: RadoslawF <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2021-04-19 o 19:38, nadir pisze:
>> To co jest nie bardzo różowo według ciebie?
>> Bo już drugi raz piszesz o minusach a nie wyjaśniasz jakich.
>
> Piszę i objaśniam.
> 1. OC - faktycznie nie potrzeba płacić jak samochód nie porusza się po
> drogach publicznych. Tyle tylko, że minimalny okres to jest miesiąc, a
> stawki przez towarzystwa są tak skalkulowane, że 3-4 miesiące(nie muszą
> być kolejne) potrafią kosztować więcej niż normalna stawka za cały rok.
> Dodatkowo nie każde TU jest zainteresowane i ma ofertę dla zabytków.
Znajomy posiadacz kilku "zabytków" twierdzi że tutaj przesadzasz.
> 2. Jednorazowy przegląd - to prawda, ale samochód ma być w 100% sprawny
> technicznie i spełniać przynajmniej przepisy z czasów gdy był
> wyprodukowany jeżeli ma się poruszać po drogach publicznych. Czyli może
> nie mieć pasów, światła mogą być byle jakie, emisja spalin do dupy, ale
> kiepskie hamulce, pęknięta szyba czy klosz lampy dają możliwość zabrania
> dowodu rejestracyjnego przy pierwszej lepszej kontroli i trzeba samochód
> doprowadzić do porządku. I to się wiąże z następnym punktem.
Jeśli ktoś chce zarejestrować na zabytek auto tylko dlatego żeby
jeździć z pobitymi kloszami, szybami i bez żarówek to jego zmartwienie.
Znane mi zabytki są bardziej dopieszczone niż moje własne auto.
> 3. Taki samochód jest wpisany do rejestru zabytków, nie można ingerować
> w jego wygląd i konstrukcję, a wszelkie naprawy wykonywać na
> "oryginalnych" częściach/podzespołach.
I słusznie. Czasy przerabiania osobówek na ciężarówki skończyły
się bezpowrotnie. Czasu niszczenia np. motocykli junak w celu
przerobienia go na modnego chopera również.
A z oryginalnością części nie przesadzaj. To martwy przepis.
Przynajmniej do czasu kiedy przerobisz warszawę na kabriolet.
> Teoretycznie konserwator może sypnąć kasą na odtworzenie takiego
> samochodu po na przykład stłuczce, ale z reguły nie ma na to kasy, bo
> trzeba wydać na Licheń czy jakąś inną katedrę i bujaj się sam.
> Jak już się komuś znudzi zabytek, to trzeba znaleźć innego pasjonata na
> kupno takiego cacka, bo na złom go nie można oddać.
Nie licz na takie sypnięcia. Do "państwowych" pieniędzy jest specjalna
kolejka pociotków i znajomych królika. Inni się nie załapią.
>> Problemem dla ciebie będzie utrudniona sprzedaż za granicę?
>
> Sprzedaż za granicę to pikuś, bo tego w zasadzie zgoda jednorazowa, co
> nie znaczy, że każdy z automatu ją dostanie, decyduje wojewódzki
> konserwator zabytków. Za to każdy wyjazd, na zlot czy na piwo, też
> trzeba zgłosić i uzyskać zgodę.
>
> Więc jak ktoś ma faktycznie zabytkowy/historyczny samochód do
> okazjonalnego poruszanie się, to OK. Ale jako codzienny dupowóz, który
> trzeba naprawiać i konserwować, a można jeszcze nim gdzieś przydzwonić,
> to jednorazowy przegląd w/g mnie nie rekompensuje tu niczego. Ale to
> każdy musi policzyć sobie sam. Ja sobie policzyłem i mimo, że mam
> samochód, który mógłby bez większego problemu dostać żółte tablice, nie
> poszedłem w to.
Zabytkami raczej się nie jeździ codziennie bo do tego są codzienne
dupowozy.
Pozdrawiam
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
- A w USA benzyna kosztuje 3 złote. I co na to Tusk? ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-04-29 Warszawa => Google Ads Freelancer <=
- 2024-04-28 wymiana przewodu od licznika do mieszkania
- 2024-04-28 Lustra w maszynie ASML
- 2024-04-28 Elektryk przytarł podłogę
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM
- 2024-04-27 Warszawa => Inżynier DevOps (projekt JP) <=
- 2024-04-27 Warszawa => Senior Account Manager (on-site) <=
- 2024-04-27 Wrocław => Dyrektor Sprzedaży (branża usług/produktów IT) <=
- 2024-04-27 Warszawa => Sales Representative for Outsourcing Services <=
- 2024-04-27 Chrzanów => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-04-27 Ja pierdolę...
- 2024-04-27 Ryby i kawitacja
- 2024-04-27 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-04-27 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=