eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozwiazanie na brak ciaglosci OC i beterminowe badania techniczne. › Re: Rozwiazanie na brak ciaglosci OC i beterminowe badania techniczne.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.uzoreto.com!new
    s-out.netnews.com!newsin.alt.net!fdcspool2.netnews.com!news-out.netnews.com!new
    s.alt.net!fdc3.netnews.com!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer0
    2.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada
    .pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.
    pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Rozwiazanie na brak ciaglosci OC i beterminowe badania techniczne.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <s5jvde$tso$1$horizn@news.chmurka.net>
    <607d8594$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <s5k3lu$mh$1$horizn@news.chmurka.net>
    <607da454$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <607db1d0$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <607dbff9$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    From: RadoslawF <r...@g...com>
    Date: Mon, 19 Apr 2021 22:30:14 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.6.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <607dbff9$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: Avast (VPS 210419-8, 2021-04-19), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 65
    Message-ID: <607de8b8$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 46.21.210.209
    X-Trace: 1618864312 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 517 46.21.210.209:61098
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4682
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2693391
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-04-19 o 19:38, nadir pisze:

    >> To co jest nie bardzo różowo według ciebie?
    >> Bo już drugi raz piszesz o minusach a nie wyjaśniasz jakich.
    >
    > Piszę i objaśniam.
    > 1. OC - faktycznie nie potrzeba płacić jak samochód nie porusza się po
    > drogach publicznych. Tyle tylko, że minimalny okres to jest miesiąc, a
    > stawki przez towarzystwa są tak skalkulowane, że 3-4 miesiące(nie muszą
    > być kolejne) potrafią kosztować więcej niż normalna stawka za cały rok.
    > Dodatkowo nie każde TU jest zainteresowane i ma ofertę dla zabytków.

    Znajomy posiadacz kilku "zabytków" twierdzi że tutaj przesadzasz.

    > 2. Jednorazowy przegląd - to prawda, ale samochód ma być w 100% sprawny
    > technicznie i spełniać przynajmniej przepisy z czasów gdy był
    > wyprodukowany jeżeli ma się poruszać po drogach publicznych. Czyli może
    > nie mieć pasów, światła mogą być byle jakie, emisja spalin do dupy, ale
    > kiepskie hamulce, pęknięta szyba czy klosz lampy dają możliwość zabrania
    > dowodu rejestracyjnego przy pierwszej lepszej kontroli i trzeba samochód
    > doprowadzić do porządku. I to się wiąże z następnym punktem.

    Jeśli ktoś chce zarejestrować na zabytek auto tylko dlatego żeby
    jeździć z pobitymi kloszami, szybami i bez żarówek to jego zmartwienie.
    Znane mi zabytki są bardziej dopieszczone niż moje własne auto.

    > 3. Taki samochód jest wpisany do rejestru zabytków, nie można ingerować
    > w jego wygląd i konstrukcję, a wszelkie naprawy wykonywać na
    > "oryginalnych" częściach/podzespołach.

    I słusznie. Czasy przerabiania osobówek na ciężarówki skończyły
    się bezpowrotnie. Czasu niszczenia np. motocykli junak w celu
    przerobienia go na modnego chopera również.
    A z oryginalnością części nie przesadzaj. To martwy przepis.
    Przynajmniej do czasu kiedy przerobisz warszawę na kabriolet.

    > Teoretycznie konserwator może sypnąć kasą na odtworzenie takiego
    > samochodu po na przykład stłuczce, ale z reguły nie ma na to kasy, bo
    > trzeba wydać na Licheń czy jakąś inną katedrę i bujaj się sam.
    > Jak już się komuś znudzi zabytek, to trzeba znaleźć innego pasjonata na
    > kupno takiego cacka, bo na złom go nie można oddać.

    Nie licz na takie sypnięcia. Do "państwowych" pieniędzy jest specjalna
    kolejka pociotków i znajomych królika. Inni się nie załapią.

    >> Problemem dla ciebie będzie utrudniona sprzedaż za granicę?
    >
    > Sprzedaż za granicę to pikuś, bo tego w zasadzie zgoda jednorazowa, co
    > nie znaczy, że każdy z automatu ją dostanie, decyduje wojewódzki
    > konserwator zabytków. Za to każdy wyjazd, na zlot czy na piwo, też
    > trzeba zgłosić i uzyskać zgodę.
    >
    > Więc jak ktoś ma faktycznie zabytkowy/historyczny samochód do
    > okazjonalnego poruszanie się, to OK. Ale jako codzienny dupowóz, który
    > trzeba naprawiać i konserwować, a można jeszcze nim gdzieś przydzwonić,
    > to jednorazowy przegląd w/g mnie nie rekompensuje tu niczego. Ale to
    > każdy musi policzyć sobie sam. Ja sobie policzyłem i mimo, że mam
    > samochód, który mógłby bez większego problemu dostać żółte tablice, nie
    > poszedłem w to.

    Zabytkami raczej się nie jeździ codziennie bo do tego są codzienne
    dupowozy.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: