-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.uzoreto.com!new
s-out.netnews.com!newsin.alt.net!fdcspool2.netnews.com!news-out.netnews.com!new
s.alt.net!fdc3.netnews.com!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer0
2.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada
.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.
pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Rozwiazanie na brak ciaglosci OC i beterminowe badania techniczne.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <s5jvde$tso$1$horizn@news.chmurka.net>
<607d8594$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
<s5k3lu$mh$1$horizn@news.chmurka.net>
<607da454$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
<607db1d0$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
<607dbff9$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
From: RadoslawF <r...@g...com>
Date: Mon, 19 Apr 2021 22:30:14 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.6.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <607dbff9$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: Avast (VPS 210419-8, 2021-04-19), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 65
Message-ID: <607de8b8$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 46.21.210.209
X-Trace: 1618864312 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 517 46.21.210.209:61098
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4682
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2693391
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2021-04-19 o 19:38, nadir pisze:
>> To co jest nie bardzo różowo według ciebie?
>> Bo już drugi raz piszesz o minusach a nie wyjaśniasz jakich.
>
> Piszę i objaśniam.
> 1. OC - faktycznie nie potrzeba płacić jak samochód nie porusza się po
> drogach publicznych. Tyle tylko, że minimalny okres to jest miesiąc, a
> stawki przez towarzystwa są tak skalkulowane, że 3-4 miesiące(nie muszą
> być kolejne) potrafią kosztować więcej niż normalna stawka za cały rok.
> Dodatkowo nie każde TU jest zainteresowane i ma ofertę dla zabytków.
Znajomy posiadacz kilku "zabytków" twierdzi że tutaj przesadzasz.
> 2. Jednorazowy przegląd - to prawda, ale samochód ma być w 100% sprawny
> technicznie i spełniać przynajmniej przepisy z czasów gdy był
> wyprodukowany jeżeli ma się poruszać po drogach publicznych. Czyli może
> nie mieć pasów, światła mogą być byle jakie, emisja spalin do dupy, ale
> kiepskie hamulce, pęknięta szyba czy klosz lampy dają możliwość zabrania
> dowodu rejestracyjnego przy pierwszej lepszej kontroli i trzeba samochód
> doprowadzić do porządku. I to się wiąże z następnym punktem.
Jeśli ktoś chce zarejestrować na zabytek auto tylko dlatego żeby
jeździć z pobitymi kloszami, szybami i bez żarówek to jego zmartwienie.
Znane mi zabytki są bardziej dopieszczone niż moje własne auto.
> 3. Taki samochód jest wpisany do rejestru zabytków, nie można ingerować
> w jego wygląd i konstrukcję, a wszelkie naprawy wykonywać na
> "oryginalnych" częściach/podzespołach.
I słusznie. Czasy przerabiania osobówek na ciężarówki skończyły
się bezpowrotnie. Czasu niszczenia np. motocykli junak w celu
przerobienia go na modnego chopera również.
A z oryginalnością części nie przesadzaj. To martwy przepis.
Przynajmniej do czasu kiedy przerobisz warszawę na kabriolet.
> Teoretycznie konserwator może sypnąć kasą na odtworzenie takiego
> samochodu po na przykład stłuczce, ale z reguły nie ma na to kasy, bo
> trzeba wydać na Licheń czy jakąś inną katedrę i bujaj się sam.
> Jak już się komuś znudzi zabytek, to trzeba znaleźć innego pasjonata na
> kupno takiego cacka, bo na złom go nie można oddać.
Nie licz na takie sypnięcia. Do "państwowych" pieniędzy jest specjalna
kolejka pociotków i znajomych królika. Inni się nie załapią.
>> Problemem dla ciebie będzie utrudniona sprzedaż za granicę?
>
> Sprzedaż za granicę to pikuś, bo tego w zasadzie zgoda jednorazowa, co
> nie znaczy, że każdy z automatu ją dostanie, decyduje wojewódzki
> konserwator zabytków. Za to każdy wyjazd, na zlot czy na piwo, też
> trzeba zgłosić i uzyskać zgodę.
>
> Więc jak ktoś ma faktycznie zabytkowy/historyczny samochód do
> okazjonalnego poruszanie się, to OK. Ale jako codzienny dupowóz, który
> trzeba naprawiać i konserwować, a można jeszcze nim gdzieś przydzwonić,
> to jednorazowy przegląd w/g mnie nie rekompensuje tu niczego. Ale to
> każdy musi policzyć sobie sam. Ja sobie policzyłem i mimo, że mam
> samochód, który mógłby bez większego problemu dostać żółte tablice, nie
> poszedłem w to.
Zabytkami raczej się nie jeździ codziennie bo do tego są codzienne
dupowozy.
Pozdrawiam
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
- A w USA benzyna kosztuje 3 złote. I co na to Tusk? ;-)
- nadchodzi plebs
- Ostatnie Volvo z silnikiem diesla
Najnowsze wątki
- 2024-04-23 Dostałem nową kartę
- 2024-04-23 Re: Głośniki
- 2024-04-23 Re: Głośniki
- 2024-04-23 Fwd: Re: Głośniki
- 2024-04-23 Re: Głośniki
- 2024-04-23 Białystok => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-04-23 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-04-23 Czy prawo okresli granice chamstwa Jońskiego?
- 2024-04-23 Warszawa => Manager Sprzedaży <=
- 2024-04-23 Kraków => Service Leader/PLC Programmer with German <=
- 2024-04-23 Białystok => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Kontraktor <=
- 2024-04-23 Kraków => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-04-23 Kraków => Lider Serwisu/Programista PLC z językiem niemieckim <=
- 2024-04-23 Marki => Senior DevOps Engineer <=
- 2024-04-23 Odkrywanie ameryki - auta gnija.