-
Data: 2011-10-22 23:19:30
Temat: Re: Ruszająca się gałka zmiany biegów przy operowaniu sprzęgłem
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-10-22 22:18, Sebastian Biały pisze:
> On 2011-10-22 21:56, Tomasz Pyra wrote:
>> Mimo wszystko stawiam na poduszki - sprawdź czy silnik nie lata sobie
>> pod maską jak próbujesz ruszać.
>
> Ok, spróbuje pogadać żeby mi na kanale oblukano.
W sumie nie trzeba kanału - można na parkingu i patrzeć od góry.
>
>> To jeszcze sprawdź ogólnie czy mechanizm między lewarkiem, a skrzynią
>> biegów jakoś nie został rozregulowany. Może być że pomimo pełnego ruchu
>> dźwignią zmiany biegów, bieg nie wchodzi do końca. Potem dopiero moment
>> obrotowy wciąga przesuwkę na miejsce i stąd ruchy dźwignią.
>
> Mi to wyglada na ruszanie się czegoś. Nie wiem jednak, czy te wystające
> dzwignie ze skrzyni (wybacz, nie znam prawidłowej nazwy) mogą powodować
> taki efekt w wyniku np. awarii w środku. Czyli nie skrzynia się rusza,
> tylko manipulatory - możliwe?
Myślę że mała szansa.
Piszesz że im wyższy bieg, tym mniejsze ruchy.
Im wyższy bieg, tym mniejszy moment obrotowy na półosiach napędowych.
Dla skrzyni w środku raczej nie ma to znaczenia, ale właśnie ma wpływ na
obracanie jej razem z silnikiem.
Od skrzyni do lewarka idzie jakiś mechanizm wodzików - linki albo drążki.
Jeżeli tam jest coś pomieszane (np. linka zahaczona o coś) to normalne
ruchy skrzyni mogą przekładać się na ruchy lewarka.
Jeszcze jest taki test na stan poduszek - najlepiej na mokrym ostro
ruszyć z gazem do dechy, tak żeby zdecydowanie zerwać przyczepność i
żeby koła wirowały. Jak zacznie z komory silnika łomotać i samochód
będzie podskakiwał (uczucie zazwyczaj opisywane jako wrażenie że koła są
krzywe), to znaczy że silnik nie trzyma się dobrze.
>> Co do "wziiiiut", to może masz jedynkę na prostych zębach?
>
> Wcześniej nie było.
Ale w połączeniu z brakiem oleju mogło się pojawić ;)
>
>> A olej w skrzyni jest?
>
> Tu jest ciekawostka - prawdopodobnie przejechałem jakieś 200-300km z
> ubytkiem w okolicy 2 litrów na wysokich biegach (trasa).
W sumie niezły ubytek - bo ile do tej skrzyni wchodzi normalnie?
Ubytek 2l to w wielu autach oznacza że już jest sucho.
> Od tej pory
> skrzynia wydaje glosny szum z biegow 5 i 6 słyszalny w kabinie. Po
> zalaniu i uszczelnieniu szum jest ciągle słyszalny, choć mniejszy.
> Zapewne coś zatarlem. Ale tego wziuut to chyba nie tłumaczy.
Skrzynie zazwyczaj zaskakująco dobrze znoszą jazdę bez oleju.
> Nie wykluczam ze nadaje się na zlom. Ale to wziiuut martwi mnie, bo to
> jak gdyby sprzęgło bardziej. Ponadto biegi wchodzą jak wchodzily ;)
Sprzęgło by się raczej nie ograniczało do jednego biegu - z punktu
widzenia sprzęgła obciążenia tam są takie same na wszystkich biegach.
> I pomysleć że mam czujniki poziomu spryskiwacza, a o czujniku poziomu
> oleju w skrzyni nie pomyślano :/ Zorientowalem się że coś nie tak
> dopiero jak zaczeło szumieć.
No tak to jest - ani bagnetu, ani czujnika.
Trzeba obserwować czy samochód nie znaczy terenu.
Ale właśnie pocieszyć można się tak że chyba zazwyczaj skrzynia po
ponownym zalaniu wraca do zdrowia...
Następne wpisy z tego wątku
- 23.10.11 01:21 Sebastian Biały
- 23.10.11 09:42 Iglo
- 23.10.11 13:14 Sebastian Biały
- 23.10.11 16:34 Iglo
- 23.10.11 17:29 Tomasz Pyra
- 23.10.11 17:59 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=