  • 71. Data: 2022-07-15 15:05:31
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Grzegorz Niemirowski <g...@g...net> wrote:

    > Aaaa, więc to Ty jesteś :)

    W Usenecie nie ma nowych osób, najwyżej nowe ksywki ;)

    No to jest jakiś pomysł...

    --
    Na egzaminie z logiki profesor slucha studenta i slucha.W koncu, po
    jakiejs chwili kladzie się na podlodze.

  • 72. Data: 2022-07-15 15:06:54
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Mam na LI informacje, że w powaznych sprawach proszę o kontaktmailem i
    > mam ten mail podany jawnie od razu na początku opisu.
    >
    > Dla HR to jednak za wysoki poziom intelektualny. Do tej pory miałem na
    > kilkadziesiąt konaktów HR tylko dwa przez maila.

    Bo im się nie chce. Lecą na ilość, nawet nie czytają.

    --
    - Czyli zawsze byłaś cicha, grzeczna, słuchałaś poleceń, na wszystko się
    zgadzałaś i nigdy nie denerwowałaś?

  • 73. Data: 2022-07-15 15:12:05
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    stary grzyb <s...@o...pl> wrote:

    > Warto też kupić jakiś STMowy kit (np. któryś Discovery - sam mam kilka,
    > do różnych rdzeni) - kosztują niewiele, a bardzo ułatwiają testowanie
    > stopniowo nabywanej wiedzy.

    Raczej myślałem o Nucleo, i sobie wtedy podłączę to czego będę
    potrzebował. To i tak tylko na początek, bo pewnie prędzej czy później
    przyjdzie moment, że kupię osobny programator ST-Link i spróbuję przejść
    w kolejnych hobbystycznych projektach na STM32 (tak mi się najszybciej
    uczy -- mam konkretne zadanie do rozwiązania i drążę, aż osiągnę
    zamierzone efekty).

    > Środowisko darmowe (STM32CubeIDE), podobnie jak (trochę "koślawy")
    > program do podglądu zmiennych (STM32CubeMonitor).

    Tak, STM32CubeIDE już mam. Kobyła, ale działa, pusty program się
    skompilował.

    --
    Mówi zięć do teściowej:
    - Gdzie mama jedzie?

  • 74. Data: 2022-07-15 15:18:56
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Widzisz - zapomniałem - mam przecież też EEE PC ale 9". Leży na półce
    > i się kurzy. Miał służyć do programowania alarmów ale nic z tego nie
    > wyszło.

    W terenie?

    > Nie potrafię się przekonać - za mały ekran na moje kaprawe oczy.

    Można powiększyć czcionkę, zresztą może są w różnych rozmiarach (ja mam
    faktycznie mały, normalny Kindle). Na kaprawe oczy właśnie powinien być
    super, bo ma świetny kontrast i cieszy się, gdy pada na niego światło (i
    np. w kolorowych LCD już wtedy nic nie widać).

    > Moje biurko dzielę pomiędzy pracę a elektronikę ale od lat część
    > elektroniczna zawalona papierami :(

    Ja zrobiłem inaczej. Mam dwa biurka obok siebie, przedzielone ścianką
    (płyta drewniana), do której jest przyczepiony regał z małymi / często
    używanymi elementami (inne są w pudłach na regałach pod ścianą), a do
    niego różne inne rzeczy (wieszak na frezarkę, na pistolet od kompresora
    i komplet wierteł). W teorii jedno biurko jest do elektroniki a drugie do
    pracy przy komputerze. W praktyce są na nich różne rzeczy, których być na
    nich nie powinno, ale są tylko "na chwilę". Czasem sprzątam lepiej lub
    gorzej. I tak jest o niebo lepiej, niż było.

    > Paca w domu redukuje ilość koniecznego sprzętu :)

    Ja pracuję z domu, ale ekosystem mam w biurze, bo jakoś w trakcie pandemii
    to zostawiłem i tak już zostało. Mam do tego zdalny dostęp, więc nie
    ruszam, bo używam.

    > A ogród mam pod oknem :)

    Zazdroszczę. Kiedyś tak będzie :)

    --
    Profesor przerywa wyklad i zwraca się do studentow siedzacy w ostatnim
    rzedzie:

  • 75. Data: 2022-07-15 15:20:02
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Nie było sensu pracować w biurze, bo to była codzienna walka o
    > przetrwanie do 16:00.

    Jakbym czytał siebie...

    Mi się najlepiej pracuje i myśli w nocy, tylko dziewczyna mówi (a ja się
    z nią zgadzam), że przez to żyjemy tak naprawdę osobno :(

  • 76. Data: 2022-07-15 15:22:26
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > S3Trio64V+ leży za plecami w płycie z pentium mmx 166MHz - jakiś czas
    > temu odkryłem w zastawionym rogu pokoju w robocie - a przez wiele lat
    > się zastanawiałem, co ja z tą płytą zrobiłem...

    U mnie w piwnicy. W ogóle w piwnicy mam spore muzeum komputerów. Trzeba
    będzie kiedyś w końcu coś z tym zrobić.

    > Herculesa zawsze chciałem mieć jeszcze w czasach 386, żeby na tym
    > niedorobionym DOSie zrobić konfigurację 2-monitorową.

    Ja właśnie tak miałem. Wygodne... choć nawet nie w jednym procencie tak
    wygodne, jak współczesne rozwiązania dual-head.

    --
    - Zajączku, dlaczego masz takie krótkie uszy?
    - Bo jestem romantyczny.

  • 77. Data: 2022-07-15 15:26:49
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Potem potrzebowaliśmy zrobić ich tester produkcyjny i to jego płytkę
    > projektowałem już na naszym komputerze (bez HDD było taniej) pod
    > RacalRedac-iem. Dlatego sądzę, że było to w 1989 lub 1990r.

    Ja, gdy dostałem pierwszego PC jakoś w wieku 10-11 lat, miałem trzy
    dyskietki -- startową (bo PC nie miał HDD, bootował się z dyskietki i
    wrzucał command.com do ramdysku), AutoTrax i jakąś grę. Szybko nauczyłem
    się AutoTraxa i tak mi zostało do dziś. Nigdy nie czułem potrzeby zmiany
    programu do PCB na inny.

    --
    Pan Buszek (wozny w domu studenckim "Zaczek" w Krakowie) mawial co
    nastepuje:

  • 78. Data: 2022-07-15 15:29:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Arnold,

    Friday, July 15, 2022, 3:22:26 PM, you wrote:

    > U mnie w piwnicy. W ogóle w piwnicy mam spore muzeum komputerów. Trzeba
    > będzie kiedyś w końcu coś z tym zrobić.

    Ja przekazałem do Muzeum Historii Komputerów i Informatyki w
    Katowicach. Zarówno sprzęt jak i czasopisma.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 79. Data: 2022-07-15 15:30:13
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/07/2022 15:20, Arnold Ziffel wrote:
    > Mi się najlepiej pracuje i myśli w nocy
    Wiele *duzych* korpo ma bardzo swobodne podejście do czasu pracy. Nie ma
    nic dziwnego, że masz rozmowę z kierownikiem o 23:00 bo kierownik w
    Kaliforni. Albo że masz rozmowę o 5 rano, bo współpracownik w Indiach.
    Albo masz rozmowę ad-hoc z klientem z Australii o godzinie o której
    lepiej nie wspominać.

    W efekcie korpo przymykają oko na godziny pracy. Zakładają, że jeśli
    masz ciekawe zagadnienie, to poświęcisz nawet więcej czasu niż wynika z
    kontraktu i podobno tak właśnie jest statystycznie.

    Chcesz dzieciaka podrzucić do szkoły? Spoko. Nikomu to nie przeszkadza.

    Wczoraj pracowałem do 1 w nocy. Bo tylko tak mogłem z kimś wyjasnić
    problemy F2F. Czy to źle? Nie, mi też się najlepiej myśli wieczorami.
    Nie traktuje tego jako złe zachowanie, wbrew bredzeniu teoretyków od
    prawa pracy w przyciasnych garniturach. Mogę pracować tak, jak uważam za
    stosowne.

    Może więc jednak większe korpo. Czyli EDA.

    Małe firmy ciągle januszują, śledzą, pilnują minut tajnymi apliakcjami,
    zaganiają ludzi kijem do budynku i nie pojmują, że nastapiła cicha
    rewolucja. Niektóre pojmują, ale niewiele.

  • 80. Data: 2022-07-15 15:33:20
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Piotr Wyderski <b...@p...com> wrote:

    > Dla mnie to była sprawa krytyczna. Tak krytyczna, że byłem gotów
    > poświęcić całkiem dobrą pracę, jeżeli nie da się przełączyć na
    > stabilniejszą walutę, w tym przypadku GBP. I to zrobiłem, nie zwracając
    > uwagi na pozytywne nastawienie do niej, sentymenty i próby zatrzymania.

    Nie dziwię się.

    Jak to w praktyce wygląda? Masz konto walutowe w polskim banku? Dostajesz
    pensję i przewalutowujesz część na PLN (bo przecież żyjąc w PL masz różne
    opłaty w PLN, zakupy też robisz w PLN) a reszta zostaje na oszczędności w
    GBP?

    > Nigdy nie szukałem pracy, więc nie doradzę, jak to się robi. Zawsze
    > przychodził ktoś z propozycją, okazywała się ciekawa albo nie. W tym
    > przypadku był to pracujący już tam kolega.

    Ja szukałem raz, ale szybko poszło (pozostałe firmy znalazły mnie same,
    zresztą pierwsza praca była przez Usenet -- ktoś, kto widział moje posty
    na jednej grupie, odezwał się z pytaniem, czy nie chciałbym u nich
    pracować).

    > Pomagam zrobić najszybszą cloudową bazę danych na świecie. Co implikuje
    > równoległość na wszystkich poziomach: wiele maszyn, wiele rdzeni, wiele
    > równoległych jednostek arytmetyczno-logicznych (SIMD). Fajny koktajl
    > wyczynowej algorytmiki i programowania w asemblerze, bo kompilator nie
    > potrafi zrobić wektorowo potrzebnych cudów.

    Brzmi ciekawie, ale nie brakuje ci pracy bliżej elektroniki?

    --
    Uciekają zające przez Bug do Polski. Jeden z naszych zajęcy łapie
    uciekiniera i pyta o powód. Tamten odpowiada: