  • 11. Data: 2010-09-14 16:53:16
    Temat: Re: SDI w 2010 roku
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Po prostu byłem ciekaw, ale to jednak Polska i faktycznie to wciąż działa!!
    > Przecież ADSL jest już prawie wszędzie, a jak nie, to lepiej skorzystać
    > z połączenia komórkowego, ta usługa ma prawie same wady:
    Dobrze, że napisałeś "prawie wszędzie".

    > -niska prędkość połączenia, przecież to dziś absolutnie nie wystarcza do
    > niczego, zwykłe strony portali i firm są już mocno przeładowane, nie
    > mówiąc o ściągnięciu czegokolwiek w sensownym czasie
    Niektórym wystarcza, a niektórzy nie mają wręcz wyboru.
    Poza tym symetryczne 115kbit/s jest, nawet dziś, nieosiągalne przez
    operatorów GSM w niektórych miejscach w naszym kraju.

    > -bardzo wysoka cena
    To już raczej zasługa TPSA a nie samej technologii.

    > -konieczność utrzymania linii w TP
    W przypadku xDSL jest tak samo, i znów nie jest to wymóg technologiczny.

    > -przestarzały interfejs-konieczność posiadania w komputerze portu
    > szeregowego, większość nowych komputerów nie jest w niego wyposażona,
    Większość komputerów może nie ma portu szeregowego, ale większość płyt
    głównych ma, tyle że nie wyprowadzone na tylnym panelu.
    Praktycznie wszystkie serwerowe wersje komputerów mają nadal port
    szeregowy, podobnie jak kupa innych urządzeń.
    Mi akurat COM się często przydaje, bo różne konwertery USB->COM potrafią
    sobie nie działać.

    > duża awaryjność i problemy ze sterownikami
    Jakaż to jest awaryjność w przypadku RS232?
    Sterowniki to oddzielna sprawa, jednak nigdy uruchamiając i instalując
    HiSa nie miałem takich problemów jak z niektórymi modemami ISDN na USB,
    lub tym czymś co było dołączane do pierwszych wersji Neostrady.

    > -stałe IP, zero prywatności, tak zaraz się dowiem o zakładaniu serwera,
    > na takiej prędkości? ha ha
    A co ma prywatność do stałego IP?
    W przypadku DSL-a w TPSA, oraz większości innych operatorów, stałe IP
    jest praktycznie standardem.

  • 12. Data: 2010-09-14 17:12:58
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba wkurzony nielubiący play napisała na pl.misc.telefonia:

    > Przecież ADSL jest już prawie wszędzie, a jak nie, to lepiej
    > skorzystać z połączenia komórkowego,

    Aha. Spróbuj na tym pograć. Zresztą radio prawie zawsze jest gorsze od
    kabla.

    > ta usługa ma prawie same wady:
    > -niska prędkość połączenia, przecież to dziś absolutnie nie wystarcza
    > do niczego, zwykłe strony portali i firm są już mocno przeładowane,

    Nie zauważyłem. Chyba że mówisz o stronach typu ten market dla idiotów.

    > nie mówiąc o ściągnięciu czegokolwiek w sensownym czasie

    Eee, na 1Mb mogę sobie ściągnąć ponad 350GB miesięcznie. Mój rekord to
    coś koło 80GB, więc na razie spokojnie wystarcza. I tak siedzę dziennie
    te kilka godzin, czy się coś ściągnie w 1,5h czy w 5 minut nie robi mi
    większej różnicy.

    > -przestarzały interfejs-konieczność posiadania w komputerze portu
    > szeregowego, większość nowych komputerów nie jest w niego wyposażona,

    No, mój jeszcze ma. Przydatna rzecz, można se coś zaprogramować. Na USB
    też niby można.

    > problemy ze sterownikami

    Zależy jaki system :>

    Marcin Kocur

  • 13. Data: 2010-09-14 18:48:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

    > A co ma prywatność do stałego IP?
    > W przypadku DSL-a w TPSA, oraz większości innych operatorów, stałe IP
    > jest praktycznie standardem.

    Często za dodatkowa opłatą. Jeśli w ogóle.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2010-09-14 18:52:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Kocur napisał:

    > Zależy jaki system :>

    Zależy? Przecież to akurat to nie wymagało żadnych sterowników.
    Ostatnio miałem do czynienia z SDI z pięć lat temu, ale nawet
    wtedy można było uruchomić to w każdym systemie bez żadnegoego
    zewnętrznego oprogramowania.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2010-09-14 23:11:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Często za dodatkowa opłatą. Jeśli w ogóle.
    Jeśli w ogóle?
    DSL ma w standardzie stałe IP, a nawet kilka.
    Kilku lokalnych, i nie tylko, operatorów z których usług mam lub miałem
    okazję korzystać, daje stałe IP bez żadnych dodatkowych opłat.
    Vectra życzy sobie co prawda dodatkowe opłaty za stałe I, ale w praktyce
    miałem przez ponad rok cały czas ten sam, publiczny adres, bez tej
    opłaty, dopóki nie zmieniłem karty sieciowej na inną.
    Wpisanie MAC-a ze starej karty przywróciło mi dotychczasowy adres IP.
    Jak dotychczas, z usług, z których korzystam to tylko neostrada i
    GSM-owe dostępy zmieniają mi IP.

  • 16. Data: 2010-09-15 00:07:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

    > Jeśli w ogóle?
    > DSL ma w standardzie stałe IP, a nawet kilka.

    Jeśli w ogóle. DSL to nazwa technologii (Digital Subscriber Line) i tylko
    kilenci TPSA utrzymywani są w przeświadczeniu, że Neostrada to jedno,
    a DSL co innego.

    > Kilku lokalnych, i nie tylko, operatorów z których usług mam lub miałem
    > okazję korzystać, daje stałe IP bez żadnych dodatkowych opłat.

    Netia w ogóle nie daje i nawet nie wiadomo jak o tym z nimi rozmawiać.
    Etop chciał kilka zł i poroblemu nie widział (w BSA, więc DSLAMy tepsy
    nie są jednak na sztywno ustawiane do rozłączania raz na dobę), ale z nimi
    miałem do czynienia ze dwa lata temu, nie wiem jaką teraz maja ofertę.
    Jak jest z pozostałymi usługodawcami na BSA, to też nie wiem, ale nie
    podejrzewam by robili coś ponad standard ustanowiony przez tepsę "raz
    na dobę rozłączamy w cholerę, a potem nowy IP".

> [...]
    > Wpisanie MAC-a ze starej karty przywróciło mi dotychczasowy adres IP.
    > Jak dotychczas, z usług, z których korzystam to tylko neostrada i

    Vectrę znam z jednego łącza (u znajomych, ale dość często korzystam).
    Od wielu lat to samo IP, jeszcze od czasów, gdy to się Spray nazywało.
    Ale to łącze z doprowadzonym ethernetem do mieszkania, rzecz dość
    chyba nietypowa. A pozatym Vectra, to zdaje się leci na koncentryku
    telewizyjnym. Nie chcę od razu pisać, że to NTG, ale tam z przydziałem
    adresów to trochę inaczej wygląda.

    A poza tym to uważam, że dynamiczne adresy IP, jeśli nie jest to
    wymuszone sprawami technicznymi, powinny być prawnie zakazane.
    A UKE powinno łupać operatorom za to kary.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2010-09-15 06:41:15
    Od: Patryk <y...@o...pl>

    W dniu 2010-09-14 13:34, wkurzony nielubiący play pisze:
    > Według wikipedii w haśle o SDI, ta usługa wciąż działa.
    > Naprawdę? Kto, po co i dlaczego używa jeszcze tego badziewia? Ujrzę
    > jeszcze NNTP posting host *.sdi.tpnet.pl ??

    Oczywiście, że ludzie korzystają - z przymusu, tam, gdzie Tepsa jest
    lokalnym monopolistą.
    Znajomy korzysta na takiej parce:
    http://dl.dropbox.com/u/4497122/foto/adam_linia.jpg
    Innych alternatyw brak...

  • 18. Data: 2010-09-15 13:58:43
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Etop chciał kilka zł i poroblemu nie widział (w BSA, więc DSLAMy tepsy
    > nie są jednak na sztywno ustawiane do rozłączania raz na dobę), ale z nimi
    > miałem do czynienia ze dwa lata temu, nie wiem jaką teraz maja ofertę.

    Rozłączanie w DSLAMie nie ma nic wspólnego ze stałym IP: dany MAC adres
    dostanie takie IP, na jakie zasługuje :-)
    A oferta w Etopie ZTCW nadal obowiązuje.

    > Jak jest z pozostałymi usługodawcami na BSA, to też nie wiem, ale nie
    > podejrzewam by robili coś ponad standard ustanowiony przez tepsę "raz
    > na dobę rozłączamy w cholerę, a potem nowy IP".

    GTS Energis na początku wprowadził protezę łącza biznesowego na
    neostradzie ze stałym IP (1 lub 5).

  • 19. Data: 2010-09-15 18:15:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Rozłączanie w DSLAMie nie ma nic wspólnego ze stałym IP: dany MAC adres
    > dostanie takie IP, na jakie zasługuje :-)

    A zasługi ocenia najczęściej serwer DHCP. On zaczyna czuć się ważny,
    gdy następuje zerwanie i ustanowienie na nowo połącznia. Pytanie, kto
    każe raz na dobę zrywać? Niektórzy się tłumaczą, że w tepsie inaczej
    być nie może, ale przykład Etop temu przeczy.

    > A oferta w Etopie ZTCW nadal obowiązuje.

    Jak próbowałem od nich uzyskać łącze, to tepsa bawiła się w kotka
    i myszkę. Najpierw zbadali, że są możliwości tecniczne na połączenie
    ADSL. Jak się dowiedzieli, że nie chodzi o Neostradę, to być przestały.
    Ale dla Orange były znowu.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2010-09-15 18:25:16
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 15.09.2010 02:07, Jarosław Sokołowski wrote:

    > (w BSA, więc DSLAMy tepsy
    > nie są jednak na sztywno ustawiane do rozłączania raz na dobę),

    Chyba jednak są. Pytałem w Tktelekom o BSA (usługa Netka) i tam owszem,
    można mieć stały IP za dodatkową opłatą ale regularne rozłączanie musi
    być z powodu używania gratów tepsy.
    Ciekawe, że ta sama tepsa, na tych samych urządzeniach sprzedaje usługę
    InternetDSL działającą bez przymusowego rozłączania, ale już taka
    właściwość jest poza zasięgiem alternatywnych operatorów sprzedających
    DSL na liniach tepsy.
    Może by się nad tym UKE pochyliło?
    --
    Olek