    From: pioruns <w...@w...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: SMART do analizy (wymienny dysk HDD)
    Date: Tue, 27 Apr 2021 12:53:29 +0100

    On 27/04/2021 11:50, Tomaszek wrote:
    > https://imgur.com/TLKSb6w
    >
    > To SMART dysku wymiennego, który jest podłączany do telewizora i są na
    > nim pliki video. Chodzi po kilka lub nawet kilkanaście godzin za jednym
    > włączeniem.
    >
    > Sprawdzam co jakiś czas SMART i widzę, że parametr (zaznaczony przeze
    > mnie na czerwono):
    >
    > "ilość cykli odciążenia/obciążenia" zbliża się do 0 (kiedyś był np. 22)
    > Teraz jest 6
    >
    > Co ten parametr pokazuje?
    > Co się stanie jak zjedzie do 0?
    > Zacząć myśleć o kopii zapasowej?

> [...]

    Pole C1 czyli Load/Unload Cycle Count:
    https://kb.acronis.com/content/9128

    U Ciebie wartosc hex:
    https://duckduckgo.com/?t=ffab&q=2DF97+hex+in+dec&ia
    =answer

    188311

    A wiec dysk zaparkowal glowice do Landing Zone 188311 razy. Twoj dysk ma
    rating producenta na 600k zaparkowan:
    https://www.cnet.com/products/seagate-mobile-st1000l
    m035-hard-drive-1-tb-sata-6gb-s/

    Wlaczyles go 487 razy, pracowal 1931 godzin, sredni czas sesji 4.0
    godzin. Dysk parkuje 386.7 razy na sesje, czyli co 36.9 sekund.

    Twoj telewizor go zajezdza bo ma zjebane ustawienia oszczedzania
    energii, albo nie ma ustawien zadnych i dysk pracuje w domyslnym trybie
    - jest dyskiem mobilnym a wiec chroni sie przed uszkodzeniem, parkujac
    glowice po paru sekundach bezczynnosci. Telewizor odczytuje sektory z
    dysku i buforuje je, pewnie prosi o kawalek filmu co kilkadziesiat
    sekund. W miedzyczasie dysk zdazy zaparkowac i sie zajezdza.

    Ty juz masz 188k zaparkowan, a wiec 33% wartosci granicznej podanej
    przez producenta. W tym tempie, osiagniesz 600k cykli za 4221 dni pracy,
    w twoim tempie sesji, bedzie to za 1064 sesji. A wiec jeszcze 1000
    filmow mozesz obejrzec :) Na kilka lat wystarczy.
    Po przekroczeniu tej wartosci pewnie nie ma juz gwarancji czy cos,
    musialbys zapytac Seagate. Ale dysk moze spokojnie chodzic do milionow
    albo wiecej, kto wie, to juz loteria sprzetowa zapewne.

    Dla porownania, mam lacznie 4x Seagate BarraCuda 3.5 ST2000DM006-2DM164
    w dwoch PC z Linuksem, chodza prawie non stop.

    Moje Seagaty
    godzine przepracowane ilosc cykli Load/Unload Cykli na godzine
    19292 148162 7.7
    19277 147949 7.7
    16505 117298 7.1
    16480 132951 8.1

    Twoj dysk raz jeszcze dla porownania:
    1931 188311 97.5

    PS. Jesli sie myle gdzies prosze poprawic. Pozdrawiam :)

    --
    pozdrawiam, pioruns