  • Data: 2020-07-11 05:09:06
    Temat: Re: SSD - wpływ zajętego miejsca
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-07-10, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > Miałem kiedyś SSD Intela 160 GB zapchany dwiema partycjami dosłownie
    > pod korek, Win XP i dane, różnicy w sprawności (spadku) nie widziałem,
    > ale w kompie szyna była chyba tylko SATA-I, a SSD był SATA-II lub III
    > (nie pamiętam). Nie miałem żadnego over-provisioning, TRIM-owanie
    > ręczne programikiem narzędziowym Intela co jakiś czas (powiedzmy raz
    > na tydzień).
    >
    > W nowych EVO programowi Samsung Magician pozwoliłem założyć
    > rekomendowane 10%, dla żywotności.
    >
    > Lubię coś pooglądać ze streamingu, a odtwarzacz (pochodna VLC)
> [...]

    No dobrze, a jak to wygląda wszystko biorąc pod uwagę typowe
    użytkowanie? Wiadomo, bywają użytkownicy ekstremalni (akurat to z vlc,
    nie wydaje mi się ekstremum) ale to nie są typowe przypadki. A przy tych
    bardziej typowych większość będzie miała w d... jakieś 10-20% i inne
    owerprowiżyningi. I tu dochodzimy do pytania, czy pogorszenie paramtrów
    zapisu/odczytu będzie w sposób istotny odczuwalne do czasu, gdy
    przeciętny uzytkownik poczuje potrzebę powiększenia przestrzeni
    dyskowej.

    --
    Marcin