    From: Cezary Tomczyk <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: SVG - zmiana rozmiaru grafiki
    Date: Mon, 23 Jan 2012 11:38:14 +0100

    W dniu 2012-01-23 10:18, Marek pisze:
    > Dzięki Wam za wyczerpujące informacje.
    >
    > W moim przypadku sprawa jest nieco prostsza. Mianowicie to SVG samo
    > podejmuje decyzję kiedy ma się przeskalować. Jego wielkość nie zależy od
    > wielkości okna przeglądarki.

    SVG samo nie podejmie decyzji o przeskalowaniu się ;-)

    > Powiedz mi tylko czy<svg> w omawianym względzie źle działa na konkretnej
    > przegladarce czy generalnie?

    Z mojego doświadczenia wynika, że SVG generalnie działa dość dobrze.
    Choć miałem obiekt, który był złożony z paru tysięcy punktów i wszystkie
    przeglądarki "wymiękły" podczas renderowania obiektu. Widać było
    wyraźnie, że nie dają rady (widać było jak powoli przeglądarka składa
    obiekt "do całości").

    No ale to był wyjątek i poszedłem w stronę zmniejszenia liczby punktów,
    co poskutkowało tym, że znacznie lepiej zaczął obiekt być renderowany.

    Co do skalowania, to trochę wina i przeglądarek i tych, co tworzą gotowe
    biblioteki do generowania wykresów. Przetestowałem naście różnych
    bibliotek do wykresów z tych nie płatnych i płatnych. Żadna nie miała
    funkcji "resize", które notabene jest po prostu od nowa narysowaniem
    wykresu.

    Sądziłem, że parametr currentScale w moim przypadku ładnie zadziała, ale
    nie zadziałał. Tzn. w jakiś jednym teście SVG udało mi się raz go
    uruchomić, ale potem gdzieś plik z testem zapodział mi się. Samych
    wykresów jednak nie udało mi się łatwo skalować przy użyciu tylko
    wewnętrznych metod przeglądarki, bez ponownego renderowania obiektu.

    Kolejną rzeczą jest to, że można dosyć swobodnie mieszać SVG i CSS. Nie
    jest aż tak różowo, ale warto poeksperymentować. Już teraz dokładnie nie
    pamiętam gdzie był problem na linii SVG<->CSS, ale np. nakładanie tła na
    poszczególne "warstwy" na już istniejący obiekt wymaga nieco "gmerania"
    w kodzie SVG.

    > Piszesz też, żewszystkie punkty były bezwzglednymi wartościami px. Czy
    > chciałeś przez to powiedzieć, że currentScale skutkował dopiero w stosunku
    > do nowo rysowanych obiektów? Pytam bardziej z ciekawości gdyż nie zamierzam
    > skalować swojej grafiki a tylko powiększać jej "canvas" aby więcej
    > elementów można było przedstawić.

    currentScale jest współczynnikiem skali i powinno skalować obiekt, ale z
    jakiś powodów nie do końca to udało mi się opanować. Sądzę, że to
    kwestia czasu. Przydatne mi to by było, kiedy robiłem dynamicznie
    skalowanie obiektu w zależności od wielkości okna przeglądarki. Lepsze
    to, niż overflow:hidden ;-)

    --
    Cezary Tomczyk