  • 1. Data: 2019-09-17 16:03:33
    Temat: taka sama konfiguracja dla localhost i produkcji
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    Koduję w PHP na localhoście i wysyłam swoje programy na serwer przy
    pomocy klienta FTP. Słyszałem, że można zrobić tak, żeby konfiguracja na
    localhości była identyczna z produkcją, ale nie wiem jakiego
    oprogramowania się używa. Możecie mi podpowiedzieć? Pracuję na Linux
    Mint; używam PHP, MySQL, NetBeans i poznaję Gita.

  • 2. Data: 2019-09-17 17:19:13
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    On 17.09.2019 16:03, Jivanmukta wrote:
> [...]
    > oprogramowania się używa. Możecie mi podpowiedzieć? Pracuję na Linux
    > Mint; używam PHP, MySQL, NetBeans i poznaję Gita.

    Wielce chwalebne są twoje ambicje i czyny szlachetne! Automatyzacja prac
    administracyjnych jest pragmatycznym podejściem do życia (o ile nie robi
    się do tego sztucznej inteligencji która ma tendencje do buntowania się).
    Zanim odpowiem na twoje pytanie spytam:
    Czy aby na pewno chcesz mieć na serwerze produkcyjnym od razu to co u
    siebie na dysku?!? Przecież bez testów (choćby ręcznych) to masakra
    gwarantowana. Nie boisz się że ktoś Ci zmyje łeb za to?!?

    Odpowiadając na twoje pytanie:
    Metod jest kilka:
    * Ja np. używam darmowych kont WWW i mam do nich dostęp przez FTP.
    Dlatego napisałem sobie skrypt w Pyhon-ie jaki generuje mi wszystkie
    moje strony (ja wcale ich nie generuję w locie tak jak np. niektórzy
    robią w PHP) i ten skrypt ładuje mi je na konta FTP. Takie
    skrypty/programy możesz napisać w dowolnym języku z biblioteką klienta FTP.

    * Jeśli masz prawa administratora na swoim serwerze możesz użyć programu
    rsynch do synchronizacji katalogów na różnych maszynach.

  • 3. Data: 2019-09-17 17:36:52
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 17.09.2019 o 17:19, Szyk Cech pisze:
    > Czy aby na pewno chcesz mieć na serwerze produkcyjnym od razu to co u
    > siebie na dysku?!? Przecież bez testów (choćby ręcznych) to masakra
    > gwarantowana. Nie boisz się że ktoś Ci zmyje łeb za to?!?

    Nie o to mi chodzi. Słyszałem, że można tak zrobić, żeby móc na
    localhoście testować program, tak, żeby mieć konfigurację z hostingu.
    Nie wiem czy nie chodzi o jakąś wirtualizację.

  • 4. Data: 2019-09-17 17:50:05
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 17.09.2019 o 16:03, Jivanmukta pisze:
> [...]
    > oprogramowania się używa. Możecie mi podpowiedzieć? Pracuję na Linux
    > Mint; używam PHP, MySQL, NetBeans i poznaję Gita.

    Chyba już znalazłem:
    https://gist.github.com/jaceklaskowski/bd3d06489ec00
    4af6ed9

  • 5. Data: 2019-09-17 19:35:13
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-09-17 o 17:50, Jivanmukta pisze:

    > Chyba już znalazłem:
    > https://gist.github.com/jaceklaskowski/bd3d06489ec00
    4af6ed9

    Albo nie chwytam problemu, albo coś mocno przekombinowałeś. Zwykle
    różnica między dev'em a prod'em polega na bazie danych. Prod "żyje",
    użytkownicy generują różne rzeczy w bazie. Tak więc raz na jakiś czas
    wystarczy dumpa bazy produkcyjnej zassać do devowej. Oczywiście obie
    bazy będą miały inny connection string - to jedyna różnica.

    W swoich aplikacjach (pracuję pod własnym CMS'em a także w Symfony 4),
    nigdy nie mam innego środowiska dev/prod i nawet nie wiem co trzeba by
    zrobić aby zróżnicować obie wersje i po co.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2019-09-17 19:39:57
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 17.09.2019 o 19:35, Marek S pisze:

> [...]
    > nigdy nie mam innego środowiska dev/prod i nawet nie wiem co trzeba by
    > zrobić aby zróżnicować obie wersje i po co.

    A ja mam różnice w wartościach stałych globalnych i w informacjach
    diagnostycznych oraz poziomie raportowania błędów. Używam CodeIgniter3.

  • 7. Data: 2019-09-17 20:06:02
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    W dniu 17.09.2019 o 19:39, Jivanmukta pisze:

    > A ja mam różnice w wartościach stałych globalnych i w informacjach
    > diagnostycznych oraz poziomie raportowania błędów. Używam CodeIgniter3.
    CodeIgniter ma w index.php stałą ENVIRONMENT która może mieć wartości
    development/testing/production. Chciałbym mieć dla testing takie same
    środowisko jak w hostingu, żebym mógł spokojnie testować aplikację na
    localhoście. Stąd moje pytanie.

  • 8. Data: 2019-09-17 22:43:52
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-09-17 o 20:06, Jivanmukta pisze:

> [...]
    > development/testing/production. Chciałbym mieć dla testing takie same
    > środowisko jak w hostingu, żebym mógł spokojnie testować aplikację na

    Teraz rozumiem. Akurat Ignitera nie znam ale powiem Ci jak takie rzeczy
    robi się w Symfony czy w innych frameworkach. Jest to generalnie
    uporządkowane.

    Też występuje zmienna narzucająca tryby pracy aplikacji (dev/prod/co tam
    chcesz). W oparciu o tą zmienną mogą być załadowane różne pliki
    konfiguracyjne, w których można ustawiać poziomy raportowania błędów,
    zmienne środowiskowe ($_ENV itp), ładować lub nie określone bundle i
    wiele innych rzeczy można wtedy zrealizować.

    No i do sedna: nie ma żadnych przeszkód aby na local'u (załóżmy, że w
    trybie prod) załadować plik konfiguracyjny imitujący potrzebne Ci
    zmienne środowiskowe + inne ustawienia (choćby wspomniany przez Ciebie
    poziom raportowania błędów). Przełączysz się między trybami i otrzymasz
    zupełnie inne ustawienia aplikacji. Jeden z wariantów może naśladować
    to, co masz na hostingu.

    Tak naprawdę, to prawie niczego nie trzeba robić aby uzyskać zgodność
    środowiska. Tryb "prod" na lokalu może się zachowywać tak samo jak na
    hostingu. Ja tak właśnie robię. Czyli jeśli chcę na lokalu sprawdzić jak
    działa aplikacja w trybie prod - to zwyczajnie zmieniam tryb na prod.
    Jedyna różnica w prodzie na hostingu i lokalu to duperele typu wskazanie
    na inną bazę czy dorzucenie wymaganych zmiennych środowiskowych w pliku
    konfigurującym. W Symfony są to pliki .env, .env.local Trzymam w nich
    dosłownie parę linijek kodu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2019-09-18 06:18:01
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    Ale ja chce mieć taką samą konfigurację PHP i MySQLa jak w hostingu.

  • 10. Data: 2019-09-18 19:25:46
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-09-18 o 06:18, Jivanmukta pisze:
    > Ale ja chce mieć taką samą konfigurację PHP i MySQLa jak w hostingu.

    Czyli nie chodzi o aplikację lecz o w/w. Ok, to już konkretniej brzmi
    lecz nadal nie widzę problemu.

    Co do PHP, to chyba nie ma problemu? Pobierasz ze stron producenta
    odpowiednią wersję, instalujesz i masz. Ewentualnie w php.ini będzie
    trzeba coś dodać lub ująć. Lokalnie możesz mieć dowolną ilość wersji PHP
    jeśli będziesz miał potrzebę przełączania się między nimi.

    Z bazą danych jest podobnie. To kwestia włączenia/wyłączenia paru opcji
    aby wyrównać z wersją serwerową. Tu nawet jest jeszcze prościej bo
    możesz z bazą łączyć się zdalnie jeśli nie chce Ci się dociekać co
    włączyć. Robisz klona na zdalnym serwerze i z nim się łączysz.

    O co chodzi zatem?

    Ja tak właśnie pracuję. Na lokalu mam 3 wersje PHP, odpowiednie dla
    poszczególnych projektów - po to by się zgadzały z tym, co na serwerze.
    Z bazą mam jeszcze prościej bo nie używam badziewnego MySQLa, którego,
    tak na marginesie już w zasadzie nie ma pod tą nazwą. Stosuję
    PostgreSQL. Konfiguracja tej bazy jest praktycznie żadna więc ryzyko, że
    będzie coś innego niż na serwerze - minimalne.

    Nie bawię się w dockery czy VM-ki bo to z armatą na wróble.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek