  • Data: 2021-01-06 10:23:28
    Temat: Re: Samochód dla biednych i dla bogatych też
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.01.2021 o 21:59, nadir pisze:

    > Możemy go nie zmywać tylko zamiatać/odkurzać i składować w kopalniach
    > soli jak odpady z elektrowni jądrowych. Tylko co to zmienia?

    Zasadniczo pył z ulic przechodzi przez oczyszczalnie lub podczyszczany
    jest w separatorach (o ile nie pochodzi z deszczu nawalnego, to wtedy
    często rzeczywiście część trafia do rzeki, ale mówimy o myciu dróg więc
    to nie ten przypadek).

    Tak tylko chciałem zwrócić uwagę, że z komina elektrowni pył nie
    wylatuje bo są elektrofiltry. A potem pył trzeba składować. To i tak nic
    w porównaniu z popiołami - hałdę koło belchatowa da się obejrzeć - przy
    paliwach płynnych tego nie masz. Ponadto wydobycie odkrywkowe rujnuje
    kraobraz, stosunki wodne i w końcu kosztuje ogromne połacie
    zdewastowanego terenu. Tak więc uważałbym z tą ekologicznością
    samochodów na węgiel. Moim zdaniem są mniej ekologiczne niż nowoczesna
    spalinka (która wcale już tak nie smrodzi jak trabant). Jak zrobisz
    dobrze w LPG to w ogóle samochód na węgiel się przy tym chowa.

    --
    Shrek