  • 1. Data: 2021-01-05 16:38:10
    Temat: Samochód dla biednych i dla bogatych też
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    Taki trochę Smart tylko, że elektryczny i wolny

    1,65 mln jenów to ok 60 tys. zł

    Jak kogoś nie stać na prawdziwy samochód to ...

    No i przez 10h może działać jako UPS. Mógłbym go postawić przy domu by
    mi go zasilał nocą. Gdybym miał dom i solary. No i pandemia musiałby
    potrwać bym nie musiał nim jeździć do pracy gdzie mi nie chcą gniazdka
    udostępnić. :-)

    http://niusy.pl/@auto-swiat.pl/ad0

  • 2. Data: 2021-01-05 17:19:43
    Temat: Re: Samochód dla biednych i dla bogatych też
    Od: K <n...@e...com>

    On 05/01/2021 15:38, kk wrote:
> [...]
    > mi go zasilał nocą. Gdybym miał dom i solary. No i pandemia musiałby
    > potrwać bym nie musiał nim jeździć do pracy gdzie mi nie chcą gniazdka

    Dla listonoszy czy dostawcow zarcia idealne.

  • 3. Data: 2021-01-05 18:08:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 05.01.2021 o 17:19, K pisze:

    > Dla listonoszy czy dostawcow zarcia idealne.

    i przy takim podejściu, nigdy nie będziemy eko.

    ToMasz

  • 4. Data: 2021-01-05 18:33:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.01.2021 o 18:08, ToMasz pisze:

    > i przy takim podejściu, nigdy nie będziemy eko.

    Dopóki będzemy jeździć autami na węgiel to nie będziemy eko.

    tesla pali 20 kWh na 100. Plus VAT, bo to 20kWh to na na akumulatorze.
    Na elektrowni będzie razy 1,23;) Więc wychodzi 24,6kWh

    Bełchatów wali w atmosferę w kilogramach na MWh:

    CO2 - 1080
    NOx - 1,35
    CO - 0,33

    To daje na km

    CO2 - 266 g
    NOx - 0,8 mg
    CO - 0,264 mg

    Dla porównnia norma euro5 dla benzyny

    CO - 1 g
    NOx - 60 mg

    Wniosek - jest o wiele lepszy w NOx w CO średnio lepszy (pięć razy) i
    gorszy jeśli chodzi o CO2. Teraz pytanie na ile to lepiej tak naprawdę.
    CO chyba nie jest żadnym problemem w tak homeopatycznych ilościach jak
    od transportu. NOx?

    Pozostaje kwestia pyłu... ale większość od transportu to wtórny
    podniesiony z gleby - ulice myć i będzie skuteczniej.

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2021-01-05 18:57:02
    Od: K <n...@e...com>

    On 05/01/2021 17:08, ToMasz wrote:

    > i przy takim podejściu, nigdy nie będziemy eko.
    >
    > ToMasz

    Bedziemy bo nie bedziemy mieli wyjscia ale nie z takimi autami.

  • 6. Data: 2021-01-05 19:53:14
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2021-01-05 o 18:33, Shrek pisze:

> [...]
    > gorszy jeśli chodzi o CO2. Teraz pytanie na ile to lepiej tak naprawdę.
    > CO chyba nie jest żadnym problemem w tak homeopatycznych ilościach jak

    Podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych do atmosfery przy produkcji
    prądu w najbardziej emitującej wersji elektrowni.
    Nie podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych przy wydobyciu,
    przetworzeniu i dystrybucji paliwa diesel i benzyna.

    > Pozostaje kwestia pyłu... ale większość od transportu to wtórny
    > podniesiony z gleby - ulice myć i będzie skuteczniej.

    "Zmycie" pyłu go nie anihiluje, tylko spłukuje do rzek, dalej do mórz i
    oceanów i dalej do żywności.

  • 7. Data: 2021-01-05 19:55:32
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2021-01-05 o 18:57, K pisze:

    > Bedziemy bo nie bedziemy mieli wyjscia ale nie z takimi autami.

    Nie będziemy, gdyż wygodniej jest truć, a jak już większość ludzi się
    zorientuje, że zatrucie wszystkiego przekroczyło poziom wygody, to już
    będzie po jabłkach i nie do odkręcenia. Syf cały czas się kumuluje i
    bynajmniej nie jest tak, że nasmrodzimy, wiatr przewieje i można zapomnieć.

  • 8. Data: 2021-01-05 20:14:50
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-05 19:53, Poldek wrote:

    > "Zmycie" pyłu go nie anihiluje, tylko spłukuje do rzek, dalej do mórz i
    > oceanów i dalej do żywności.

    Nie całkiem. Ziemia kręci się i jak się trzęsie to przylepiony brud
    odlepia się i spada na podłogę. Dlatego na Śląsku, gdzie są wstrząsy,
    mniej pyłu jest niż np w Krakowie.

  • 9. Data: 2021-01-05 20:19:01
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-05 19:55, Poldek wrote:

> [...]
    > będzie po jabłkach i nie do odkręcenia. Syf cały czas się kumuluje i
    > bynajmniej nie jest tak, że nasmrodzimy, wiatr przewieje i można zapomnieć.

    Jeśli chodzi o jabłka to mają skórkę i można je spokojnie szarym mydłem myć.

  • 10. Data: 2021-01-05 20:20:51
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-05 17:19, K wrote:

    > Dla listonoszy czy dostawcow zarcia idealne.

    Co mieliby robić na drugim siedzeniu?