-
Data: 2015-07-05 09:30:11
Temat: Re: Ścieżki rowerowe w centrach miast to bzdura
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2015-07-05 00:53, mk4 wrote:
>> Skoro poruszają się sprawnie, to po co im dodatkowy pas?
>
> Po to, ze zawsze moga prouszac sie sprawniej.
Dokąd? Za chwile jest skrzyżowanie gdzie wolno jechać tylko na wprost,
zaraz dalej jeden pas. Jak dobudowanie 3 pasa miałoby poprawić
przepustowość? Bo skoro ograniczeniem jest 1 pas dalej, to dobudowanie 3
pasa w żaden sposób przepustowości nie zwiększy, jedynie obniży prędkość
(i tak niską)
> Moze mozna podniesc czasem
> dopuszcalna predkosc?
A na Chucka? Patrz wyżej.
> Poza tym na pewno by sie sprawniej poruszaly przez te 3 godziny. Pewnie
> tez bylby korek ale jednak mniejszy. Zauwaz jak to dziala. Zeby bylo
> jaskrawie - jest wlotowka do miasta i jest duzy ruch. Duzy ale sie
> jedzie calkiem sensownie. Cos sie stanie i z 3 pasow zrobi sie jeden i
> co mamy? Koras gigant.
No i widzisz właśnie coś się stało dalej - jest jeden pas i to na stałe.
I jest korek niezależnie ile pasów będziesz miał wcześniej.
> Jednak te pasy cos daja jesli sa.
Tak - więcej samochodów mieści się w korku na metr bieżący jezdni:P
>> Ponadto nie zgadzam się, że przestrzeń oddana samochodom jest lepiej
>> wykorzystana niż na ścieżki, parki chodniki czy nawet trawniki. Wynika
>> to z faktu, że na przeciętnego dojezdzającego do pracy przypada jakieś
>> 8-10m2 biura. Na zaparkowanie jego samochodu już 12 metrów na samo
>> miejsce parkingowe. Doliczając dojazd do miejsca i drogę po której się w
>> korku porusza jakieś 25 metrów, czyli trzy razy więcej niż zajmuje sam
>> pracownik w pracy. I teraz dochodziny do sedna - co byś nie zrobił i ile
>> miejsca byś nie oddał samochodom w centrum miejsca zawsze zabraknie,
>> chyba że burowce będą dwa razy głebsze niż wyższe. Samochody są jak gaz
>> - zajmą każdą dostępną objętość, a problem pozostanie, przerobili to już
>> choćby w Los Angeles.
>
> Zdaje sibie z tego sprawe. Niemniej jest jakies optimim, powyzej ktorego
> nie ma co ladowac srodkow bo juz to niewiele da. Kwestia jest taka czy
> zabierajac przestrzen pod rozne "wymysly" typu drogi dla rowerow
> (ktorych obciazenie jest jake jest) nie zaczynamy zbytnio odbiegac od
> tego optimum - w sensie, ze znaczaco pogarszamy stan jaki mamy z
> zakresie ruchu pojazdow.
No więc tu z pewnością dodatkowy pas jest przekrczeniem tego oprimum, bo
nic już nie da.
> Sa miejsca gdzie to nie sprawia problemow a sa takie ze sprawia. W
> okolicy mam takie miejsca, gdzie wyznaczono na drodze te pasy dla
> rowerow - poszlo hektolitry farby zanieczyszczono srodowisko itd. -
> problem jest tylko taki, ze spotkac tam rower - to trzeba miec szczescie.
Krótko pisząc - pieprzysz. Jest uczęszczana. Chyba padasz ofiarą
rozumowania p którym pisałem na początku - nie widzisz korków na
buspasach i ścieżkach, to uznajesz że są one nieoptymalnie wykorzystywane;)
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.07.15 09:42 Alf/red/
- 05.07.15 09:46 mk4
- 05.07.15 10:12 Shrek
- 05.07.15 11:33 RadoslawF
- 05.07.15 12:08 Shrek
- 05.07.15 13:17 mk4
- 05.07.15 13:18 Jacek
- 05.07.15 13:35 Shrek
- 05.07.15 14:05 elmer radi radisson
- 05.07.15 15:00 Mieszczuch
- 05.07.15 15:06 elmer radi radisson
- 05.07.15 16:04 Cavallino
- 05.07.15 16:19 Alf/red/
- 05.07.15 16:45 Pawel O'Pajak
- 05.07.15 16:59 Pawel O'Pajak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=