-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Mon, 06 Oct 2014 21:51:09 +0200
From: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>
Reply-To: d...@n...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:32.0) Gecko/20100101 Firefox/32.0
SeaMonkey/2.29.1
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Sens wymiany paska rozrządu
References: <542dbdee$0$12624$65785112@news.neostrada.pl>
<m0kfmk$le1$1@node1.news.atman.pl>
<lvuhcbsqck57$.o1s07cwlkdea$.dlg@40tude.net>
<m0m7kr$fi5$1@node1.news.atman.pl>
<buwkb57vkwkh$.gq9crzehxkxs.dlg@40tude.net>
<m0op7o$5di$3@node1.news.atman.pl>
<so1jqt2bx98m$.g7ng5evmbn0g.dlg@40tude.net>
<m0p3dv$gtf$1@node1.news.atman.pl> <m0p72v$a11$1@mx1.internetia.pl>
<m0r4lo$l4l$3@node1.news.atman.pl>
<9...@g...com>
In-Reply-To: <9...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 44
Message-ID: <5432f2af$0$12621$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.31.211.132
X-Trace: 1412625071 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 12621 83.31.211.132:18424
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2546242
[ ukryj nagłówki ]k...@g...com pisze:
> Problem z kolizyjnością pojawił się jak producenci przenieśli wałek rozrządu do
głowicy. Jak był w bloku to gięły się laski popychaczy. Naprawa prosta i tania.
>
Kogutku, ty znów p... bez sensu.
Problem z kolizyjnością zaczął się pojawiać jak zrezygnowano z komory
spalania typu L - czyli z silników dolnozaworowych. A zrezygnowano bo
spręż miały nijaki i sprawność pod zdechłym psem.
Położenie samego wałka nie ma tu żadnego znaczenia - duży spręż to
minimalna przestrzeń między dnem tłoka a sklepieniem komory spalania.
Dobry współczynnik mocy z pojemności silnika to głównie dobre
napełnianie i opróżnianie cylindrów - czyli duże wzniosy zaworów. W
efekcie dochodzimy do układu kolizyjnego - jak ci rozrząd stanie bo się
napęd rozrządu urwał (najczęściej rwą się paski, prawie nie rwą się
łańcuchy, te prędzej pokrywę rozrządu objętą strefą smarowania silnika
przetrą i do utraty oleju doprowadzą, najrzadziej nawala rozrząd z
wałkiem królewskim) to nie ma pomiłuj - wałek może się zatrzymać w
takiej pozycji że któryś zawór jest maksymalnie otwarty... I nieważne -
wałek górny pchający zawory bezpośrednio czy dolny przez popychacze i
klawiaturę. Strzał w zawór z tłoka to urwanie grzybka, walenie tym
grzybkiem po wnętrzu cylindra - bo silnik choć nie pali to rozpędem się
jeszcze kręci.
--
Darek
Następne wpisy z tego wątku
- 06.10.14 21:58 Dariusz K. Ładziak
- 06.10.14 22:03 Dariusz K. Ładziak
- 06.10.14 22:15 Pszemol
- 07.10.14 10:36 Kamil 'Model
- 07.10.14 10:44 depros
- 07.10.14 10:54 Kamil 'Model
- 07.10.14 22:01 Trybun
- 07.10.14 22:01 Trybun
- 07.10.14 23:30 Pszemol
- 07.10.14 23:34 RadoslawF
- 08.10.14 00:06 Tomasz Wójtowicz
- 08.10.14 00:10 Tomasz Wójtowicz
- 08.10.14 00:38 masti
- 08.10.14 01:27 Tomasz Wójtowicz
- 09.10.14 15:28 Trybun
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML