-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Date: Fri, 10 Dec 2010 19:44:03 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 99
Message-ID: <op.vnigzprwa6rut4@balthazar>
References: <idqfu4$c2c$1@inews.gazeta.pl> <idrru5$mt2$1@inews.gazeta.pl>
<op.vnhkwdgda6rut4@koder>
<s...@k...sail-ho.pl>
<op.vnhpw6eta6rut4@koder> <idss46$lpp$1@inews.gazeta.pl>
<4d01f96b$0$27034$65785112@news.neostrada.pl>
<idsve0$4nt$1@inews.gazeta.pl>
<4d02290f$0$20988$65785112@news.neostrada.pl>
<idtasa$gov$1@inews.gazeta.pl> <op.vnh4yho5a6rut4@koder>
<idtev6$15g$1@inews.gazeta.pl> <op.vnibkapda6rut4@balthazar>
<idtnhl$ii$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 83-142-216-87.via.zamek.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed; delsp=yes
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1292006642 25009 83.142.216.87 (10 Dec 2010 18:44:02 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 10 Dec 2010 18:44:02 +0000 (UTC)
User-Agent: Opera Mail/10.63 (Win32)
X-Antivirus: avast! (VPS 101210-0, 2010-12-10), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2333778
[ ukryj nagłówki ]Dnia 10-12-2010 o 18:20:45 Kuba (aka cita) <y...@w...pl> napisał(a):
<on topic>
>> Manipulujesz zadając pytanie odbiegające od sytuacji o której
>> dyskutujemy.
>> FWD nie jest "w ogóle prostsze", jest "prościej wystartować, a jak
>> wpadniesz
>> w poważny poślizg to się zabijesz".
>
> bzdura.
>
> Wytłumacz mi prosze, ale konkretnie - dlaczego wpadnięcie w poślizg w
> samochodzie FWD ma sie mniejsze szanse niż wpadniecie w poślizg w
> samochodzie RWD oraz dlaczego uważasz, ze w ogole łatwiej wpaść w
> poślizg w FWD niż RWD
bzdura do kwadratu.
Nigdzie i nigdy nie twierdziłem, że FWD łatwiej wprowadzić w poślizg
(dla dobra dyskusji zakładam, że się powyżej przejęzyczyłeś). Masz jednak
dwa główne powody poślizgu:
1) Zbytnie wychylenie kół skrętnych. Niezależne od napędu, więc pomijam.
2) Zbytnie przyśpieszenie/hamowanie kół napędzanych. Tutaj:
2a) W FWD: w poślizgu maszkoła skrętne+napędzane. Jedziesz więc w pole
bez najmniejszej możliwości kontroli.
2b) W RWD: w poślizgu masz koła napędowe, skrętne mają przyczepność.
Tzw "dupa" jedzie więc gdzie chce, ale masz cały czas kontrolę nad
ogólnym kierunkiem ruchu auta.
> ps. to Ty manipulujesz faktami wyciągając "na góre" kilka drobnych cech
> RWD i mianujesz je do rangi super hiper cechy.
Manipuluję? To która cecha jest dla kogo ważna, można by zrzucić na
subiektywizm opinii. Choć podejrzewam że cecha "w poślizgu nie wypadam w
pole" jest ogólnie pożądana przez kierujących.
> FWD ma zdecydowanie więcej zalet dla przeciętnego użytkownika samochodu,
> ktory traktuje go jako urządzenie do sprawnego przemieszczania sie.
Tak. Cenę.
AWD ma zdecydowanie więcej zalet dla przeciętnego i nieprzeciętnego
użytkownika samochodu. Oprócz owej ceny.
[...]
> Wytłumacz mi prosze dlaczego przeciętnemu kierownikowi ma sie lepiej i
> bezpieczniej jeździć z RWD?
> Na czym wg Ciebie polega przewaga prowadzenia RWD i co daje taką mega
> pewność w prowadzeniu RWD na sliskim i dlaczego tym sie trudniej zabić
> niż FWD?
Bo w przypadku poślizgu kół napędzanych ma jakąkolwiek kontrolę nad
samochodem. W odróżnieniu od "jechania w pole".
Siur, jadąc 25km/h to nie ważne, czy masz napęd FWD, RWD, AWD czy
flinstonfeet, nigdzie nie wypadniesz. Czasami jednak wypada nie
przeszkadzać
innym uczestnikom ruchu.
</on topic>
>>> ps. generalnie pytanie nie było do Ciebie, ale już drugi raz widze, ze
>>> pisze do kogoś, a Ty odpowiadasz za tego kogos.
>>
>> E-mail, to takie narzędzie które, rozumiesz, służy do kontaktu z jedną
>> osobą, zamiast grupą. Taką, wiesz, dyskusyjną.
>
> siur, ale odpowiadasz na konkretne posty w konkretnych gałęziach
> dyskusji i zadajesz konkretne pytanie - no nie?
> Jasne, nie zabronie Ci odpowiedziec, ale generalnie ciekawi mnie
> bardziej zdanie osoby, ktorej zadanie pytanie, niż Twoje (w tym akukrat
> konkretnym poście)
Wiesz, jeśli interesuje cię zdanie wyłącznie jednego interlokutora
to tym bardziej powinieneś skorzystać z prywatnych kanałów komunikacji.
[...]
>> Oprócz tego, czuję się zobowiązany pogratulować zbliżenia się do
>> quoty impertynencji wykluczającej możliwość rozsądnej dyskusji.
>>
>> Parafrazując popularne na grupie zawołanie bojowe: IMPERTYNENT PLONK
>> WARNING
>
> LOL.
> Kolego - taaaak sie boje, uuughhha - donrze, ze mnie ostrzegłeś :D
Myślę, że nadinterpretujesz znaczenie owego kultowego niemal w tych kręgach
zawołania. Zapewniam, że pobudzenie strachu u mego szanownego interlokutora
nie było mą intencją. Informuję jedynie, że istnieją poziomy dyskusji, do
których nie będę się zniżał. Jeżeli zatem mój szanowny rozmówca odczuwa
inherentną potrzebę używania argumentacji ad personam, będzie zmuszony
korzystać z niej bez mojego udziału.
pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.10 19:53 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 20:23 Artur Maśląg
- 10.12.10 20:27 Krzysiek Kielczewski
- 10.12.10 20:26 Krzysiek Kielczewski
- 10.12.10 20:44 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 20:46 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 20:52 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 21:10 Artur Maśląg
- 10.12.10 21:14 DoQ
- 10.12.10 21:20 Artur Maśląg
- 10.12.10 21:20 DoQ
- 10.12.10 21:25 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 21:27 Nex@pl
- 10.12.10 21:28 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 21:29 Krzysiek Kielczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML