eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodzeRe: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
    c-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
    not-for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <idtnhl$ii$1@inews.gazeta.pl>
    <4d036f95$0$27047$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm7k6rla6rut4@koder>
    <4d05d5e3$0$22801$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm9aqf1a6rut4@koder>
    <4d05df01$0$21001$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm981p8a6rut4@koder>
    <4d05e2c3$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnna6ry4a6rut4@koder>
    <4d05e776$0$22800$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnnbheboa6rut4@koder>
    <4d05efae$0$27046$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnndl8epa6rut4@koder>
    <4d05f4de$0$27043$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnneombha6rut4@koder>
    <4d060361$0$27027$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d0618a8$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d061b32$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d064781$0$20995$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d064a6b$0$27042$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d072f6f$0$22813$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d073ea7$0$22807$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d0761cf$0$27036$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d0768ea$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d07993d$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4d07993d$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Date: Tue, 14 Dec 2010 17:40:56 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
    X-Antivirus: avast! (VPS 101214-0, 2010-12-14), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 112
    Message-ID: <4d079e32$0$20995$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.42.102.221
    X-Trace: 1292344884 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20995 178.42.102.221:61044
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2334764
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:

    > Cień prawdopodobieństwa, że RWD będzie Ci się jechać gorzej ?

    Nie, że będzie się mniej ślizgał niż FWD.

    > Teraz myślę, że sytuacja wygląda jednak inaczej. Jakie RWD z ostatnich
    > powiedzmy 5-lat testowałeś ?

    Jestem wyleczony z RWD na dobre i nie zamierzam tego zmieniać.
    Coś co na prostej drodze chce samo skręcać jest nie dla mnie.

    >> Czyli zgadzasz się, że test jest zbędny? ;-)
    >
    > Jeśli chcesz pozostać przy poglądach z 197X-198X :-)

    Od tego czasu fizyka się zmieniła?
    Nad RWD się zastanowię gdy będę potrzebował tak mocne auto, że FWD nie
    będzie w stanie przenieść tego na drogę.
    Czyli pewnie nigdy.

    >>> miał LSD?),
    >>
    >> Nie, wtedy o prochy było ciężko. ;-)
    >
    > W 197X ? Chyba łatwiej - choć to zależnie od regionu :-)

    W Polsce się to działo.

    > Nie napisałem, że nie użyczę, lecz to że nie znam Twoich umiejętności -
    > zatem nie mogę mieć do Ciebie zaufania :-)

    No to załóż że są zerowe przy wychodzeniu z poślizgu nadsterownym autem.


    >
    >> A już pisałem, że czyjeś wrażenia i odczucia na mnie wrażenia nie robią
    >> zbyt dużego.
    >
    > Może ten test? :-)

    Nie, bo nie ja kierowałem.


    > - "FWD is easier to control for average driver

    I wszystko na temat.
    O niczym innym nie pisałem i nic innego mnie nie interesuje.
    Nie lubię zaskoków i już.
    A samochód nie jest do zabawy.

    >- opanowanie poślizgu podsterownego jest nieco bardziej naturalne dla
    >przeciętnego kierowcy niż opanowanie nadsterownego.

    Zupełnie nie o to chodzi.
    Mnie chodzi o to, żeby samochód w ogóle w poślizg nie wpadał, gdy driver nie
    ma takiego zamiaru.
    Przed zakrętem można zwolnić zimą, więc tego nie dotyczy.

    >> Nikt normalny nie będzie szalał zimą w żadnym aucie.
    >
    > Nie chodzi o "szalenie". W mocniejszym FWD przyciśniesz/odpuścisz na
    > ślieskiej nawierzchni i lecisz podsterem w krajobraz.

    Nie - jedziesz nadal prosto, nic się nie obraca, tył nie wyprzedza przodu
    itd.
    Mowa cały czas o normalnej jeździe, a nie zabawach dla smarkaczy.

    > Gdzieś pisałem, że mam wysokie umiejętności ? :-) Nie przypominam sobie...
    > Jeśli cokolwiek pisałem, to jedynie to, że chętnie porównam :-)

    Ale mnie żadne porównywanie umiejętności nie interesuje.
    Gdyby tak było, to bym się bawił w sport samochodowy.

    >
    >> Mogę wsadzić swojego syna za kółko, jeśli boisz się przyzwyczajeń - on
    >> ma tylko przyzwyczajenia ze skuterka. ;-)
    >
    > To w takim razie pewnie nie ma prawa jazdy ;-)

    Oczywiście że nie ma.


    >>> Popatrz: Większośc samochodów popularnych to FWD w związku z czym
    >>> większość samochodów posiadających homologację rajdową to FWD.
    >>
    >> Większość czy wszystkie?
    >
    > Większość.

    Przykład bywający na poważnych rajdach (czyli nie dla amatorów)?

    >
    >>> To teraz zobacz ile startuje samochodów RWD w touring car, rally cross.
    >>
    >> Po śniegu?
    > > Bo chyba zapomniałeś że mówimy o śliskim.
    >
    > Oczywiście. Rallycross jest na szutrze i na śniegu/lodzie.

    To zimą się to też odbywa?
    Patrz, a ja myślałem że tylko żużel na kolcach.

    >> Ja już taki test zaliczam od lat 20, więc więcej nie muszę.
    >
    > Nie zrozumiałeś. Nie chodzi o typowe zimowe turlanie się - czyli jazdę po
    > drogach publicznych.

    Nie zrozumiałeś.
    Właśnie o nie mi chodzi.
    Całą resztę mam w głębokim poważaniu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: