  • Data: 2009-03-17 14:09:14
    Temat: Re: Singularity/Midori a jezyki jak C++, Java itp
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Pan z Microsoftu ma dosyć dużą pewność:
    > Before the code is run, the IL is compiled into native executable code.
    > And, since this compilation happens by the managed execution environment
    > (or, more correctly, by a runtime-aware compiler that knows how to
    > target the managed execution environment), the managed execution
    > environment can make guarantees about what the code is going to do.
    [...]

    Upraszczając - jeśli skompiluję nawet do kodu maszynowego program w
    Brainfucku, to poza możliwości tej implementacji Brainfucka nie wyjdę
    (choć będzie się de facto wykonywał program natywny). To nie znaczy, że
    program nie "wyleci" np. na przekroczeniu tablicy, ale daje gwarancję,
    że taka sytucja będzie wyłapana i właściwie (bezpiecznie dla systemu i
    innych programów) obsłużona. "Poprawność" oznacza tu tylko "bezpieczne
    dla innych zachowanie".

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net