-
Data: 2011-05-25 00:04:55
Temat: Re: Smart Fortwo vs inne maluchy
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Fri, 20 May 2011 13:36:48 +0200, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
> Cześć!
> Szybko, krótko i na temat: trzeba w domu drugiego auta. Małego. Wybór
> padł na używanego Smarta Fortwo z manualną skrzynią biegów i silnikiem
> diesla (do wyhaczenia za jakieś 8-10kPLN). Jak ten Smart ma się do
> innych, równie małych aut typu Ford Ka czy Vw Lupo? Chodzi mi nie o
> kwestie pakowności (bo to wiadomo: ze Smartem wygrywa nawet rower),
> tylko o ogólną kulturę użytkowania, głównie o awaryjność auta w wieku
> około 10 lat. TIA!
Jezdze takim od ponad roku, wiec troche juz moge na ten temat powiedziec.
Na poczatek mala uwaga, nie ma smartow fortwo z manualna skrzynia biegow.
We wszystkich jest zautomatyzowana (soft tip), czyli nie masz sprzegla
ale machasz wajcha +1 -1. Te co lepsze maja jeszcze tryb full auto (soft
touch) ktory zmienia za ciebie. Generalnie ten soft touch sprawdza sie
raczej srednio i nie warto do niego doplacac.
Przy zakupie CDI uwazaj na przebieg. Przy 160-200k lubi sie w nim konczyc
sprzeglo (niestety ~1500pln + wymiana) i turbina (kolejne ~1700 +
wymiana). Warto o nie zapytac sprzedawcow. Jesli nic nie bylo robione,
trzeba uwazac.
Sprzeglo charakterystycznie szarpie przy ruszaniu, turbina w pierwszej
kolejnosci zaczyna cieknac, a potem dosc specyficznie gwizdac. Te dwa
elementy trzeba bezapelacyjnie sprawdzic przy zakupie.
Nie musisz sie natomiast martwic o rozrzad, bo jest tam lancuszek, ktory
zyje zazwyczaj dluzej niz silnik.
Jesli chodzi o porownanie z tymi popularnymi maluchami, to w smarcie masz
znacznie wiecej miejsca. Jezdzilem do tej pory matizem, seicento, aygo.
Nic nie moge powiedziec niestety o Ka. W kazdym z tych o ktorych pisalem
miejsca jest znacznie mniej.
Przyklad: Jestem dosc spory 180cm/105kg - ale fotel kierowcy moge odsunac
jeszcze o niemal 10cm. Przy maks odsunieciu niemal nie siegam do
kierownicy.
Jesli chodzi o ladownosc, to mozna sie mocno zdziwic. Smart ma fotele
zitegrowane z zaglowkami, ktore siegaja bardzo wysoko. Przez to bagaznik
ladujesz niemal pod sufit. Do kufra fortwo wchodzi ponad dwa razy wiecej
niz do seicento czy matiza. Spokojnie jestes sie w stanie zabrac na
kilkudniowy wyjazd.
Auto ma kilka zalet w miescie. Promien skretu jest na prawde maly, bez
wiekszych problemow zawracasz na raz na dowolnej dwukierunkowej ulicy.
Parkowanie to bajka, zajmujesz na dlugosc tyle miejsca ile duze auta na
szerokosc. Spalanie w zaleznosci od stylu jazdy i pory roku. Do pieciu 5l
w zime przy mocnym deptaniu, latem spokojnie okolice 4l/100. Na trasie
nieco ponad 3l.
Z wad do miasta zdecydowanie twarde zawieszenie. Niestety takie w tym
autku byc musi ze wzgledu na jego proporcje proporcje. Powyzej tych
70-80km/h takze zaczyna sie powoli robic glosno.
Jesli bedziesz mial jeszcze jakies pytania, wal smialo.
Tomek
Następne wpisy z tego wątku
- 25.05.11 00:05 Tomasz Stiller
- 25.05.11 00:07 Tomasz Stiller
- 25.05.11 00:08 Tomasz Stiller
- 26.05.11 21:32 Marek 'marcus075' Karweta
- 26.05.11 21:32 Marek 'marcus075' Karweta
- 26.05.11 21:39 masti
- 27.05.11 00:02 Marek 'marcus075' Karweta
- 28.05.11 11:28 Tomasz Stiller
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=