  • 61. Data: 2016-03-12 22:16:21
    Temat: Re: Sonda 2 - premiera 14.03
    Od: kriters <k...@o...pl>

    On 2016-03-12 21:58, Sebastian Biały wrote:

    > Nie. To tylko oznacza że jak nastepnym razem zachwyci się nad Brymenem
    > trzeba będzie się zastanowić czy to częśc interesu.

    To fakt. Jak się widzi 4 filmiki pod rząd poswiecone niebieskiemu
    Brymenowi to robi się troszkę niesmacznie.

    > Wielokrotnie widzialem że ma mocno elastyczne poczucie jakości,
    > szczegolnie jak zobaczy znane logo na obudowie.

    A ja wielkokrotnie widziałem jak markowy sprzęt jednak okazywał się mieć
    mniejsze lub większe wady.

    > PS. Jest jedynym dystrybutorem jakiegośtam modelu, popularnośc eev
    > prawdopodobnie powoduje że wielu młodych kupi właśnie *jego* wersję
    > choćby dla logo na obudowie. Przypuszczalnie to nie będzie kilka
    > sztuk. Brymen dużo mu zawdzięcza

    Mimo wszystko po obejrzeniu 800 odcinków nie wierzę, że Dave mógłby
    firmować swoim logiem miernik, który by nie spełniał
    jego kryteriów jakości.

  • 62. Data: 2016-03-12 23:08:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-12 22:16, kriters wrote:
    > Mimo wszystko po obejrzeniu 800 odcinków nie wierzę, że Dave mógłby
    > firmować swoim logiem miernik, który by nie spełniał
    > jego kryteriów jakości.

    Nikt nie twierdzi że nie jest ok. Twierdzę tylko że mocno to narusza
    jego wiarygodność w ocenie jakości mierników skoro jest sprzedawcą.
    Zdecydowanie wole Martina Lortona który dość solidnie się przykłada do
    testowania. Co prawda ma tendencję do rozciągania wypowiedzi do granic
    możliwości, ale ma tez mniej emocjonalne podejscie. No i podaje kto go
    sponsoruje ;)

  • 63. Data: 2016-03-13 00:33:46
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Tak samo nudny jak Kamiński i Kurek. Czasem mam wrażenie że ludzie nie
    > tęsknią do Sondy tylko tęsknią do młodości.

    Niedawno oglądałem odcinek o sposobie działania ludzkiego widzenia.
    Dowiedziałem się o zaskakującej rzeczy - że można postrzegać kolory w
    obrazie, w którym w ogóle tych kolorów nie ma.

    Nie pamiętam nazwy eksperymentu (jest do znalezienia i sprawdzenia w
    internecie). Bardzo ciekawa rzecz, i mało znana nawet dziś.
    A miałaby całkiem ważne zastosowania (a do dziś nie jest to chyba w cale
    stosowane).

    Jak widać - do dziś można coś wartościowego z tych programów wyciągnąć.
    Życzyłbym sobie obecnie tak nudnego programu...

  • 64. Data: 2016-03-13 00:37:26
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Tak. Gadali o rzeczach których 80% społeczeństwa nie rozumiała.

    Dziś za to masz programy, które doskonale rozumie 80% społeczeństwa -
    tańce na lodzie, chlanie na imprezach itp.

    > Mówili
    > bez emocji, jesli się kłucili to była to zdecydowanie coś innego niż
    > kłutnie w kolejkach po cukier. Byli nudni.

    Rozumiem, że wolałbyś żeby się pobili, naubliżali sobie itp.

    > wliczając mnie. Powody tego sa pewno rózne, wliczając w to chwile
    > wytchnienia od raportów zjadów KC, kolejnego przeglądu filmu
    > radzieckiego, DT itp.

    Kiedy oglądałem sondę, zupełnie niewiele mnie interesowało KC, a film
    radziecki jeszcze mniej. Oglądałem sondę, bo była super ciekawa.

  • 65. Data: 2016-03-13 00:42:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman pisze:

> [...]
    >
    > Jak widać - do dziś można coś wartościowego z tych programów
    > wyciągnąć. Życzyłbym sobie obecnie tak nudnego programu...

    Dziennik Telewizyjny. Czy jak to się teraz nazywa. Opowiadają tam
    o postrzeganiu rzewczy, których nie widać wcale. A tych co są, nie
    pokazują.

    Jarek

    --
    Kurska Anomalia Magnetyczna.

  • 66. Data: 2016-03-13 00:51:28
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Społeczeństwo jest nietechniczne i oczekuje

    Ja tez jestem spoleczenstwo. Nie obchodzi mnie sport/teleturnieje w
    stylu "Jak mial na imie Adam Mickiewicz" itp. Ogladam NG/Discovery, bo w
    TVP od smierci panow K&K w 89 nie bylo zadnego programu naukowego. No
    moze malym przeblyskiem w postaci Radka Brzozki.
    Skoro wspomniane kanaly istnieja i maja sie dobrze, to znaczy, ze nie
    jestem jedyny. Jest zapotrzebowanie na programy naukowe i ciesze sie, ze
    wladze TVP to pojely nareszcie.
    Z przyjemnoscia ogladam tez Sonde i sobie mysle, ze s.p. panowie K&K
    stworzyli cos, co nie bylo kalka zachodnich programow, jak to sie
    obecnie robi powszechnie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 67. Data: 2016-03-13 09:58:08
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Kiedy oglądałem sondę, zupełnie niewiele mnie interesowało KC, a film
    > radziecki jeszcze mniej. Oglądałem sondę, bo była super ciekawa.

    Oglądałeś Sondę, bo nie miałeś innego wyjścia.
    Nie było internetu, nie było w zasadzie komputerów. Czekało się aż
    wyjdzie nowy Młody Technik, albo Elektronik. Do księgarni w zasadzie nie
    było po co chodzić, bardzo mało pozycji ciekawych dla elektroników się
    pokazywało. Zdobycie schematu czegoś fajnego, albo katalogu elementów
    też nie było proste.
    Zaglądało się za to do czytelni, ale po jakimś czasie nie było już
    sensu, co można było przeczytać/oglądnąć w końcu poznałeś, nowsze
    pozycje każdy miał u siebie.

    Sonda była ciekawa, bo była jakimś oknem na świat, choć teraz z
    perspektywy czasu widzę, że była czasami okropnie naiwna - taka
    "inżynierska bez zastanowienia praktycznego".

    Sebastianie - masz częściowo rację, niektóre odcinki był nudne (dla mnie
    - czyli elektronika), ale większość nie. Za to Panowie prowadzący
    potrafili mówić na tyle ciekawie, że i tak czekało się na czwartek i
    oglądało wszystko.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 68. Data: 2016-03-13 10:15:34
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Niedawno oglądałem odcinek o sposobie działania ludzkiego widzenia.
    > Jak widać - do dziś można coś wartościowego z tych programów wyciągnąć.
    > Życzyłbym sobie obecnie tak nudnego programu...

    Ok, dobrze trafiłeś.
    Ja natomiast nie mogę oglądać niczego popularnonaukowego z obszaru
    angielskojęzycznego - po prostu nie daję rady nerwowo.
    Jak ktoś po raz piąty w ciągu 20 minut powtarza mi jakąś bzdurną kwestię
    typu: "inżynierowie napotkani nowy problem, każda milimetrowa zmiana
    wymiaru mogła zakończyć się katastrofą" to podnosi mi się ciśnienie i
    nie mam ochoty oglądać dalej. Wystarczy to powiedzieć raz, ale wtedy
    pogram trwał by 10 minut, a nie potrzebne ramowe 40! A może powód jest
    inny - materiał jest dla idiotów?

    Co do wartościowych treści, internet zapewnia zaspokojenie znakomitej
    większości pytań. Jeśli jesteś więc głodny wiedzy, to szybciej
    znajdziesz ją sam, niż doczekasz się programu na ten temat. Inna sprawa
    jeżeli nie wiesz czego szukasz. Wtedy rozsiew tematyczny programów
    pseudonaukowych może być faktycznie pożyteczny.

    Co do Sondy2, fajnie że próbują, ale nie wróżę powodzenia. Obecnie
    dostęp do informacji jest tak prosty, że nie wiem co musieli by zrobić,
    aby zainteresować widza. Młodzi nie bardzo interesują się techniką, a
    jeżeli jednak interesują, to radzą sobie sami wyśmienicie. Średnie
    "techniczne" pokolenie też nie najgorzej z kompami zapoznane. Starsze -
    tu może być ciekawie. Zobaczymy jutro jak będzie.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 69. Data: 2016-03-13 10:19:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-13 00:37, sundayman wrote:
    > Dziś za to masz programy, które doskonale rozumie 80% społeczeństwa -
    > tańce na lodzie, chlanie na imprezach itp.

    Liczę na to że dostrzegasz fakt że wcale tego nie pochwalam.

    > Rozumiem, że wolałbyś żeby się pobili, naubliżali sobie itp.

    Nie. W sąsiednim poście miało się pojawić "dwóch cwaniaków" żeby zdobyć
    serca młodych i rozmawiać o szpanowaniu iFonami. Nie. W świecie gdzie
    wysoką oglądalnośc zdobywają gówna typu Warsaw Shore nie ma miejsca na
    dwóch zanudzających kolesi. Na tym polega problem umieszczenia formuły
    Sondy we współczesnym świecie. Kiedyś wielu oglądało bo niewiele więcej
    wartościowych rzeczy było w TV. Teraz jest jeszcze mniej ale za są na
    kilogramy alternatywy dla pustaków.

    > Kiedy oglądałem sondę, zupełnie niewiele mnie interesowało KC, a film
    > radziecki jeszcze mniej. Oglądałem sondę, bo była super ciekawa.

    Tak. W kontraście z resztą gówna która leciała przed i po. Pamiętaj o
    tym kontraście. Wielu oglądało bo było to coś odmiennego, wcale nie byli
    zainteresowani techniką. Dzisiaj Ci ludzie wybiorą pornol albo mecz hokeja.

  • 70. Data: 2016-03-13 11:11:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 12 Mar 2016 20:05:49 +0100, JaNus <bez@adresu> wrote:
    > A co do tych Twoich "propozycji", to całkiem sporo nadaje się do
    > realizacji!

    Wbrew pozorom wcale to nie był żart. Chciałem jedynie zwrócić uwagę
    na niedostateczną ilość krytyki lub jej kompletny brak wobec tematów
    jakie poruszają współczesne takie programy. Z reguły są albo
    lokowaniem produktu, albo pustym zachwytem nad produktem, albo próbą
    mówienia o czymś co można znaleźć w innych źródłach i wszyscy jużo
    tym wiedzą.

    A program powienien mieć konwencję najpierw krytyka a później
    ewentualnie poróba obrony tematu a całość powinna być w formie
    dyskusji. Jak dla mnie to nawet tej obrony nie musiałoby być, sama
    krytyka wystarczy. Uważam również, że zbędna jest nadmierna konwencja
    popularno-informacyjna. Ktoś już w tym wątku zauważył, że w czasach
    Sondy to ona była praktycznie jedynym źródłem informacji o
    nowościach. Powtarzanie tej konwencji programu dzisiaj się nie
    sprawdzi. Teraz jest tyle źródeł informacji, z których jesteśmy na
    codzień bombardowani, że współczesny widz ma już dosyć kolejnego
    "źródła nowości". Forma krytyki jaką proponuję, z ewentualną próbą
    obrony w dyskusji byłaby własnie tym ukłonem w stronę dawnego
    programu i jego twórców, którzy na takiej konwencji sporu entuzjasty
    i sceptyka ten program tworzyli.

    Taki program wcale nie musi być telewizyjny. Ba nawet taki już jest.
    Dużo ciekawej dyskusji, krytyki i złośliwości w kierunku koncernów
    moto i ich produktów jest w programie "magazyn motoryzacyjny" duetu
    Balkan & Paruszewski (tokfm). To są na razie jedyni, o których można
    powiedzieć, że są godnymi spadkobiercami Kurka i Kamińskiego, bo
    potrafili zachować tą konwencję programu.
    Parę lat temu była też jaskółka p.t. Zwierzozbliżenia z duetem
    Kruszewicz & Kłosowski, forma była dość dziwna ale dyskusja między
    tymi panami fascynująca, pouczająca i pełna humoru.

    --
    Marek