  • 1. Data: 2013-04-02 19:11:02
    Temat: Spalanie Megane III
    Od: Przemeq <p...@o...eu>

    Jeżdżę od niedawna megi III z silnikiem 1.5 dci 110 KM z FAP.
    Ile wam pali ten samochód ON.
    Po lekturze sieci to jednym z 6/100 a drugim to nawet przybywa w baku
    i pali z -1/100.
    Interesują mnie realne nie życzeniowe spalanie.

    Przemeq

  • 2. Data: 2013-04-02 19:19:24
    Temat: Re: Spalanie Megane III
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-04-02 19:11, Przemeq pisze:
> [...]
    > i pali z -1/100.
    > Interesują mnie realne nie życzeniowe spalanie.

    służbowy: srednio z dwóch lat ok 6l/100km
    w trasie, jak ktos ma lekka nogę potrafi spalić 4.9l/100km ale jeśli
    ktoś mu 'ciśnie' to i 7-8l/100km

    Ogólnie silnik fajny, ale chyba troche zle firma trafila: przy 40kkm
    silnik wymieniany byl na nowy.

  • 3. Data: 2013-04-02 20:30:16
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-04-02 19:19, AL pisze:

> [...]
    > ktoś mu 'ciśnie' to i 7-8l/100km
    >
    > Ogólnie silnik fajny, ale chyba troche zle firma trafila: przy 40kkm

    Efekt "lekkiej nogi" :) - tj. polskiego eksploatowania dizli: "byle nie
    wyżej niż 2k obrotów, bo przestanie produkowac paliwo!" :D

  • 4. Data: 2013-04-02 21:03:51
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Przemeq" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Po lekturze sieci to jednym z 6/100 a drugim to nawet przybywa w baku
    > i pali z -1/100.

    średnio 5,3
    http://www.spritmonitor.de/en/overview/41-Renault/37
    2-Megane.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2
    008&power_s=110&power_e=110&minkm=10000&gearing=1&po
    werunit=2

  • 5. Data: 2013-04-02 22:12:11
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 19:11:02 UTC+2 użytkownik Przemeq napisał:
> [...]
    >
    > i pali z -1/100.
    >
    > Interesują mnie realne nie życzeniowe spalanie.

    Realne to tyle ile Tobie spala. Kiedyś samochody mało paliły u cioci na imieninach.
    Zależność była prosta. Im więcej pustych butelek tym mniej auta paliły. Od czasu jak
    na imieninach podają piwo i słone paluszki to opowieści dziwnej treści przeniosły się
    do netu. Jak ktoś jeździ w trasy to mało pali. Jak jeździ do pracy i na zakupy i od
    zapalenia do zgaszenia robi 3 kilometry to przy takich pogodach jak teraz są dyszka
    może być mało.

  • 6. Data: 2013-04-03 18:35:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    2-Megane.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2
    008&power_s=110&power_e=110&minkm=10000&gearing=1&po

    Nie wierz w to, tyle to nie palił nawet 1.5 dci 105 KM w mniejszym Megane II
    htb 10 lat temu.
    I to na w miarę lekkiej trasie (takiej przy której jadąc dość wolno musiałem
    przez większą czasu czekać na kierowcę tego auta, bo gdzieś z tyłu wiecznie
    zostawał).
    Średnio poniżej 6 będzie ciężko przy normalnej jeździe.

  • 7. Data: 2013-04-03 18:42:23
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Nie wierz w to, tyle to nie palił nawet 1.5 dci 105 KM w mniejszym Megane
    > II htb 10 lat temu.

    a co tu wierzyć lub nie wierzyć- to są konkrety - wpisywane przebiegi+
    zatankowane litry. Co najwyżej próbka może być mniej miarodajna (ludzie
    którzy spisują spalanie prawdopodobnie starają sie jeździć oszczędniej)

    > I to na w miarę lekkiej trasie (takiej przy której jadąc dość wolno
    > musiałem przez większą czasu czekać na kierowcę tego auta, bo gdzieś z
    > tyłu wiecznie zostawał).

    może powienieneś zrewidować swoją technikę jazdy?

    > Średnio poniżej 6 będzie ciężko przy normalnej jeździe.

    ale skoro taka jest średnia to jak z tym dyskutować? Rozumiem, ze w
    przypadku Twojego użytkowania średnio byłoby ciężko ponizej takiej wartośći.
    I jest to możliwe - byc moze jezdzisz wiecej po miescie, ew masz sposób
    jazdy który powoduje większe spalanie

  • 8. Data: 2013-04-03 18:50:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > a co tu wierzyć lub nie wierzyć- to są konkrety - wpisywane przebiegi+
    > zatankowane litry. Co najwyżej próbka może być mniej miarodajna (ludzie
    > którzy spisują spalanie prawdopodobnie starają sie jeździć oszczędniej)

    No właśnie.
    Dlatego zupełnie nie ma co się tym sugerować, skoro praktycznie każda
    średnia wychodzi DUŻO niższa niż w praktyce.
    Co najwyżej można obejrzeć maksymalne wyniki - te będą bliższe prawdy.

    > może powienieneś zrewidować swoją technikę jazdy?

    Nie.
    Lubię jeździć samochodem i tak ma zostać.
    Jazda ma sprawiać przyjemność, a nie coś dokładnie odwrotnego.

    > ale skoro taka jest średnia to jak z tym dyskutować?

    Ja nie dyskutuję, tylko podsumowuję bzdurne wyniki, które sam zweryfikowałem
    w praktyce.
    Tamten 1.5 dci też rzekomo ZAWSZE palił średnio 5,5.
    Tyle że jakoś we wspomnianej trasie palił 6 i mniej nie chciał, a jechaliśmy
    niezbyt szybko.

    Sprawa jest prosta - ludzie nie potrafią liczyć i używać pedału gazu.

  • 9. Data: 2013-04-03 20:45:31
    Od: Przemeq <p...@o...eu>

[...]

    Pytałem grupy bo mnie spala według kompa od 6,3 do 6,5 średnie spalanie,
    wydawało się dużo, ale z drugiej strony zapalam jadę z 10 km praca
    trochę jazdy po mieście znowu 10 km dom.
    Dla porównania thalia tez 1.5 dci spala teraz 5,2 realnie z licznika
    stacji bo nie ma tam komputera.
    Zatankowałem do pełna i teraz zobaczę, o ile ewentualnie przekłamuje
    komputer.
    Stylu jazdy nie zmienię, pogody na razie też nie i nie będę z paniką w
    oczach gapił się na obrotomierz tylko normalnie jeździł, cóż fizyki nie
    przeskoczę.

    Przemeq

  • 10. Data: 2013-04-03 21:34:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Przemeq" <p...@o...eu> napisał w wiadomości grup

    > Pytałem grupy bo mnie spala według kompa od 6,3 do 6,5 średnie spalanie,
    > wydawało się dużo, ale z drugiej strony zapalam jadę z 10 km praca trochę
    > jazdy po mieście znowu 10 km dom.

    Jeśli jeździsz tylko po mieście w ten sposób, to nie jest to dużo, tylko
    dość mało.