-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Spalanie a masa samochodu
Date: Thu, 12 Jan 2017 18:30:19 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 20
Message-ID: <o58efa$ocu$1@node1.news.atman.pl>
References: <2...@g...com>
<0...@g...com>
<2...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1484242218 24990 83.142.198.226 (12 Jan 2017 17:30:18
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 12 Jan 2017 17:30:18 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.6.0
In-Reply-To: <2...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2597215
[ ukryj nagłówki ]W dniu 12.01.2017 o 17:14, Bolko pisze:
> W dniu czwartek, 12 stycznia 2017 15:26:41 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
napisał:
>> Pusc ciezarowke w korki to spali 100 i wiecej. Ciezarowki sa do tego zeby jak
jedzie z A do B jak najmniej sie zatrzymywaly. Sama jazda to tylko pokonanie oporow
ruchu. Rozpedzanie kosztuje duzo paliwa.
>
> Ale ja nie mówię tutaj o autobusie miejskim.
> Tylko o takim gdzie
> najpierw ma pięć przystanków gdzie zbiera ludzi
> potem 100 km
> i znowu pięć przystanków.
> A ciężarówka jeśli nie jedzie autostradą to też musi się co jakiś czas zatrzymać ze
względu na panujące warunki ruchu
Już ci napisali. Jak już się rozpędzisz, to znakomita większość oporów
to opory powietrza zależace od powierzchni czołowej i współczynnika Cx,
oraz od prędkości (różnie się szacuje ale co najmniej od sześcianu).
Powierzchnia czołowa taka sama, cx podobny, prędkośc wieksza - niewiele,
ale opór rośnie z sześcianem. Co zaoszczędzisz na mniejszej energii na
rozpędzenie stracisz na tym, ze jedziesz o 10 km/h szybciej.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 12.01.17 20:43 ąćęłńóśźż
- 12.01.17 21:21 Shrek
- 13.01.17 00:45 kolerek
- 13.01.17 08:01 Shrek
- 13.01.17 09:06 Ghost
- 13.01.17 13:35 nadir
- 13.01.17 15:57 J.F.
- 13.01.17 16:14 Shrek
- 13.01.17 16:14 r...@k...pl
- 13.01.17 19:44 J.F.
- 13.01.17 19:58 J.F.
- 15.01.17 10:55 J.F.
- 15.01.17 11:09 Shrek
- 15.01.17 13:17 J.F.
- 15.01.17 14:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław