    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Spieszmy się kochać Windows
    Date: Mon, 11 Jan 2021 18:07:49 +0100
    <5ff1ad9d$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <rssb7d$1im$1@dont-email.me>
    <5...@g...com>
    <rssorl$a7$1@dont-email.me>
    <8...@g...com>
    <rt17c2$sju$1@dont-email.me>
    <f...@g...com>
    <rt2n1n$p3j$1@dont-email.me>
    <5...@g...com>
    <rt4oer$b83$1@dont-email.me>
    <f...@g...com>
    <rt82ve$lqf$1@dont-email.me>
    <4...@g...com>
    <rtat2k$abn$1@dont-email.me>
    <4...@g...com>
    <rtcqjk$53e$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <rtfc4i$v3f$1@dont-email.me>
    <0...@g...com>

    On 11/01/2021 17:41, Maciej Sobczak wrote:
    > To nie zrobisz jednolinijkowej "abstrakcji".

    Zgadza się. Ale mogę zrobić dwulinijkową.

    Natomias jak wdepniesz w POSIX, to ...

    > I tu znowu (a raczej wciąż) się mylisz.
    > Praktyka stosowania podzbiorów (czegokolwiek) jest tak powszechna

    Wiadomo, pół c++ to też c++. Ćwierć też. Asymptotycznie.

    > , zwłaszcza w embedded

    O tam jest wiele rzeczy na opak, to prawda.

    >, że branża nawet znalazła sobie seksowne określenie na to: profil. Różne rzeczy
    definiuje się dla wielu "profili", właśnie po to, żeby zaadresować różnice w zakresie
    wspieranej funkcjonalności.

    Znakomicie. I teraz masz Twój kod, napisany pod profil A.

    Trafia się OS z profilem B.

    Jesteś w dupie.

    > Czyli PSE51 to jest profil POSIX stworzony właśnie po to, żeby odzwierciedlić
    istniejącą praktykę w postaci prostych RTOSików na mikrokontrolery.

    Cooperative? Bo wiesz cooperative jest relatywnie popularną metodą
    tworzenia watków w prostym RTOSiku. Nawet bardziej R niż preemptive.

    > Jeżeli nadal uważasz, że POSIX nie nadaje się do embedded, bo tam nie ma np.
    systemu plików, to "you are not even wrong".

    Nie, uwazam tylko że w tym momencie sam sobie zaprzeczyłeś pisząc że
    "POSIX" jest przenośny.

    Jest tak przenośny że należy pisać na jego podzbiór i strasznie mocno
    uważać aby nie wdepnąc w inny podzbiór, węższy, albo bardziej różowy. W
    dodaku, ponieważ standard mówi że trzeba sprawdzić 20 stanów, to chcąc
    pisać przenośnie, naprawdę trzeba je wszystkie sprawdzać, bo inaczej
    jesteś nieprzenośny.

    > Wracając, PSE51 pozwala systemom takim jak FreeRTOS mieć API POSIX.

    Korutynowy?

    > Zamknijmy ten rozdział już. Masz wystarczająco dużo materiałów.

    Nie. Gdyby była dyskusja z okolic czy "subset POSIX można wykorzystać"
    to nie było by sprawy.

    Ale Ty tutaj od wielu postów bredzisz że to jest przenośne tak strasznie.

    No wiec istnienie wielu wartstw randomicznie implementowanych POSIXów
    jest *zaprzeczeniem* przenośności, bo program napisany na A+B nie da się
    skompilować na wersji tylko A.

    Nie dość, że POSIX jest gówniany, to jeszcze jest tak naprawde nieprzenośny.

    > Jeżeli to jest UB, to mogę określić dowolnie. I zweryfikować to, co założyłem.

    Na konkretnej implementacji POSIXa.

    > Albo powiedzieć, że tej funkcjonalności w ogóle nie ma. I jej nie weryfikować, bo
    nie ma po co.

    No widzisz, a tu dostajesz w łeb ostatnio łatką do kernela Linuxa, gdzie
    ta funkcjonalnośc zmieniła sie na zupełnie inną.

    Działało i przestało, zupełnie bez ostrzeżenia.

    POSIX. Bo można.

    > To samo.

    No nie zupełnie. Wolno Ci zawołać, ale nie wiadomo co się stanie. A jak
    trafisz na złośliwy posix gdzie SSIZE_MAX == 1?

    > Oni mogą przenieść swoje programy na inne systemy.

    Na przykład na Windows?

    > Sam pisałeś, że każdy ma swoje własne doświadczenia.

    Tak.

    > I tu też się mylisz...

    Wiadomo.

    > Niestety.

    Nie udawaj zmartwionego :D

    > A jak pisałem wcześniej o współczesnych Macach to się rzucałeś że kiedyś komuś coś
    przestało działać. No i?

    Że nic nie jest stabilne w OSie. I trzeba się naprawdę nagimastykować
    aby mieć pewnośc że niewiele może Cie zaskoczyć. Włacznie z ewaukacją w
    panice na inny OS jak się zacznie palić. Jak w WinCE.

    > Ocena ryzyka jest częścią decyzji biznesowej.

    Myslisz że frajerzu kupujący AirBooki i podpinający do nich 10 monitorów
    "oceniali ryzyko"? Nie przeceniasz nieco tych wszystkich korpo-iditów?
    Kupili, bo ładne.

    Jest masa aplikacji kickstartowanych z oczywistym vendor-lockin, jak
    MFC. Wiele z tych apliakcji nigdy nie zdołało się wykopać z tego gówna.
    Oni coś tam oceniali biznesowo czy po prostu zatrudnili Heńka, co nic
    innego nie czaił i upierał się że za chwile cały swiat bedzie w MFC?.

    > Jak komuś pasuje robić projekt embedded z Windowsem (czy z czymkolwiek innym, co
    nie spełnia żadnych standardów) w środku, to jego problem.

    Albo narzucony odgórnie OS. Albo Heniek.

    > Więc skoro przez wiele lat nie trzeba się nigdzie przesiadać, to o czym rozmawiamy?
    Najwyraźniej o problemie, którego nie ma.

    Ale nagle musieli.

    I albo są w dupie, bo tuptali nogą że świat musi być jak windows/posix.

    Albo mieli abstrakcję na OSa.

    Życie.