  • 31. Data: 2019-02-22 13:59:51
    Temat: Re: Sportowy SUV audi z dieslem :-) Ma elektryczną sprężarkę
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

    > Powiedziałbym raczej że niebezpiecznie jest zawsze - a to dlatego, że
    > każdemu odbija. Tak już człowiek jest licho skonstruowany. Cechy
    > osobnicze mają jedynie wpływ na to, jak często.

    Gdyby przyjac takie załozenie to własciwie tego typu auta powinny byc
    zakazane!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 32. Data: 2019-02-22 14:13:26
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 22 Feb 2019 12:49:07 +0000, Budzik wrote:
    > Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...
    >
    > Jakim? Takim jak na dakarze?

    Takim: https://www.admin-social-pga.fr/file/
    redactor/7acb830f63f0ec8d2eff225462b72036.jpg

    No ok, nie było to w 100% seryjne auto, bo zamiast oryginalnego silnika
    1.6 wstawili tam nieco większy 2.5l, a i kilka blach wymienili na lżejszy
    wariant z włókna węglowego i tytanu, ale zaliczałbym to raczej do detali.

    Mateusz

  • 33. Data: 2019-02-22 14:15:26
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 22 Feb 2019 12:59:51 +0000, Budzik wrote:
    > Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

    > Gdyby przyjac takie załozenie to własciwie tego typu auta powinny byc
    > zakazane!

    Ano, słusznie kolega rozmawia. Polać mu!

    Mateusz

  • 34. Data: 2019-02-22 14:57:06
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-02-22 07:27, p...@g...com wrote:
    > --Śmieszy mnie marketingowy absurd polegający na nazywaniu dużych, ciężkich aut z
    wysoko położonym środkiem ciężkości sportowymi. Sportowy SUV? WTF!?

    > wikipedia pomoze
    >
    > Rozpowszechnione w Polsce tłumaczenie terminu Sport Utility Vehicle jako "samochód
    sportowo-użytkowy" jest błędne. Nie chodzi bowiem o połączenie cech samochodu
    sportowego (np. Toyota GT86) i użytkowego (np. VW Transporter), lecz o samochód,
    który jest przeznaczony do aktywnego stylu życia, dla osób uprawiających różne formy
    sportu i aktywnego wypoczynku na łonie natury[2].
    Czytałem to już kiedyś. W każdym razie nie chodzi tylko o zwykłe SUV-y.
    Bo mamy jeszcze takie nonsensy jak ,,sportowy SUV" i ,,sportowe kombi". :-)

  • 35. Data: 2019-02-22 17:02:41
    Od: <2...@8...170241.invalid> (Tom N)

    Mateusz Viste w

    > No ok, nie było to w 100% seryjne auto, bo zamiast oryginalnego silnika
    > 1.6 wstawili tam nieco większy 2.5l

    Taaa, silnik jako częśc eksploatacyjna na równi z klockami hamulcowymi...

    Ktos pamięta jeszcze autora takiej teorii? ;-)

    --
    'Tom N'

  • 36. Data: 2019-02-22 17:08:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.02.2019 o 13:49, Budzik pisze:

    > IMO przesadzasz. Jak trzeba to pojedzie agresywniej od wiekszosci
    > miejskich jezdzideł.

    Ale nie porównujemy do matiza. Zresztą pytanie co uznajemy za agresywną
    jazdę - pałowanie od zakrętu do zakrętu? Wtedy tak. Agresywne
    pokonywanie zakrętów? Wtedy może go łyknąć spora część kompaktów czy
    wyśmiewany sifik;) Prowadzi to do wniosku który napisałem wcześniej -
    mocne suvy to mistrze prostej, a nie jazdy sportowej.

    A ze nie da rady jakiemus sportowemu gt...

    Nie da rady mocniejszemu kompaktowy na winklach. Agresywna jazda to nie
    pałowanie od zakrętu do zakrętu. Tak jak piłowanie na ręcznym to nie drift.

    Shrek

  • 37. Data: 2019-02-22 17:10:32
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Ty mowisz wygode, a ja powiem ze potem czesto wychodzi z tego brawura i
    > nadmierna pewnosc siebie. Brak konsekwencji - ogranicza sie predkosci,
    > niebezpieczne miejsca a jednoczesnie daje narzedzie do wyprzedzania tam,
    > gdzie własciwie sie nie powinno no ale szybkie auto to zdazy.

    Ok, ale czy sposobem na poprawienie bezpieczeństwa i rozwiązanie
    idiotycznych i niebezpiecznych zachować na drodze ma być ograniczenie
    mocy pojazdu? Idąc tym tropem policzmy ile musi być, aby 140 (bo więcej
    i tak nie wolno w PL) było osiągalne. Czy to cokolwiek poprawi? Śmiem
    twierdzić, ze wręcz odwrotnie.

    Nie dalej jak wczoraj paskudnie zajechałem kobiecie (starszej) drogę na
    rondzie. Nic na tyle groźnego, aby nie dało się z tego wyjść, nawet
    gdyby się nie zatrzymała, ale jednak. Byłem wk...y na siebie za to, że
    założyłem że zjedzie z ronda, a ona jechała dalej po rondzie. Założyłem
    że opuszcza rondo, bo jechała po zewnętrznej, potwornie wolno i na
    dodatek patrzyła w prawo. Ja też jechałem wolno, więc jak okazało się,
    że jednak nie skręca - zatrzymałem się prawie w miejscu, ale i tak
    wystawał mi kawałek maski i kobieta wolała się zatrzymać (ja też bym
    wolał na jej miejscu). Przeprosiłem i tyle, przepuściła mnie. Ale... nie
    miała kierunkowskazu (często nie włącza się kierunkowskazów dla
    prawoskrętu - tak obserwuję), więc nadinterpretowałem jej zachowanie jak
    widać zupełnie błędnie. Gdyby jechała troszeczkę szybciej, albo środkiem
    pasa - w życiu bym nie założył że skręca (jestem raczej ostrożnym
    kierowcą). Tak więc czasami za spokojnie to też niebezpiecznie. Taka
    natura człowieka.

    Acha i nie piszcie mi tutaj, że to tylko moja wina i niepotrzebnie
    zwalam na kobietę - wiem o tym! W/g przepisów zachowałem się jak idiota.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 38. Data: 2019-02-22 17:12:21
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Ano, słusznie kolega rozmawia. Polać mu!

    Mateusz, w życiu!
    Znaczy... polać należy, ale zakazać produkcji takich aut?
    To znaczy jakie wolno? Melexy? Melexem też można kogoś zabić!
    Zakazać wszystkich aut? Tylko wtedy ludzkość padnie ekonomicznie!

    Miłego.
    Irek.N.

  • 39. Data: 2019-02-22 17:22:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Powiedziałbym raczej że niebezpiecznie jest zawsze - a to dlatego, że
    > każdemu odbija.

    Samochody z natury są niebezpieczne. A czy każdemu? Trochę racji w tym
    jest, trochę nie. Ja kiedyś latałem po dwie paczki na autostradach,
    teraz dla odmiany mam 200KM plus i jeszcze od kiedy go kupiłem (trzy
    miechy) 160 km/h (ograniczenie +20) nie przekroczyłem.

    Więc czy każdemu odbija - pewnie każdy musi to przejść. Ale większość
    ludzi auta 200+ ma jak już się troche ustatkuje i wyszaleje wcześniej;)
    Dwa że spora częśc mocnych aut jest dość "dostojna" i z wyższej półki i
    latanie nimi nie daje takich emocji jak pierwszym szrotem;)

    Tak naprawdę to więcej "funu" miałem z jazdy accordem 136 koni w którym
    tarłem dupą po asfalcie i czułem że zapierdalam przy 160;) niż z 210
    konnego volvo, który wydaje się znacznie cięższy, stabilniejszy, lepiej
    wygłuszony, nie trzeba go pałować. No i rada dla tych co lubią jeździć
    dla adrenaliny - nie kupujcie automatów - manual rządzi;)

    Shrek

  • 40. Data: 2019-02-22 17:31:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.02.2019 o 17:10, Irek.N. pisze:

    > Acha i nie piszcie mi tutaj, że to tylko moja wina i niepotrzebnie
    > zwalam na kobietę - wiem o tym! W/g przepisów zachowałem się jak idiota.

    Mocne samochody z dobrą kontrolą trakcji i napędem na cztery łapy mają w
    podobnych sytuacjach tą zaletę, że można dać w palnik nawet na zakręcie
    i uciec do przodu. Choć suvem to nie wiem czy elektronika go nie
    przytrzyma, zeby się na bok nie obrócił;)

    PS. Nie koniecznie w tej sytuacji - nie widziałem więc nie ocenie,
    zresztą ocena należy do kierowcy nie cwaniaków przed monitorem - jak
    mówił klasy Andrzej "kto kierowcą kurwa jest";)

    Shrek