-
Data: 2017-11-24 14:03:30
Temat: Re: Staruszek
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Fri, 24 Nov 2017 12:59:20 +0100, cef
> To nie jest gwałtowne hamowanie, tylko hamowanie hamulcem i
> w późniejszej fazie wcisnięcie sprzęgła, żeby silnik nie zgasł.
Nie ma późniejszej fazy, skoro w momencie dotknięcia hamulca silnik pracuje
na MINIMALNYCH obrotach.
> A Ty mówisz, że najpierw wciskasz - w sytuacji awaryjnej sprzęgło -
> czyli auto jeszcze się parę metrów toczy - i dopiero potem hamulec aż
> walniesz komus w kufer
Była mowa o JEDNOCZESNYM wciśnięciu hamulca i sprzęgła w sytuacji która
tego bezsprzecznie wymaga, a którą opisałem w przykładzie powyżej. I wtedy
taką nogą "sprzęgłową" wciska się hamulec znacznie mocniej niż prawą nogą
która jest przyzwyczajona znacznie delikatniej operować gazem. To
jednocześnie tłumaczy dlaczego w ogóle został zaaplikowany do samochodów
BAS -- bo część kierowców nie wciska pedału hamulca wsytarczająco mocno w
podbramkowych sytuacjach.
>> Nie wiem jakimi samochodami jeździsz, ale komputer
> To nie ma znaczenia dla istoty hamowania
Ma, ponieważ noga sprzęgłowa, szczególnie ta jeżdżąca na codzień w MT,
inaczej wciska hamulec niż noga gazowa.
Ale kluczowe dla tematu jest, że te pedały jest szansa pomylić, i
konsekwencje są jak opisano, natomiast pomylić gaz z hamulcem nie ma takiej
opcji.
>> Nie rozumiem tego argumentu. Nogi pracują niezależnie -- przełożenie nogi z
>> gazu na hamulec trwa tyle samo co przełożenie nogi z podstawki na sprzęgło.
> Guzik prawda
Chcesz powiedzieć że posiadając dwie sprawne nogi nie potrafisz wcisnąć
jednocześnie pedału sprzęgła i pedału hamulca? Trwa to tyle samo, różna
jest siła (wyczucie) z jaką się te dwa różne pedały wciska -- sprzęgło
zawsze idzie w podłogę, głęboko, a hamulec nie zawsze wciska się pełną
siłą, różny jest także skok pedałów.
> - widziałeś ten film ostatni z jeleniem?
Ten? https://www.youtube.com/watch?v=XBCzM1dHjQA
> Facet odruchowo zamiast hamować, to chciał bieg zmienić,
> bo pewnie już sprzęgło wczesniej wcisnął zamiast hamulca.
Widać że pierwszą reakcją jak zauważył wylatującego jelenia, było
przełożenie nogi na hamulec i hamowanie. Być może jednocześnie wcisnął też
sprzęgło (i chciał złapać drążek -- po co, nie wiem) ale akurat w tej
sytuacji nie miało to kompletnie żadnego znaczenia, bo z pewnością mu BAS
już pomagał.
>> Kluczowe w przekazie było, że jeżdżąc na codzień manualem można sobie
>> psikusa zrobić wciskając ostro hamulec gdy odruchowo (nawykowo) się chce w
>> pewnej sytuacji (prawidłowo dla manuala!) wcisnąć sprzęgło.
> Też nie. Nawykowo jest ta sama noga - chyba, że ktoś jedzie na dwie stopy.
Przecież pedał hamulca w aucie z AT jest większy i bez problemu można weń
trafić nogą która w MT obsługuje sprzęgło. Doznałem tego na własnej skórze,
jak już wspominałem, gdy pierwszy raz wsiadłem do AT. Zatem potrafię sobie
wyobrazić, że można mieć podobną sytuację na drodze.
>> Ano będzie, bo masz klapy na oczach :P i swój jedyny słuszny punkt widzenia
> No akurat w kwestii hamowania chyba jesteś w stanie zrozumieć moją rację.
W przedstawionej sytuacji nie masz racji -- w manualu sprzęgło wciska się
JEDNOCZEŚNIE z pedałem hamulca, tylko inna idzie siła z poszczególnych nóg.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 24.11.17 14:27 Myjk
- 24.11.17 14:40 cef
- 24.11.17 14:47 RadoslawF
- 24.11.17 14:54 Myjk
- 24.11.17 15:17 J.F.
- 24.11.17 15:32 Myjk
- 24.11.17 16:55 J.F.
- 24.11.17 17:01 Marek
- 24.11.17 17:05 Marek
- 24.11.17 17:59 cef
- 24.11.17 18:02 t-1
- 24.11.17 18:14 cef
- 24.11.17 18:22 Myjk
- 24.11.17 18:24 Myjk
- 24.11.17 18:50 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=