  • Data: 2010-03-30 02:03:55
    Temat: Re: Starzenie się benzyny - mieszanki
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 29 Mar 2010 21:23:39 +0200, Piotr Woszczyński wrote:

    >hm.. tylko co się niby w tej benzynie starzeje??
    >Benzyna to węglowodory nasycone (z reguły), trochę prostych, trochę
    >rozgałęzionych, od heksanu począwszy na jakiś wyższych skończywszy.

    A jednak pisza cos takiego:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline#Stability
    "Good quality gasoline should be stable almost indefinitely if stored
    properly. Such storage should be in an airtight container, to prevent
    oxidation or water vapors mixing, and at a stable cool temperature, to
    reduce the chance of the container leaking. When gasoline is not
    stored correctly and is left for a period of time, gums and varnishes
    may build up and precipitate in the gasoline, causing "stale fuel".
    This may cause gums to build up in the fuel tank, lines, and
    carburetor or fuel injection components making it harder to start the
    engine."

    I mnie sie filtr paliwowy zapchal takim smarem, aczkolwiek to bardzo
    zla benzyna byla .. wlasciwie to nawet nie jestem pewny czy benzyna.
    Zatankowana na stacji, a jak uslyszalem silnik tydzien pozniej to
    czegos takiego nie slyszalem nigdy wczesniej - takie cykanie jakby
    ktos szpilki rzucal garsciami.

    J.