    Date: Sun, 07 Dec 2014 22:32:57 +0100
    From: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Statywy do aparatu firmy SLIK

    On 2014-12-07 20:21, Pszemol wrote:
    > Dzięki za rekomendacje i linki, przeanalizuję je sobie i coś wybiorę!

    Lepiej idź do sklepu pomacać. Niektóre statywy fajnie wyglądają
    w recenzjach (że tłumią drgania, że wytrzymują 13.74 kg obciążenia!),
    a potem się okazuje, że ich rozstawienie trwa wieki i nie da się tego
    zrobić w rękawiczkach. I ch... :)

    > A jak będę miał pytania to będę walił śmiało jak w siwy dym....
    > Aktualnie mam QUANTARAY TITAN II QT II-350 WEEKENDER.

    AFAIK Quantaray to tylko marka, pod którą sprzedaje się produkty różnych
    firm, więc niewiele mi to mówi. Może dobre, może nie. :)

    > Najniższa półka tych "podróżnych". Ciężki nie jest strasznie (1180g)

    Od razu Cię uprzedzam, że niestety markowe statywy będą się wydawały
    ciężkie. Przykład dwóch modeli podróżnych:
    Benro Travel Angel II (z podstawową głowicą kulową): 1.73 kg
    Sirui T-2005X (same nogi!): 1.4 kg

    Tymczasem taki np. Velbon ma w ofercie pewnie kilkanaście lżejszych
    modeli. Podtrzymują 2-3kg, ale przecież Twój aparat tyle nie waży...

    Algorytm:
    1) Weź jakąś wagę, połóż na szafce, kucnij (waga na wysokości mostka)
    i zważ rozluźnioną rękę.
    2) Połóż na wadze aparat i sprawdź ile "waży", gdy naciskasz spust.
    3) Olej statywy podtrzymujące mniej niż 8kg. Pewnego dnia się opłaci...

    > p.s. mieszkam w USA, stąd link do tutejszego sklepu online :-)

    No jak mieszkasz w USA, to masz ogromny wybór na miejscu. Wielki
    przywilej bycia częścią największego rynku. Łatwiej w USA kupić
    niemieckie (Cullmann) czy brytyjskie (3 legged thing) statywy
    niż w biednej Polsce. :)

    Możesz też pomyśleć o Induro. To (chyba) jedyny duży producent
    statywów w USA, ale jakość mają dobrą. Może u Ciebie da się
    coś złapać tanio (w lokalnych sklepach, które nie wysyłają
    do Europy).

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski