  • 1. Data: 2014-12-07 16:41:56
    Temat: Statywy do aparatu firmy SLIK
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Czy spotkaliście się w swojej praktyce z tą firmą?
    Jakie macie opinie? Rekomendacje?

    Tu przykłady ich produktów:
    http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=node%3D49
    9310&field-keywords=slik+tripod+camera

    Chcę sobie kupić coś małego, podróżnego, ale solidnego
    co można schować do plecaka i mało waży i dużo miejsca nie zajmuje...

  • 2. Data: 2014-12-07 17:40:24
    Temat: Re: Statywy do aparatu firmy SLIK
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-12-07 16:41, Pszemol wrote:
    > Czy spotkaliście się w swojej praktyce z tą firmą?

    Tak.

    > Jakie macie opinie? Rekomendacje?

    Zwyczajna firma i zwyczajny produkt. Sprzedają raczej lokalnie - w Azji
    oraz w USA, ale do Europy też ich sprzęt dociera.

    Nie jest to taki gigant jak np. Benro, ale oferują całkiem
    niezłą jakość za wyraźnie mniejsze pieniądze. Trochę przypomina
    to sytuację Tokina w branży optycznej. Zresztą obie firmy są chyba
    dość mocno zrośnięte (przynajmniej przez sieć dystrybucji).

    > Tu przykłady ich produktów:
    > http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=node%3D49
    9310&field-keywords=slik+tripod+camera

    Podajesz ten link, jakby Slik to było jakieś chińskie gówno z metką
    w alfabecie łacińskim (jak popularne u nas Triopo). :D

    Mają normalną stronę:
    http://www.slik.co.jp/

    Ich produkty pojawiają się w normalnych testach obok Benro czy Gitzo,
    choć oczywiście Slik to trochę niższa półka cenowa (jak np. Velbon):

    http://www.adorama.com/alc/0013051/article/Buying-Gu
    ide-Five-Tripods-for-Travelers

    http://www.techradar.com/news/photography-video-capt
    ure/cameras/best-tripods-and-camera-supports-15-test
    ed-1046066/11

    > Chcę sobie kupić coś małego, podróżnego, ale solidnego
    > co można schować do plecaka i mało waży i dużo miejsca nie zajmuje...

    Benro Travel Angel, Manfrotto BeFree - modele dobrze znane i sprawdzone,
    a do tego łatwo dostępne w Polsce. Tak tylko ostrzegam, bo czasem
    człowiek się naczyta testów, napali np. na jakiegoś Cullman i może
    być problem.

    Tu masz porównanie z ich udziałem:
    http://www.dpreview.com/articles/8941642276/travel-t
    ripods-comparing-5-aluminum-kits

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 3. Data: 2014-12-07 20:21:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Kosewski" <p...@m...nowhere> wrote in message
> [...]
    > a do tego łatwo dostępne w Polsce. Tak tylko ostrzegam, bo czasem
    > człowiek się naczyta testów, napali np. na jakiegoś Cullman i może

    Dzięki za rekomendacje i linki, przeanalizuję je sobie i coś wybiorę!
    A jak będę miał pytania to będę walił śmiało jak w siwy dym....

    Aktualnie mam QUANTARAY TITAN II QT II-350 WEEKENDER.
    Dokładnie taki sam jak na tych zdjęciach u kogoś z NY:
    http://albany.craigslist.org/pho/4742732768.html
    Najniższa półka tych "podróżnych". Ciężki nie jest strasznie (1180g)
    ale wielkościowo do plecaka nie bardzo się mieści bo ma jakieś
    56cm w stanie całkowicie poskładanym...

    p.s. mieszkam w USA, stąd link do tutejszego sklepu online :-)

  • 4. Data: 2014-12-07 21:50:41
    Od: d...@v...pl

    W dniu niedziela, 7 grudnia 2014 16:42:05 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    >
    > Chcę sobie kupić coś małego, podróżnego, ale solidnego
    > co można schować do plecaka i mało waży i dużo miejsca nie zajmuje...

    Bardzo porządne statywy. Kiedyś je sprzedawałem, nie były najtańsze ale dobrze
    wykonane, ze sprawdzonymi rozwiązaniami. Klienci sobie chwalili.
    Pozdrawiam Marcin

  • 5. Data: 2014-12-07 21:59:21
    Od: d...@v...pl

    W dniu niedziela, 7 grudnia 2014 17:38:13 UTC+1 użytkownik Piotr Kosewski napisał:

> [...]
    > to sytuację Tokina w branży optycznej. Zresztą obie firmy są chyba
    > dość mocno zrośnięte (przynajmniej przez sieć dystrybucji).

    Slik tańszy od dziadostwa pod tytułem Benro ? Świat oszalał.

> [...]
    >
    > Ich produkty pojawiają się w normalnych testach obok Benro czy Gitzo,
    > choć oczywiście Slik to trochę niższa półka cenowa (jak np. Velbon):

    Porównujesz tanie podróbki Benro z Gitzo ?
    Przecież to delikatnie mówiąc dwa różne światy....
    Pozdrawiam Marcin

  • 6. Data: 2014-12-07 22:32:57
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-12-07 20:21, Pszemol wrote:
    > Dzięki za rekomendacje i linki, przeanalizuję je sobie i coś wybiorę!

    Lepiej idź do sklepu pomacać. Niektóre statywy fajnie wyglądają
    w recenzjach (że tłumią drgania, że wytrzymują 13.74 kg obciążenia!),
    a potem się okazuje, że ich rozstawienie trwa wieki i nie da się tego
    zrobić w rękawiczkach. I ch... :)

    > A jak będę miał pytania to będę walił śmiało jak w siwy dym....
    > Aktualnie mam QUANTARAY TITAN II QT II-350 WEEKENDER.

    AFAIK Quantaray to tylko marka, pod którą sprzedaje się produkty różnych
    firm, więc niewiele mi to mówi. Może dobre, może nie. :)

    > Najniższa półka tych "podróżnych". Ciężki nie jest strasznie (1180g)

    Od razu Cię uprzedzam, że niestety markowe statywy będą się wydawały
    ciężkie. Przykład dwóch modeli podróżnych:
    Benro Travel Angel II (z podstawową głowicą kulową): 1.73 kg
    Sirui T-2005X (same nogi!): 1.4 kg

    Tymczasem taki np. Velbon ma w ofercie pewnie kilkanaście lżejszych
    modeli. Podtrzymują 2-3kg, ale przecież Twój aparat tyle nie waży...

    Algorytm:
    1) Weź jakąś wagę, połóż na szafce, kucnij (waga na wysokości mostka)
    i zważ rozluźnioną rękę.
    2) Połóż na wadze aparat i sprawdź ile "waży", gdy naciskasz spust.
    3) Olej statywy podtrzymujące mniej niż 8kg. Pewnego dnia się opłaci...

    > p.s. mieszkam w USA, stąd link do tutejszego sklepu online :-)

    No jak mieszkasz w USA, to masz ogromny wybór na miejscu. Wielki
    przywilej bycia częścią największego rynku. Łatwiej w USA kupić
    niemieckie (Cullmann) czy brytyjskie (3 legged thing) statywy
    niż w biednej Polsce. :)

    Możesz też pomyśleć o Induro. To (chyba) jedyny duży producent
    statywów w USA, ale jakość mają dobrą. Może u Ciebie da się
    coś złapać tanio (w lokalnych sklepach, które nie wysyłają
    do Europy).

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 7. Data: 2014-12-07 22:48:59
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-12-07 21:59, d...@v...pl wrote:
    > Porównujesz tanie podróbki Benro z Gitzo ?
    > Przecież to delikatnie mówiąc dwa różne światy....

    No skoro "dwa różne światy", to Ty też porównujesz.

    No chyba że Benro używasz do obierania jabłek, a Gitzo do ubijania
    śmietany. Wtedy to rzeczywiście są różne światy i... nie umiem już
    niczego dodać... :o

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 8. Data: 2014-12-08 00:06:47
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2014-12-07 22:32, Piotr Kosewski pisze:
    > Benro Travel Angel II

    Tego nie znam, ale mam Benro karbonowy i jest idealny - waży koło 0,6 kg
    - w góry do panoram - idealny.

    Wojtek

    --
    polecam solidny polski hosting:
    ========== www.smarthost.pl ===

  • 9. Data: 2014-12-08 01:01:46
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-12-08 00:06, crazy bejbi wrote:
    > Tego nie znam, ale mam Benro karbonowy i jest idealny - waży koło 0,6 kg
    > - w góry do panoram - idealny.

    Generalnie to co piszesz jest raczej niewykonalne.
    Karbonowy monopod Benro waży 0.6 kg.
    Chyba, że masz jakiś statyw mini, do którego trzeba kucać. :)

    W tej chwili najlżejszym pełnowymiarowym statywem w ofercie Benro jest
    model metalowy w kolekcji Travel:
    http://www.benrousa.com/products/travel-flat/benro-a
    0180t.aspx

    Do niedawna istniały odpowiedniki z włókna, ale najwyraźniej je
    wycofali (pewnie nie bez powodu). Podstawowy ważył trochę ponad 800g.

    Spojrzałem teraz na oferty Gitzo i 3 Legged Thing - nie mają statywów
    poniżej 900g, więc najwyraźniej jest to głupi pomysł.

    Do tego dochodzi głowica.
    Najlżejsze głowice kulowe to około 300g (3LT AH0 za 120 GBP).
    Modele dla zwykłych śmiertelników (np. Benro) są o jakieś 100g cięższe.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 10. Data: 2014-12-08 03:04:55
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Piotr Kosewski wrote in <news:5484e9bb$0$21557$65785112@news.neostrada.pl>
    > Najlżejsze głowice kulowe to około 300g (3LT AH0 za 120 GBP).

    Triopo RS-3 wazy 306g (nie posiada szybkozlaczki). Kosztuje... 100zl.
    www.scvphotoideas.com/2011/08/triopo-rs-3-ball-head-
    review.html

    Nie jest to jednak glowica idealna, co opisalem w poscie
    http://groups.google.com/d/msg/pl.rec.foto.cyfrowa/i
    y6E4D35zqo/Bl6oENGENzMJ
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info