  • 221. Data: 2007-12-31 21:13:14
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik T napisał:

    > Rzeczywiste działania które należy podjąć to przede wszystkim podział
    > TPSA na przynajmniej dwie firmy, warto tez przyjrzeć się umowom pod kątem
    > niedozwolonych klauzul. Czyli podjąć działania, które w konsekwencji
    > stworzą odpowiednie warunki do istnienia realnej konkurencji na tym rynku.

    Jeśli o cokolwiek mogę mieć żale do Pani Prezes, to tylko o to, że zaczęła
    od detalu, a nie od hurtu. Podział TP (i/lub inne działania regulacyjne), to
    IMHO jedyna szansa na równy i _realny_ dostęp do infrastruktury i sieci TP
    dla każdego operatora alternatywnego. Przypominam, że do dziś sprawa
    peeringów z TP nie jest do końca załatwiona, a znane mi przypadki wystąpień
    do TP o zawarcie umowy peeringowej są - delikatnie rzecz ujmując - uwalane z
    powodów drobiazgów proceduralnych.

    --
    TOM

  • 222. Data: 2007-12-31 21:37:49
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik T napisał:

    > Kupując łącze 6 Mb/s powinien osiągać zbliżoną do 6 Mb/ prędkość
    > przynajmniej niekiedy.

    O ile w przypadku DSL-i czy kablówek/urynanetów, jest to do zrobienia, to
    wypadku dowolnego internetu bazującego na sieciach komórkowych uzyskanie
    reklamowowanych przepływności 7,2 Mb/s s jest absolutnie i technicznie
    niemożliwe.

    --
    TOM

  • 223. Data: 2007-12-31 22:31:58
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    T pisze:
    > Oczywiście zakaz podpisywania umów dłuższych niż 12 miesięcy. Pomysł
    > godny Czerwonej Książeczki Mao.

    W ogole, IMHO, kompletnie paranoiczne jest to, ze u nas wszystko probuje
    rozwiazac sie zakazami. Zakaz dlugich umow, zakaz torebek foliowych,
    zakaz...

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    Projektowanie i realizacja witryn WWW

  • 224. Data: 2008-01-01 00:31:24
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 31.12.2007, T <...@i...invalid> wroted:

    > Tu nie chodzi o to ile inwestujesz tylko o pokazanie, do czego pokazuje
    > istnienie konkurencji na danym rynku.

    To nie jest zdanie napisane po polsku.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 225. Data: 2008-01-01 00:35:07
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 31.12.2007, T <...@i...invalid> wroted:

    > Ale Ty go chcesz przecież zmusić do wyliczania potrzebnej przepustowosći
    > łącz na podstawie łącz sprzedanych, a nie bieżącego zapotrzebowania.

    Ja chcę tylko tego, żeby operator oszukujący klienta przez sprzedawanie
    usługi, której nie dostarcza ponosił tego konsekwencje, tak jak sprzedawca
    Audi A4 który zamiast niego dostarczy mi Fiata Uno. A jeszcze lepiej, żeby
    standardy świadczenia usług tego typu zostały ustawione w taki sposób, aby
    zminimalizować ryzyko dostarczenia rzeczonego Fiata w miejsce opłaconego
    Audi.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 226. Data: 2008-01-01 00:36:34
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 31.12.2007, T <...@i...invalid> wroted:

    > Bieżąca utylizacja łącz ma być mniejsza niż ich przepustowość. To co
    > sprzedałeś i komu nie ma znaczenia. Nie masz pojęcia o czym piszesz.

    Och, jak tak Ciebie czytam, to nie ulega wątpliwości, że jesteś jedyną
    osobą na świecie która wie o czym pisze. Dlaczego jeszcze nie jesteś
    prezesem TP, albo jakimś ministrem?

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 227. Data: 2008-01-01 00:38:34
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 31.12.2007, T <...@i...invalid> wroted:

    > Wiesz, korzystam z internetu już od 10 lat i pomijając poczatkowy okres
    > na modemie 14,4 kb/s nie przypominam sobie żadnych większych problemów.

    Najwyraźniej jesteś jak ci goście z pcoa którym się przez 10 lat nigdy Windows
    95 nie zawiesił. Powinni Cię pokazywać w muzeum.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 228. Data: 2008-01-01 00:49:03
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 31.12.2007, Wojciech Apel <w...@p...ooooooorrrg.pl> wroted:

    > Fakt #1:
    > 99% BSTów pewnego operatora jest wpiętych łączami 4*E1, albo (rzadko)
    > czasem 8*E1
    >
    > Fakt #2:
    > ten samo operator rozpoczyna ogólnopolską kampanie sugerującą, że
    > internet z powietrza po jego sieci to ma (nie pamiętam) 6,5 albo 7,6Mb/s
    >
    > Fakt #3:
    > operator ten działa na rynku masowym, konsumenckim i ma pozycję
    > znaczącą. dodatkowo pozostali operatorzy (też ze znaczącą pozycją) stosują
    > takie same praktyki.

    Przecież to jest codzienność. Wszyscy którzy są zainteresowani widzą, jak
    działają tacy czu inni operatorzy, tepsiany tuzin dwumegowych Neostrad na
    jednym E1 to typowy przykład.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 229. Data: 2008-01-01 00:56:30
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 31.12.2007, Gabriel Grzesik <g...@g...com> wroted:

    > Państwo nie powinno się wtrącać. To jest ideał.

    Nie motywowany niczym innym poza ideologią. Nie ma żadnych sensownych
    argumentów przeciwko interwencji i ogólnie obecności państwa w gospodarce.

    To jest oczywiście, jak spora część tej, nazwijmy to szumnie - rozmowy,
    off-topic dla tej grupy. Niemniej zadziwia mnie wciąż to polskie przywiązanie
    do ideologii i niechęć do myślenia. Mam akurat tyle lat żeby całkiem nieźle
    pamiętać rządy jedynie słusznej ideologii i teraz widzę całe tłumy karnie
    maszerujące dokładnie w odwrotną stronę, bez cienia niezależnej refleksji.
    Polak jak się przywyczaił do jedynie słusznego światpoglądu i Wielkiego Brata,
    tak teraz ma taki sam jedynie słuszny światopogląd - tyle że odwrotny -
    i nowego, lepszego Wielkiego Brata. Teoretyczne abstracje typu wolnego rynku
    wynosi się do roli świętych zasad i najwyższych wartości, a każdy kto nie
    pasuje do obrazka to komuch, maoista, cyklista albo jakoś tak. Żałosne.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 230. Data: 2008-01-01 01:31:20
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "T"
    >Wiesz co to znaczy "rząd wielkości"? Nie musisz odpowiadać.
    >Dla których z tych, które jeżdżą autostradą?

    A kto powiedział, że tych samych?
    Tak samo, jak łącza dla abonentów prywatnych to zwykle coś innego niż dla
    firm.

    >No właśnie rzecz w tym, że w tym przypadku NIE BĘDZIE.

    BO MASZ TAKIE GŁĘBOKIE PRZEKONANIE (tm)

    >Czego nie widzisz,
    >bo prawdopodobnie brak Ci praktycznego rozeznania w temacie.

    Oczywiście. W przeciwieństwie do twojego, jakże bogato udokumentowanego,
    doświadczenia.

    --
    Kruk@ -\ | Or maybe a } was forgotten somewhere earli-
    }-> epsilon.eu.org | er, and things are all screwed up? I'm go-