  • 281. Data: 2008-01-01 20:32:08
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: T <...@i...invalid>

    Mariusz Kruk pisze:

    > epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "T"
    >
    > Załamujesz. Przyczepiasz się do szczegółów, które są tu w ogóle
    > nieistotne.

    Twoja ignorancja jest doprawdy żenujaca. Jeśli twierdzisz, że precyzyjne
    określenie modelu wykorzystania łącza przez statystycznego klienta z
    danej grupy nie ma kluczowego znaczenia w planowaniu zakupów przez firmę,
    to w zasadzie nie mam o czym z Tobą dyskutować.

    > Podobną jak na temat ekonomii?

    Zdecydowanie większą, bo to blisko mojej branży. A co do ekonomii to nie
    wystarczy nauczyć się paru definicji, w czym jesteś dobry, przyda się
    jeszcze trochę wyobraźni, której zupełnie Ci brakuje.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 282. Data: 2008-01-01 20:32:53
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 01.01.2008, T <...@i...invalid> wroted:

    > Prosiłem o rozwiązanie sensowne, a nie bzdurne.

    Prosiłem o konkretne określenie propozycji rozwiązania _czego_ oczekujesz.
    Nie mam ochoty na zabawy w kotka i myszkę i zgadywanie co akurat w tym
    momencie raczysz dostrzegać jako problem.

    > Podział TPSA w taki sposób, zeby firma zajmujaca się infrastrukturą miała
    > interes ekonomiczny w udostępnianiu jej komukolwiek poza sobą.

    Bardzo ładnie. Skąd pewność, że pozycja pozostałej części TP nie będzie nadal
    na tyle mocna, żeby stać ich było na nakręcanie takiej spirali nieuczciwych
    praktyk jaką w tej chwili można obserwować?

    Powiedział kolejny prorok.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 283. Data: 2008-01-01 20:33:58
    Od: T <...@i...invalid>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Przyznaj się, przeczytałeś ze zrozumieniem wszystkie do tej pory
    > podpisywane umowy?

    Raczej czytam.

    > I już widzę, jak tłum przeciętnych Kowalskich ustawiają się w
    > kilkuletniej kolejce do sądu. Wybacz, ale nie wszyscy mają czas chodzić
    > po sądach, opłacać prawników i czekać na kolejne posiedzenia, które na
    > dodatek potrafią być umiejętnie odkładane przez stronę oskarżoną.

    To jest rzeczywiście problem, ale w obrębie sprawności sądownictwa (i
    różnych przepisów z tym związanych).

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 284. Data: 2008-01-01 20:34:32
    Od: T <...@i...invalid>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Chyba się z choinki urwałeś. Jak działają łącza z "SLA" można przeczytać
    > w wątku obok. Pomijając już fakt, że łącze za kilka kpln raczej nie
    > nadaje się jako oferta do typowego domu.

    Wiesz co to jest SLA?

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 285. Data: 2008-01-01 20:34:32
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > No tak, jakis jeden router... jaki to procent wszystkich routerów?

    Nie wiem, a Ty wiesz? Ja mogę zaryzykować stwierdzenie, że w owym czasie
    podobnie było na pozostałych. Jesteś w stanie je obalić?

    > Jakie konkretnie? Ten problem w ogóle by nie istniał gdyby w okolicy
    > istniał wtedy jakikolwiek inny provider...

    A nie istniał? Od dawna był przecież NASK od którego wszyscy w owym czasie
    radośnie uciekali do... TPSA.

    > Brak konkurencji lub
    > konkurencja bardzo ograniczona stwarza sytuację w której monopolista może
    > dyktować warunki.

    A jakie to warunki dyktowała niby TPSA?

    > Rozwiązaniem nie jest tu biegunka regulacji, lecz
    > przywrócenie zasad konkurencji na danym rynku.

    Oczywiście, bo jeżeli chodzi np. o rynek żywności
    to konkurencji zupełnie nie ma, skoro chleb składa się z gipsu,
    parówki z wody i skóry, a wędlina z ulepszaczy.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 286. Data: 2008-01-01 20:38:40
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > Bardzo ładnie. Skąd pewność, że pozycja pozostałej części TP nie będzie
    > nadal na tyle mocna, żeby stać ich było na nakręcanie takiej spirali
    > nieuczciwych praktyk jaką w tej chwili można obserwować?

    Nie ma takiej pewności. Jest natomiast pewność, że tak właśnie będzie,
    jeśli się tego nie zrobi. Jeśli pozytywne skutki podziału nie będą
    wystarczające, to można kombinować dalej, ale od tego trzeba zacząć, bo
    skupienie większości infrastruktury i klientów w rękach jednego podmiotu
    jest tu podstawowym problemem. Żadna firma nie bedzie działać na własną
    szkodę, więc trzeba stworzyć warunki, by działając we własnym interesie
    nie szkodziła rynkowi.

    > Powiedział kolejny prorok.

    Ale na co potrzeba Twoim zdaniem dwudziestu lat? Na podzielenie TPSA?

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 287. Data: 2008-01-01 20:42:26
    Od: T <...@i...invalid>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Nie wiem, a Ty wiesz? Ja mogę zaryzykować stwierdzenie, że w owym czasie
    > podobnie było na pozostałych. Jesteś w stanie je obalić?

    Takie stwierdzenie to raczej Ty powinieneś udowodnić, a nie ja obalać.

    > A nie istniał? Od dawna był przecież NASK od którego wszyscy w owym
    > czasie radośnie uciekali do... TPSA.

    NASK... i co jeszcze?

    > A jakie to warunki dyktowała niby TPSA?

    Warunki świadczenia usług. W sytuacji, gdy firma nie musi z nikim
    konkurować może robić praktycznie cokolwiek (oczywiście w pewnych
    granicach, ale bardzo szerokich), bo klienci i tak nie mają wyboru.

    > Oczywiście, bo jeżeli chodzi np. o rynek żywności to konkurencji
    > zupełnie nie ma, skoro chleb składa się z gipsu, parówki z wody i skóry,
    > a wędlina z ulepszaczy.

    Może po prostu wielu klientów woli taki produkt, kiepski lecz tańszy?
    Zabronisz im?

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 288. Data: 2008-01-01 20:43:29
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > Och, jak Ty znasz życie.

    Aha. Nie masz nic ciekawego do powiedzenia.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 289. Data: 2008-01-01 20:48:45
    Od: T <...@i...invalid>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Tak, tak. TPSA to działa w jakimś równoległym wymiarze, a rynek reguluje
    > się sam i istnieje obok. ;)

    TPSA to sprywatyzowany państwowy monopol. Powstał w warunkach nie
    mających nic wspólnego z wolnym rynkiem i został po prostu sprzedany
    prywatnemu inwestorowi. Cała sytuacja w tym obszarze ma mało wspólnego z
    wolnym rynkiem, skoro dominujący podmiot został nań wprowadzony niejako
    tylnymi drzwiami.

    > A wystarczy podzielić TPSA, tak żeby TPSA Neostrada/DSL była zmuszona
    > kupować internet od innych i zaraz zupełnie nie będzie problemu z
    > peeringami.

    Cały proces chwile potrwa, ale mniej więcej tak powinno być. Osobiście
    uważam, ze lepszy byłby pewnie podział na kilka firm, nie na dwie.

    > Wszak już teraz jest lepiej, ceny "peeringów" z TPSA poleciały na pysk
    > od kiedy okazało się że tani dostęp do TPSA może zawsze kupić od kogoś,
    > od kogo TPSA sama kupuje Internet.

    Co jest najlepszym przykładem dobrodziejstw płynących z istnienia
    konkurencji.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 290. Data: 2008-01-01 20:51:05
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Krzysztof Oledzki pisze:
    > Np. zakaz degradowania przez TPSA ruchu PL przychodzącego z zagranicy,
    > który w ciągu kilku miesięcy spowodował spadek cen dostępu do TPSA tak
    > z 10 razy. Zupełnie bez sensu, wystarczyło poczekać kolejne kilkanaście
    > lat na niewidzialną rękę rynku.

    Nie to mialem na mysli. Co innego zakaz majacy na celu regulacje
    niezdrowej sytuacji na rynku zdominowanym przez monopol, a co innego
    zakaz majacy na celu tupniecie nozka na wzglednie wolnym i
    konkurencyjnym rynku.

    Gdyby sie tego monopolu nie ruszalo, to nie tylko ruch z zagranicy bylby
    zdegradowany, ale takze peeringi z sieciami uczelnianymi, co przeciez
    przez bardzo dlugi czas mialo miejsce.

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    Projektowanie i realizacja witryn WWW