  • 381. Data: 2008-01-02 11:17:51
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "Grzegorz Staniak"
    >To jest kolejne wyznanie wiary, nie mające związku z rzeczywistością.
    >Jakie masz zasady religijne już wiem, natomiast gdybyś był łaskaw
    >odpowiedzieć na postawione obok pytanie o jakiś konkret jeśli chodzi
    >o rozwiązanie problemu, od którego zaczął się wątek, byłbym niezmiernie
    >wdzięczny.

    Ćśśś. Na początek poproś o definicję efektywności. ;->

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Są ryby piły i ludzie młoty.
    `b K...@e...eu.org d'

  • 382. Data: 2008-01-02 11:21:52
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    crazy bejbi pisze:
    > miejscach. asy com są puste, a klienci komercyjni lecą po asach edu. i
    > nikt sobie z tego nic nie robi.
    >
    > to jest jedna z przyczyn ówczesnego cięcia. owszem tepsa przegięła, ale
    > z jej punktu widzenia problem miał być zauważony - i został :)

    a fakt, z ta komercja po asach edukacyjnych faktycznie bylo cos ;)
    Pamietam jeszcze cala sterte argumentow ze strony TP o tym, ze rzekomo
    oni daja wiecej contentu EDU niz EDU im - co w tamtych czasach
    wywolywalo u mnie ironiczny usmiech na twarzy w ich kierunku...

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    Projektowanie i realizacja witryn WWW

  • 383. Data: 2008-01-02 11:24:41
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Krzysztof Oledzki pisze:
    > A który to rynek jest przepraszam wzglednie wolny i konkurencyjny?

    Z zalozenia taki, w ktorym jesli firma nie zaoferuje rozsadnych warunkow
    cenowych i jakosciowych uslug (czy to peeringi czy cokolwiek innego) to
    konkurencja zgniecie ich w trymiga. W przypadku tepsy powyzsze zdanie
    nie ma zastosowania, przy tak dominujacej pozycji operatorskiej.

    Dlatego podoba mi sie idea rozdzielenia TP na czesc infrastrukturalna i
    detaliczna - czesciowo (choc zobaczymy... z natury optymista jestem)
    wyrowna sie kwestia tego, ze TP swoje uslugi detaliczne oferuje po
    cenach nie uwzgledniajacych kosztow realnego dostepu do infrastruktury,
    ktore ponosza wszyscy inni kupujacy od nich pasmo.

    > Degradacja w większości brała się z tego, że te sieci "uczelnianiane"
    > sprzedawały dostęp do TPSA klientom komercyjnym.

    Dobrze kojarze, ze z tego tez byly problemy z o2 w Poznaniu, bo sie
    Pozman z Tepsa nie mogl dogadac?

  • 384. Data: 2008-01-02 11:39:48
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    T pisze:

    > Równe szanse i prawa to abstrakcja. A ściśle regulowany rynek zawsze
    > będzie dużo mnie efektywny.

    Czyli "wolny rynek" o którym tak piszesz to abstrakcja.

    Co do regulowania rynku to pamiętaj, że nadal piszemy o rynku
    telekomunikacyjnym do tego w Polsce i regulacjach jakie mają jego dotyczyć.

  • 385. Data: 2008-01-02 11:53:07
    Od: T <...@i...invalid>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Zeby internet dzialal jak trzeba, wartosci sa przykladowe.

    Aha, czyli wzięte z sufitu, co zresztą było oczywiste. Myślę, że dalsza
    dyskusja nie ma sensu.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 386. Data: 2008-01-02 12:19:12
    Od: Gabriel Grzesik <g...@g...com>

> [...]
    MP> cenach nie uwzgledniajacych kosztow realnego dostepu do infrastruktury,
    MP> ktore ponosza wszyscy inni kupujacy od nich pasmo.

    Skoro tepsa sprzedaje detal poniżej kosztów, to jakie te koszty
    faktycznie są, jeżeli detalista zza Odry za te same pieniądze
    kupuje łącze lepsze pod każdym względem.

    Realny koszt dostepu do infrastruktury tpsa jest wysoki, więc podział
    firmy realnie niewiele zmieni oprocz ograniczenia jej zysków. Mniejsze
    zyski raczej nie spowodują cięcia kosztów. Tepsie nie grozi spadek
    sprzedaży, bo _nie_istnieje_równoważna_konkurencja_, która by mogła
    przejąc jej rynek.

    BSA nie zaowocowało spadkiem cen lub zwiększeniem prędkości transmisji
    (bo niby jak się to miało stać?), za to reszta graczy ograniczyła
    inwestycje we własną infrastrukturę, bo taniej im pozyskać klienta
    masowego na łączach konkurenta.

    Połowa pieniędzy z BSA nadal wraca do "macierzy".

    Ograniczenie zysków przez podział firmy (oprócz odruchów
    obronnych) spowoduje przede wszystkim spadek inwestycji we własną
    infrastrukturę i sprzedawanie jak najdrożej tego co już zbudowano.
    Czyli efekt odwrotny od zamierzonego. Czyli będziemy gonić świat
    wolniej niż obecnie.

    Pozdrawiam

    GG

  • 387. Data: 2008-01-02 12:25:06
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    T pisze:

    > Aha, czyli wzięte z sufitu, co zresztą było oczywiste. Myślę, że dalsza
    > dyskusja nie ma sensu.

    Tak jest towarzyszu. Coz widac pracownicy TPSA walcza jak lwy a premie
    dostaliscie za te wypociny ?

  • 388. Data: 2008-01-02 12:26:17
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 02.01.2008, Gabriel Grzesik <g...@g...com> wroted:

> [...]
    > infrastrukturę i sprzedawanie jak najdrożej tego co już zbudowano.
    > Czyli efekt odwrotny od zamierzonego. Czyli będziemy gonić świat

    Problem nie leży konkretnie w TP i podział firmy go nie usunie. Problemem
    jest to, że rynek masowych usług telekomunikacyjnych jest rynkiem podatnym
    na negatywną selekcję: nieuczciwe praktyki jednego podmiotu (w tym przypadku
    akurat dominującego) grożą eliminowaniem z rynku każdego operatora, który
    chciałby świadczyć ekwiwalentne usługi na wyższym poziomie.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 389. Data: 2008-01-02 12:42:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    T <...@i...invalid> writes:

    > Ale przecież nie muszą -- nikt nie zmusza do podpisywania wieloletnich
    > umów na dostep do internetu.

    No wiesz, nie kazdy woli placic kilka razy wiecej za dokladnie ta sama
    usluge. Zwlaszcza ze i tak musi z niej korzystac przez te "wiele lat".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 390. Data: 2008-01-02 12:58:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Gabriel Grzesik pisze:

> [...]
    > (bo niby jak się to miało stać?), za to reszta graczy ograniczyła
    > inwestycje we własną infrastrukturę, bo taniej im pozyskać klienta

    Nie. BSA ewidentnie przyczyniło się do spadku cen, lekko licząc o jakieś
    40 % oraz - co wazniejsze - wyeliminowało limity transferu "które
    wystarczały każdemu" (C) Kornelia Mathea, TP.
    Drugi punkt jest powodem tej dyskusji, chyba największej od kilku lat :)

    M.