  • 91. Data: 2022-08-02 22:28:43
    Temat: Re: Światowe Forum Ekonomiczne wzywa do zakończenia "marnotrawstwa" prywatnych samochodów
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Tutaj mają dokładniejsze plany:

    - eliminacja spożycia nabiału i mięsa (str. 40)
    - 3 nowe ubrania na osobę rocznie (str. 42)
    - 0 samochodów prywatnych (str. 44)
    - 1 lot (< 1500km) na 3 lata na osobę (str. 46)

    -
    https://www.arup.com/perspectives/publications/resea
    rch/section/the-future-of-urban-consumption-in-a-1-5
    c-world

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 92. Data: 2022-08-03 10:52:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Aug 2022 22:28:43 +0200, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > -
    > https://www.arup.com/perspectives/publications/resea
    rch/section/the-future-of-urban-consumption-in-a-1-5

    Ale to zalecenia, przewidywania, kryzys?

    Bo jak sie tania energia skonczy, to i tak dobrze, jak bedziemy mieli
    taki poziom.

    Inaczej bedzie - 1 kon na rodzine :-)

    J.

  • 93. Data: 2022-08-03 21:51:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.08.2022 10:52, J.F wrote:
    > Ale to zalecenia, przewidywania, kryzys?

    To są "AMBITIOUS TARGETS IN 2030".

    "Cutting consumption-based emissions will deliver wider benefits for a
    city and its residents."

    "Using existing buildings more efficiently and
    avoiding new construction would save London,
    for example, more than $11 billion over the next
    five years."

    "Eating less red meat and more vegetables and
    fruits could prevent annually 160,000 deaths
    associated with diseases such as cancer, heart
    disease, diabetes and stroke in C40 cities."

    "By reducing vehicle ownership, 170 million m
    2 of on-street parking could be released back to
    the public realm in C40 cities, providing enough
    space for 2.5 million trees and 25,000 km of
    cycle lanes."

    "By buying fewer new clothes and textiles,
    residents in all C40 cities could collectively save
    $93 billion in one year."

    "Reducing flights and adopting sustainable
    aviation fuels could collectively avoid $70
    million in damages from air pollution that would
    impact human health, buildings, infrastructure
    and agricultural production."

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 94. Data: 2022-08-03 21:59:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.08.2022 o 10:52, J.F pisze:
    rch/section/the-future-of-urban-consumption-in-a-1-5
    c-world

    > Ale to zalecenia, przewidywania, kryzys?

    Cele?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 95. Data: 2022-08-03 23:56:07
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.08.2022 o 21:59, Shrek pisze:
    rch/section/the-future-of-urban-consumption-in-a-1-5
    c-world

    > Cele?

    Obłąkaństwa?

  • 96. Data: 2022-08-05 19:47:33
    Temat: Re: ?wiatowe Forum Ekonomiczne wzywa do zako?czenia "marnotrawstwa" prywatnych samochod?w
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Cavallino <C...@k...pl> wrote:

    > Hardwar'owo zablokowali czy w systemie operacyjnym?
    > W ka?dym razie - niez?e jaja.

    > Ale formalnego zakazu nie ma, pozostaje tylko kwestia braku
    > odpowiedniego softu?
    > Ok, rozumiem.

    Nie wiem co robi Apple. W (obecnie historycznym) XBox bylo
    nastepujace rozwiazanie: w procesorze byla mala pamiec stala,
    procesor startowal program z pamieci stalej. Ten program
    z pamieci stalej sprawdzal czy program (system operacyjny)
    z zewnetrznej pamieci ma wlasciwy podpis kryptograficzny.
    Jak nie to XBox byl blokowany do resetu (po ktorym to
    sie zaczynalo od poczatku). Zrobione wlasciwie jest to
    praktycznie nie do zlamania: program sprawdzajacy podpis
    jest fizycznie czescia procesora i nie da sie go zmienic
    (prosciej jest wyprodukowac nowy procesor). Uzywajac
    mikroskop tunelowy moze sie dac uczytac ten program z
    jednego procesora (ktory zostaje zniszczony przez ten
    odczyt). Ale nawet jak znasz program to nie znaczy ze
    bedziesz w stanie podpisac program tak by procesor go
    wykonal (progam moze zawierac tylko klucz publiczny
    a do podpisania jest potrzebny klucz prywatny).
    Do tego odczyt pragramu z procesora w USA jest nielegalny...

    Ogolniej, jakisc czas temu sad w USA stwierdzil ze
    modyfikacja oprogramowania w ciagnikach rolniczych
    jest legalna. To byl dlugi proces i glownym argumentem
    bylo to ze bez modyfikacji programu ciagnika nie da sie
    naprawic. A sad uznal ze prawo do naprawy jest w tym
    przypadku wazniejsze niz przepisy o programach. Ale w
    innych okolicznosciach czy w innym kraju wyrok moze byc
    inny.

    --
    Waldek Hebisch

  • 97. Data: 2022-08-05 23:54:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 31 Jul 2022 08:24:49 +0200, w <tc577h$31f$2$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > W sumie można było się domyślić,że największe żale do świata mają zwykle
    > mieszkańcy slumsów, tj. bloków.
    > Weźcie się do pracy i zaróbcie na domek, zamiast tracić czas na wieczne
    > narzekanie i naprawianie złego świata.

    Komuś tu żal dupę ściska, że za mały domek na obrzeżach cywilizacji może kupić
    najwyżej kawalerkę :P

  • 98. Data: 2022-08-08 09:25:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Radekp,

    Friday, August 5, 2022, 11:54:23 PM, you wrote:

    > Komuś tu żal dupę ściska, że za mały domek na obrzeżach cywilizacji może kupić
    > najwyżej kawalerkę :P

    Sprzedaj kawalerkę, kup za to domek. Będziesz miał gdzie parkować i
    ładować auto.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 99. Data: 2022-08-08 09:55:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Sprzedaj kawalerkę, kup za to domek. Będziesz miał gdzie parkować i
    > ładować auto.

    Drogie te kawalerki muszą być - ostatnio w mojej okolicy wystawiono na
    sprzedaż dom, podobny do mojego, tyle że niewykończony.
    Z ciekawości zadzwoniłem po cenę i szczena mi opadła, bo cena to milion
    i ponoć są zainteresowani.

    Gdzie są te kawalerki po milionie?

  • 100. Data: 2022-08-08 10:12:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.08.2022 09:55, Cavallino wrote:
    > ostatnio w mojej okolicy wystawiono na sprzedaż dom, podobny do mojego,
    > tyle że niewykończony.
    > Z ciekawości zadzwoniłem po cenę i szczena mi opadła, bo cena to milion
    > i ponoć są zainteresowani.

    Też się zdziwiłem kiedy ostatnio zobaczyłem na niedalekim osiedlu
    ogłoszenie - dom z lat transformacji (kwadratowy z piętrem, płaski dach)
    z zewnątrz standard z tamtych lat, na działce 400m2 cena...880 tys zł

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz