  • 251. Data: 2009-01-07 09:03:20
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Jesli TPSA dysponuje odpowiednimi statystykami (przeciez blokuje te IP
    > wedlug algorytmu), to dlaczego nie moze zablokowac _zarazonych_
    > maszyn, mozna im wyswietlac takze odpowiednia strone WWW z informacja,
    > byloby to skuteczne z dowolnymi sposobami kontrolowania zombies, a
    > dodatkowo byloby to zgodne z prawem oraz z umowami z klientami.

    ale jakże zwiększyłoby ilość klientów neostrady odchodzących do
    konkurencji, która takich komunikatów nie wyświetla, a to nie jest
    zgodne z polityką sprzedaży &TP

    uwierz mi, że niektórzy klienci nie potrafią sobie przemówić do rozsądku
    w kwestii odwirusowania komputera,a w przypadku klientów neo robią się z
    tego całkiem pokaźne ilości

    --
    http://net.czarne.net/ <- łącze w świat pilnie potrzebne !!!
    Dach elektrowni w Czernobylu mial byc zbudowany z materialow

  • 252. Data: 2009-01-07 09:04:12
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Nic podobnego. Miales tam od j.ch. szczescia, drugi raz bym sie na
    > takie cos nie nastawial (swoja droga, pierwszy raz takze nie).

    To jest dyskusja na osobny wątek, czemu się tak stało. Może jakieś
    spotkanko? :)

    > A co to znaczy "panowac nad maszyna"? Pamietasz jeszcze jak dziala
    > IRC? To tak jak z DNSem. Botnet uzywa takze zapewne DNSu (chociaz nie
    > musi, podobnie jak tym bardziej nie musi uzywac IRC), czy
    > administrator dns*.tpnet.pl panuje nad swymi maszynami?

    Jasne, że nie musi używać IRCa, może używać zupełnie czegoś innego.
    W dużej części przypadków, jak już zresztą ktoś pisał w tym wątku, jest
    tak, że używają tego ludzie, którzy korzystają z gotowych rozwiązań,
    co najwyżej lekko je modyfikując. Bezpieczeństwo serwerów DNS, to historia
    na osobny wątek. Administratorzy tychże, również nie siedzą bezczynnie,
    a zagrożeń i problemów również jest sporo.

    > Dopuszczam taka mozliwosc, ze ta lub inna maszyna jest pozbawiona
    > opieki i ze dzieja sie na niej cuda, ale wedle mojej wiedzy do bycia
    > uznanym za "kontroler botnetu" wystarczy - niech ktos zaprzeczy -
    > normalna, prawidlowa praca serwera IRC (w rzeczywistosci kontrolerem
    > botnetu jest ktos, kto nim steruje, nie serwer IRC, ktory tylko
    > przesyla komunikaty miedzy uzytkownikami).

    Odpowiedz w takim razie, dlaczego część serwerów IRC stale, notorycznie
    służy za "kontrolery botnetu", natomiast innym serwerom się to nie zdarza?

    > Tak czy owak, powyzsze nie ma wielkiego znaczenia, bo decydujaca
    > sprawa jest _nieskutecznosc_ takiego blokowania. Tzn. ono moze troche
    > poprawi sytuacje przez kilka tygodni, tak - zanim nowa wersja softu
    > bedzie korzystac z szyfrowanego P2P. Pewnie czesc juz od dawna
    > korzysta, wyeliminowane zostana gorsze botnety.

    Nieskuteczność, to jest twój pogląd.
    Jakie ma to znaczenie, że korzysta z szyfrowanego połączenia? Nawet w
    przypadku sieci P2P, poimio że sam transfer danych odbywa się z peera do
    peera, jest jakiś punkt centralny, zbiorczy, który po wycięciu spowoduje,
    iż taka technologia nie będzie działać lub będzie działać w ograniczonej
    formie.

    > Skad ten wniosek?
    > Widziales kiedys takiego bota (prawdziwego)? On korzysta z normalnego
    > serwera (serwerow) IRC, nie uzywa niczego "podstawionego" ani
    > zarazonego. Rownie dobrze moglby uzywac np. NNTP.

    Mógłby. W zasadzie nie wnikam, czy to jest serwer IRC, NEWS, czy inne
    GG. Jest kontrolerem botnetu i tyle. Jeżeli administrator tegoż sobie
    nie radzi z zarządzaniem, to może pewne kwestie powinien sobie przemyśleć.

    > Jak to "adhoc"? Przeciez to nie jest awaria, ktora trzeba zalatwic
    > w ciagu godziny. Dlaczego zamiast spedzac czas na planowaniu
    > nieskutecznych z zalozenia "rozwiazan" nie poswieca go troche by
    > zaplanowac jakies rozwiazanie sensowne?

    Nieskuteczne to wciąż, tylko Twój pogląd. Oczywiście zgadzam się, że
    w przypadku porządnie zaplanowanej usługi pewne rzeczy jest zrobić łatwiej
    i skuteczniej, jednakże nadal uważam, że to co zostało zrobione w TP, to
    duży krok naprzód, biorąc pod uwagę korporacyjne realia.

    --
    ŁT

  • 253. Data: 2009-01-07 09:22:31
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Zauwaz ze nikt nie broni dac stalych IP neostradom. Szczerze mowiac,
    > to by takze rozwiazalo (naprawde skutecznie) wiele problemow przez nie
    > powodowanych, ktorych obecnie rozwiazac sie nie da.

    część klientów neo, korzystających z w/w właśnie ze względu na
    dynamiczne IP odeszłaby do konkurencji

  • 254. Data: 2009-01-07 09:25:19
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:

    > Ekhm. Co znaczy "nie panuje"? Usługa działa? Działa. Klienci korzystają?
    > Korzystają. Wygląda, że jednak panuje.

    Serwer, który jest open-relayem dla poczty również działa, a klienci
    również z niego korzystają...

    > Aaa, że niby chodzi o to, że według jakichś kryteriów niektórych klientów
    > nie powinniśmy obsługiwać? Nie ma sprawy, daj kryteria nadające się do
    > automatycznego usuwania i jeśli są sensowne, to je wdrożę.

    Porządnie przeporwadzona autoryzacja klientów z użyciem wszelkich dostępnych
    mechanizmów? W przypadku innych usług jakoś się da.

    > To nie jest tak, że nie prowadzimy takich działań ochronnych. Prowadzimy.
    > Byliśmy pionierami wręcz. Ileż to było zgłoszeń "serwer IRC mnie atakuje",
    > bo skanował na okoliczność open proxy. Wszystko ewoluuje w kierunku coraz
    > trudniejszego automatycznego rozpoznawania.

    Widzisz, w przypadku smtp, wcześniej również nie było wymogów, aby
    dokonywać autoryzacji, używania certyfikatów itp. Niestety czasy uległy
    zmianie, tak więc trzeba było wynaleźć rozwiązania, aby owy, w zasadzie
    goły protokół uzbroić w mechanizmy obronne. Być może w przyadku samego
    IRCa, również trzeba by pomyśleć nad takimi sposobami, aby uniemożliwić
    lub przynajmniej utrudnić korzystania automatom z tej usługi.

    > Nie ma sprawy, wdrożyliśmy tego samego RBL-a, co efnet. Nic to, że oni
    > wpuszczają cały świat, więc muszą być dużo bardziej restrykcyjni, a my
    > tylko Polskę, więc nie musimy, a nawet nie chcemy. Nic to, że TPSA
    > korzysta z zupełnie innej listy adresów IP do blokowania, która nie jest
    > dostępna publicznie, więc ten RBL i tak by nam nie pomógł. Nic to, że nikt
    > nie zgłosił nam kontrolerów botów do zablokowania.

    Zgadzam się, fakt wycięcia lub inne wątpliwe kwestie powinny być przekazane
    do administratora tegoż.

    > Znaczy proszę mnie źle nie zrozumieć, jestem jak najbardziej za ubijaniem
    > robactwa. Ale też proszę nie rzucać sobie na wiatr, że nie panujemy nad
    > usługą, bo nie usuwamy klientów, którzy spełniają nieznane name kryteria.

    Chyba nikt niczego tutaj takiego nie napisał. Przynajmniej nie ja.

    --
    ŁT

  • 255. Data: 2009-01-07 10:18:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz> writes:

    > Mi z wykresu wynika, ze peeki spadly o rzad wielkosci. Ale oczywiscie
    > to kwestia tego jak sobie chcemy zinterpretowac dane ktore mamy ;)

    Na moim wykresie główny spadek nastąpił 11 listopada.

    Poźniejsze spadki - jeśli w ogóle są - to dużo mniejsze. Ale każdy
    liczy po swojemu.

    Kiedy TP włączyło tę swoją czarną dziurę?

    MJ
    PS. Prosiłem, żeby mojego wykresu za "główny dowód w sprawie" nie
    uważać... 8-)

  • 256. Data: 2009-01-07 12:35:46
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> wrote:
    > Serwer, który jest open-relayem dla poczty również działa, a klienci
    > również z niego korzystają...

    I co, blokujesz ruch do open-relayów, czy od?

    Poza tym porównanie nie do końca trafne.

    > Porządnie przeporwadzona autoryzacja klientów z użyciem wszelkich dostępnych
    > mechanizmów? W przypadku innych usług jakoś się da.

    Uwierzytelnianie? Znaczy konta dla każdego? Znaczy nie. Trudno, będziemy
    w takim razie blokowani, pewnie w końcu wymrzemy, trudno. Taka filozofia
    istnienia IRCnetu, brak rejestracji nicków, kanałów, użytkowników. Nie,
    że takie rejestracje istnieją w innych sieciach, z którymi ponoć nie ma
    problemów, więc nie wygląda to jakoś na warunek konieczny.

> [...]
    > IRCa, również trzeba by pomyśleć nad takimi sposobami, aby uniemożliwić
    > lub przynajmniej utrudnić korzystania automatom z tej usługi.

    Nie przeczytałeś mojego posta uważnie. Utrudniamy. Ale niekoniecznie
    w dokładnie taki sam sposób, w jaki robią to firmy, od których TPSA
    bierze dane do blackholingu. Zresztą nie wiadomo, w jaki. Na szczęście
    wspominają coś o dzieleniu się taką listą IP, jak będziemy ją mieć, to
    będziemy ją z crona aplikować.

    > Chyba nikt niczego tutaj takiego nie napisał. Przynajmniej nie ja.

    Napisałeś w wątku o nieusuwaniu c&c, że nie panujemy nad usługą. To jest
    właśnie nieusuwanie klientów, którzy spełniają nieznane nam kryteria.

    Nie przeczę, wślizgiwanie się w botnety i łączenie się razem z nimi
    i śledzenie, kto się skąd łaczy, nie jest złą metodą. Ale za tym powinno
    pójść zgłoszenie usunięcia dostępu dla danych adresów, a nie ciche
    usunięcie dostępu do usługi, bez dania szansy na reakcję. I proszę mi tu
    nie wyjeżdżać, że byliśmy w jakimś skoringu na wysokiej pozycji przez X dni.
    Co z tego, że byliśmy, jak o tym nie wiedzieliśmy?

    p.

  • 257. Data: 2009-01-07 13:05:47
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Przed chwilą zadzwoniła do mnie błękitna linia, w sprawie reklamacji
    dotyczącej tego, że nie działa gimp.org i powiadomiła, że w związku
    z tym TP udziela nam bonifikaty na abonament 50% na czas niedziałania
    gimp.org. Dotyczy łącza DSL.

    a.

  • 258. Data: 2009-01-07 13:11:40
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wemif napisał(a):

> [...]
    > dotyczącej tego, że nie działa gimp.org i powiadomiła, że w związku
    > z tym TP udziela nam bonifikaty na abonament 50% na czas niedziałania

    Jezeli ta informacja szybko sie rezejdzie to zachwile BL zostanie
    zdosowana reklamacjami ;P

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 259. Data: 2009-01-07 13:23:25
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    januszek napisał(a):

    > Jezeli ta informacja szybko sie rezejdzie to zachwile BL zostanie
    > zdosowana reklamacjami ;P

    To jest tak, jak się wprowadza coś bez przemyślenia. Poza tym coś takiego to
    przyznanie się, że to
    jest ICH wina, że nie ma dostępu do tej strony.

    wer

  • 260. Data: 2009-01-07 13:40:34
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 07.01.2009, Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wroted:

    > Uwierzytelnianie? Znaczy konta dla każdego? Znaczy nie. Trudno, będziemy
    > w takim razie blokowani, pewnie w końcu wymrzemy, trudno. Taka filozofia
    > istnienia IRCnetu, brak rejestracji nicków, kanałów, użytkowników.

    Na freenode.net jak najbardziej nicki są rejestrowane i chronione hasłami,
    a bez rejestracji część funkcji nie jest dostępna.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing