  • 41. Data: 2023-08-25 16:17:24
    Temat: Re: TSMC buduje fabrykę w USA
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    07/Shutterstock_1268263753-1-1536x864.jpg

    > pisiory to majo łeb do interesó.
    Mi tam z psiorami nie po drodze ale zobacz ile TSMC dostało w Niemczech
    aby chciało zbudować fabrykę, i to wcale nie najnowsza technologia tylko
    28nm ma tam być max.

    --
    Janusz

  • 42. Data: 2023-08-25 16:35:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 25 sierpnia 2023 o 16:09:36 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
> [...]
    temu mBank zwrócił pieniądze na konto
    > No taką przyszłość narodu to ja rozumiem ;>
    > Ale to odwołanie to było do glovo czy do mbąka?
    Do banku z chargebacku.

  • 43. Data: 2023-08-25 16:36:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 25.08.2023 o 15:50, Kris pisze:

    > Z kronikarskiego obowiązku napiszę jak sprawa się zakończyła:
    > Studenciaki mają nadmiar wolnego czasu więc złożyły odwołanie i ponoć kilka dni
    temu mBank zwrócił pieniądze na konto

    Bank ze swoich zwrócił, czy Glovo zmusił?

    Robert

  • 44. Data: 2023-08-25 16:42:05
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> napisał(a):
    > pisiory to majo łeb do interesó.

    A ile powinno pójść według Ciebie? Widzę, że polityka przeszkadza w
    wykonywaniu obliczeń matematycznych. To jest bardzo dobra kwota jak za
    ściągnięcie takie inwestycji. Niemcy wydadzą dużo więcej.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 45. Data: 2023-08-25 16:57:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 25 sierpnia 2023 o 16:36:33 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):

    temu mBank zwrócił pieniądze na konto
    > Bank ze swoich zwrócił, czy Glovo zmusił?

    Raczej bank że swoich a od glovo sobie pewnie odzyska.
    To działa mniej więcej tak:
    "Po otrzymaniu zgłoszenia bank za pośrednictwem organizacji płatniczej kontaktuje się
    z akceptantem płatności, który ma obowiązek udowodnienia, że wywiązał się z umowy.
    Jeśli sprzedawca nie potrafi tego dowieść lub nie udziela odpowiedzi w określonym
    terminie, bank uznaje zasadność reklamacji."

  • 46. Data: 2023-08-25 17:06:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 25 sierpnia 2023 o 16:17:26 UTC+2 Janusz napisał(a):
> [...]
    > Mi tam z psiorami nie po drodze ale zobacz ile TSMC dostało w Niemczech
    > aby chciało zbudować fabrykę, i to wcale nie najnowsza technologia tylko

    A PL to ma być najlepsze i najnowsze cudo?
    I zauważ, że to jest "wstępnie". Prognozuję więc o rząd (nomen omen ;) wielkości
    więcej.
    Do tego lepszy zarobek niż w DE - polskie stawki dla kulisów i uwaków, a nie
    niemieckie.
    A top techniczne stanowiska i tak obsadzone expatami.

    A w ogóle to mówimy o takim samym zakładzie w DE i w PL (przepiękne miejsce wybrali,
    z aktywnych sejsmicznie i radioaktywnie "lepiej" mogli już wybrać tylko wysokie
    góry)?
    "Co ważne, nowy zakład Intela nie będzie fabryką. W Polsce nie będzie odbywała się
    produkcja chipów. Zamiast tego Niebiescy postawili na zakład integracji i testowania
    półprzewodników, które produkowane są w Irlandii i Niemczech. Oznacza to, że do
    Polski trafią wafle krzemowane, które będą rozcinane, integrowane i testowane pod
    kątem jakości i wydajności."

  • 47. Data: 2023-08-25 20:28:55
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Dawid Rutkowski napisał(a):
    07/Shutterstock_1268263753-1-1536x864.jpg

    > pisiory to majo łeb do interesó.

    Wszyscy dopłacają jak chcą przyciągnąć biznesy zagraniczne.

    2 mld. Dużo/mało? Rozchodzi się o ilość ludków tam tuptających.

    Gdyby upchali tam pi x oko ok. 5000-8000 ludków wtedy można powiedzieć
    że robią jak poprzednicy. Ale raczej posad będzie mniej. Śmiało
    możesz napisać że dziś dopłacają więcej do miejsca pracy.

    Za Donka dołatę 250.ooo do jednego miejsca pracy uznali za
    cenę zbyt wygórwaną. Tu wyjdzie więcej niż 250 tysi.
    Trza jeszcze uwzglednić inflację.

  • 48. Data: 2023-08-25 22:16:12
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

> [...]
    > które produkowane są w Irlandii i Niemczech. Oznacza to, że do Polski
    > trafią wafle krzemowane, które będą rozcinane, integrowane i testowane pod

    Nadal bardzo dobrze. Zamiast się cieszyć, że wreszcie w rządzie ktoś
    wyciągnął głowę z tyłka, narzekasz i szukasz minusów.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 49. Data: 2023-08-26 07:44:37
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 25.08.2023 o 20:28, nocnik urbana pisze:
> [...]
    >
    > Za Donka dołatę 250.ooo do jednego miejsca pracy uznali za
    > cenę zbyt wygórwaną. Tu wyjdzie więcej niż 250 tysi.

    klaszyczny nocnik, za a nawet przeciw

  • 50. Data: 2023-08-26 10:40:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 25 sierpnia 2023 o 22:16:13 UTC+2 Grzegorz Niemirowski napisał(a):
    > Nadal bardzo dobrze. Zamiast się cieszyć, że wreszcie w rządzie ktoś
    > wyciągnął głowę z tyłka, narzekasz i szukasz minusów.

    Pytanie do Radia Erewań:
    "Czy to prawda, że w Moskwie na Placu Czerwonym rozdają mercedesy?"
    "Prawda, tylko nie ..."