-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.stw-bonn.de!news.netcologne.de!news
feed-fusi2.netcologne.de!news.mixmin.net!feeder.news-service.com!feeder1.cambri
umusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.co
m!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 13 Jan 2011 00:27:30 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
References: <1...@f...googlegroups.com>
<igh7gv$7hc$1@news.onet.pl> <4d2cb07d$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>
<c1.01.3P52NX$02i@mike.oldfield.org.pl>
<4d2e1c31$0$2485$65785112@news.neostrada.pl>
<c1.01.3P54FY$02u@mike.oldfield.org.pl>
In-Reply-To: <c1.01.3P54FY$02u@mike.oldfield.org.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 51
Message-ID: <4d2e38e1$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.39.43
X-Trace: 1294874849 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2453 83.25.39.43:57259
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2341999
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-01-12 23:16, Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Wed, 12 Jan 2011 22:25:06 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>> Żeby nie skazać RWD na zapomnienie, bo na to się zanosiło w sytuacji
>> kiedy żadnym autem RWD nie daje się obecnie dogonić samochodów
>> przednionapędowych.
>> I żeby samochody RWD nie zniknęły z rajdów, to puszcza się je w osobnej
>> klasie.
>
> To ciekawe. Na jakim rajdzie FWD walczy z AWD?
Nie bardzo rozumiem o co pytasz.
Bo na każdym rajdzie walczą wszystkie rodzaje samochodów.
Podział na klasy jest wg. pojemności skokowej silnika, natomiast dla RWD
się czasem robi wyjątek i klasyfikuje auta RWD osobno.
Np. tutaj, Mistrzostwa Europy:
http://www.rally-erc.com/champions.php
Samochód FWD (tak patrząc po modelach) wygrał generalkę w 2007, 2004 i
1999, a zwycięzca 2005 część rajdów jechał FWD.
Czyli jednak da się objechać autem przednionapędowym wszystko inne z AWD
włącznie.
Natomiast sukcesy aut RWD pochodzą z czasów kiedy jeździły praktycznie
tylko RWD.
>>> A ja jakos pamiętam, że Audi ze swoim FWD się wlekło gdzieś z tyłu i
>>> dopiero quattro dowaliło autom RWD.
>> A w XIX wieku to dopiero były czasy i napędy :)
>
> Ależ nie, tylko popularność cywilnych aut FWD sprawiła, że do rajdów
> zaczęto ich używać. Obecnie nie ma w zassadzie pojazdóe tylnonapędowych,
> ktore dałyby się w sensowny sposób przerobić na rajdówki.
Zrobić, to się da wszystko. Zwłaszcza przy dzisiejszych dość wysokich
masach minimalnych samochodów rajdowych.
Nie ma jakiś szczególnie większych przeszkód żeby budować rajdówki RWD
na bazie tego co się sprzedaje w salonach.
A marketing w BMW to by się dał pociąć gdyby udało się zrobić na bazie
ich samochodu zrobić coś co dogoniłoby przednionapędówki.
> Niedawne testy jakie zostały przeprowadzone przez Cypka P. wykazały, że
> jadąc swoim własnym, przednionapędowym Mondeo 2,5 osiąga czas gorszy o 5
> sekund od siebie samego, kiedy jedzie moją ścierką, przy czym czas
> całkowity przejazdu to ok. 60sekund
A jaka była długość tego przejazdu?
Bo wiadomo że w specyficznych warunkach, typu powolny przejazd z ostrymi
zakrętami, czy nawet nawrotami RWD będzie lepsze.
Natomiast tam gdzie się jedzie w zakręcie 150+km/h tam przewaga
łatwiejszego do kontrolowania FWD robi się istotna.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.01.11 00:33 Robert Rędziak
- 13.01.11 00:45 Krzysiek Kielczewski
- 13.01.11 00:44 Filip KK
- 13.01.11 00:45 Filip KK
- 13.01.11 00:49 Tomasz Pyra
- 13.01.11 00:48 Filip KK
- 13.01.11 00:50 Filip KK
- 13.01.11 00:57 Tomasz Pyra
- 13.01.11 01:07 Tomasz Pyra
- 13.01.11 01:12 Robert Rędziak
- 13.01.11 01:25 Filip KK
- 13.01.11 01:31 Filip KK
- 13.01.11 01:37 Tomasz Pyra
- 13.01.11 01:39 Tomasz Pyra
- 13.01.11 01:42 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- brylant
- dziś ostatni raz
- pizza motorek
- HYUANDAI NIE POJEDZIE DALEJ! Potrzebuje PILNIE POMOCY!
- Sprężarka klimy
- Elektryczna Urszula Zielińska nawet nie wie, że pomaga Chińczykom 3XDOBITNIE
- Do tego nadają się samochody elektryczne
Najnowsze wątki
- 2025-11-05 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-11-05 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-05 Warszawa => OSS System Administrator <=
- 2025-11-05 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-11-05 Warszawa => AWS Cloud Engineer <=
- 2025-11-05 Wrocław => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-11-05 Wrocław => React Developer with knowledge of C++ <=
- 2025-11-04 A jednak o prawnikach
- 2025-11-04 Wyzwanie prawniczenia: Dlaczego poseł KO mecenas G. NIE JEST JUŻ "fujarą i miękiszonem"?
- 2025-11-04 Jak sie smazy elektronike z odleglosci kilkuset metrów?
- 2025-11-04 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-11-04 Warszawa => OSS System Administrator <=
- 2025-11-04 4 lata za zabicie czlowieka, czyli prawo w Polsce
- 2025-11-04 Warszawa => APM/Observability Engineer (Inżynier Presales) <=
- 2025-11-04 Zasieg elektrykow




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei