  • 21. Data: 2020-06-04 11:45:46
    Temat: Re: Teoria a praktyka - Płyta Indukcja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
    >Kobieta jest zdeterminowana i nastawiona bojowo
    > - ma być indukcja i koniec :D

    Marza sie jej nowe garnki :-)

    A ma doswiadczenie, czy w ciemno ?

    >W S-p mieszkaniowej ponoć dają zgodę na 3 fazy, bo piony wymieniane
    >niedawno,
    >a ponoć energetyka też nie odmawia - tylko trochę to będzie kosztować

    trzy fazy sa ci w zasadzie niepotrzebne - wystarczy jedna grubszym
    drutem.

    >A przy okazji czy 5x1,5mm2 (~8m) od skrzynki wystarczy aby na 2
    >fazach podpiąć płytę a na 1 piekarnik?? To by był całkiem oddzielny
    >obwód tylko dla tych urządzeń więc chyba 2,5 mm2 byłoby ciut na
    >wyrost ?

    1.5mm2 na te 16A wystarczy, ale to juz maks.

    Tylko ... dopoki nie masz 3 faz, to pamietaj i powrocie.
    Jesli plyta ma brac z jednej fazy ponad 16A, to przewody fazowe mozesz
    zdublowac
    (z ryzykiem pozaru, jak sie jeden urwie), ale przewod neutralny musisz
    zdublowac.
    No i na pelna plyte i piekarnik nie starczy.

    Przy 3f nie ma tego problemu, bo prad w neutralnym nie przekracza
    pradu w fazowym.

    J.

  • 22. Data: 2020-06-04 11:50:41
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-06-04 o 11:36 +0200, J.F. napisał:
    > Tak jest. Predzej na starosc - zapomnisz zapalic gaz i mieszkanie
    > wybuchnie ...

    Przez ostatnie 15 lat miałem lub widziałem kilka kuchenek gazowych. W
    każdej był czujnik płomienia, nawet tych najtańszych. Nie ma płomienia
    = nie ma gazu. Domyślam się, że ktoś to gdzieś unormował... Ale może do
    PL jeszcze nie dotarło?

    Mateusz

  • 23. Data: 2020-06-04 12:13:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > każdej był czujnik płomienia, nawet tych najtańszych. Nie ma płomienia
    > = nie ma gazu. Domyślam się, że ktoś to gdzieś unormował... Ale może do

    Dotarło i jest unormowane. Problem w kuchenkach zainstalowanych wcześniej,
    które teraz dożywaja starości. Poddanie ich eutanazji nie jest ujęte w
    przepisy (ja się zbieram do wymiany, choć stara wciąż jara).

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2020-06-04 12:14:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Hello Izaura,
    >
    > Thursday, June 4, 2020, 1:28:18 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > *PLONK!* warning #1

    Po co aż trzy słowa?

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2020-06-04 13:14:09
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 04.06.2020 o 00:20, Waldek pisze:
    [...]
    > Kobieta jest zdeterminowana i nastawiona bojowo
    >  - ma być indukcja i koniec :D

    Dokładnie sprawdź, co kupujesz. Niektóre płyty indukcyjne mają problem z
    mocą minimalną. Nie da się nastawić, aby rosołek robił bul... bul... bul...
    Jeśli rosołek wyjdzie mętny, bo za szybko się gotował, to czyja to
    będzie wina?
    ;-)

    P.P.

  • 26. Data: 2020-06-04 14:10:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >płomienia
    >= nie ma gazu. Domyślam się, że ktoś to gdzieś unormował... Ale może

    Poniewaz moja dziala ... to nie wiem jak nowe zrobione :-)

    A jak to zasilane ? Termopara, czy jak prad wylacza, to nawet kuchenki
    nie wlaczysz ?

    J.

  • 27. Data: 2020-06-04 14:43:56
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-06-04 o 14:10 +0200, J.F. napisał:
    > A jak to zasilane ? Termopara, czy jak prad wylacza, to nawet
    > kuchenki nie wlaczysz ?

    Mogę tylko powiedzieć, że moje kuchenki działały z i bez prądu. Tzn.
    jak odpalić zapałką, bo wbudowany zapalnik piezo bez prądu umiera. A
    jak to zrobione od środka? Przypuszczam, że czary.

    Mateusz

  • 28. Data: 2020-06-04 15:37:47
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2020-06-04 o 11:36, J.F. pisze:

    > Znajoma ma indukcje ... tez ma wady :-(

    No te "magnetyczne" gary - cebule nie przypalisz do rosołku ;)
    czasami wydają denerwujace odgłosy - albo kuchnia albo garnek
    - wymień wiecej

    Dla mnie troche bez sensu odcinać się od alternatywnego
    żródła energii - ale tu nie mam wiele do gadania :/

    > Sa wersje z plyta szklana ..

    Są - też kłopotliwe w czyszczeniu a dodatkowo na ciemnym szkle wszystko
    widac - każdą kropkę i drobinę kurzu ;)
    Dodatkowo te co widziałem już używane wszystkie miały ofajdane pokrętła
    - bo te są na płycie i pryska po nich np. tłuszcz

    > Tak jest. Predzej na starosc - zapomnisz zapalic gaz i mieszkanie
    > wybuchnie ...

    Nowe płyty gaz maja stosowne zab. nie zapalisz - gaz nie płynie
    płomień zgasnie też gaz odcina - więc jest opcja sklerotyczna
    prędzej może się przytrafić pryskająca emalia z wygotowanego garnka ;)

    Pozdro

  • 29. Data: 2020-06-04 15:40:46
    Od: Waldek <m...@n...dam>

> [...]
    > mocą minimalną. Nie da się nastawić, aby rosołek robił bul... bul... bul...
    > Jeśli rosołek wyjdzie mętny, bo za szybko się gotował, to czyja to

    Pewnie sprawdziłbym ... ale tego zapewne w instrukcji nie podają :/
    - cieżko znaleźć rzetelne opinie o danym sprzęcie

    Pozdro

  • 30. Data: 2020-06-04 15:56:24
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2020-06-04 o 11:45, J.F. pisze:

    > Marza sie jej nowe garnki :-)
    Ma nowe w piwnicy (na indukcje)
    stary Zepter musiałby raczej iść w odstawke..

    > A ma doswiadczenie, czy w ciemno ?
    Nie ma doświadczenia - only relacje koleżanek

    > trzy fazy sa ci w zasadzie niepotrzebne - wystarczy jedna grubszym drutem.

    Wiem ale mocy zabraknie (może losowo) święta lub inny okres w domu
    np. najazd gości i trzeba na raz .... i wtedy klops

    > 1.5mm2 na te 16A wystarczy, ale to juz maks.

    Wiem że to max. obwód dedykowany - więc juz nic poza tym dodatkowo
    Z tego co doczytałem po różnych stronach ŻADNA płyta z tych
    "popularnych" nawet przy zasilaniu z 2 faz nie osiąga nominalnych 6-7kW
    poboru mocy tylko sterownik "przemiata" poszczególne pola
    co objawia sie "cykaniem" - potwierdził ostatnio zięć jak mu kazałem 3
    gary postawić i właczyć pola na full (płyta 6,6kW - 2 fazy)

    Producenci np. Amika życzą sobie 2,5mm2 dla 2 faz i 40mm2 dla 1 fazy
    (znalazłem taka tabliczke przyłacza w sieci)

    > Przy 3f nie ma tego problemu, bo prad w neutralnym nie przekracza pradu
    > w fazowym.

    Ja przyłacza nie będe robił, ale gdybym trafił na "beztroskiego"
    instalatora elektryka, to wole wiedziec co i jak
    żeby fuszerki nie odwalił

    Pozdro