eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Tesla 3 - autonomia w Polsce
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 105

  • 61. Data: 2019-05-27 17:27:06
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kk" <k...@o...pl.invalid> wrote in message
    news:qcf0di$lpo$2@news.icm.edu.pl...
    > On 2019-05-26 11:51, Robert Wańkowski wrote:
    >> W dniu 2019-05-26 o 10:42, kk pisze:
    >>> On 2019-05-26 01:24, Pszemol wrote:
    >>>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>>> news:5ce286a8$0$517$65785112@news.neostrada.pl...
    >>>
    >>>
    >>>>
    >>>>> A na ile amerykanska autonomia poradzi sobie w Polsce, to ciekawe
    >>>>> jest.
    >>>>
    >>>> W Tesli autonomia działa z kamery bez użycia map.
    >>>> Ma w założeniu działać to jak żywy kierowca, który też
    >>>> nie powinien jeździć "na pamięć", czyli ze znajomością drogi.
    >>>> Kamera ma na bieżąco obserwować drogę i podejmować decyzje.
    >>>
    >>> Kamera? Hehe.
    >> Dlaczego śmiejesz się z kamery?
    >> Myślisz, że lidar lepszy?
    >
    > Bo to śmieszne jest. Sama kamera nie jest w stanie uczynić samochodu
    > autonomicznym.

    A zastanawiałeś się nad swoją tezą dogłębniej?
    Potrafisz napisać nam dlaczego nie jest?

    No bo chyba nie sądzisz, że miałem na myśli samą kamerę, bez
    systemu analizy obrazu z tej kamery?


  • 62. Data: 2019-05-27 17:29:41
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ddddddddddddd" <d...@f...pl> wrote in message
    news:qbu431$ovj$1@dont-email.me...
    > W dniu 20.05.2019 o 12:31, p...@g...com pisze:
    >> --A w USA jest juz ta autonomia oficjalnie, czy ciagle kierowca musi
    >> kierowac ?
    >>
    >> no litosci :-) przeciez ten cyrk z niedzialajacym autopilotem potrwa
    >> jeszcze z 10 lat
    >>
    >
    > poczekajmy na instrukcję obsługi wersji z autopilotem (skoro pełny
    > autopilot który może służyć do wypożyczania auta jako taksówkę, to
    > kierowca jako sprawca powinien być z tego wykluczony -czyli konieczność
    > nadzoru kierowcy powinna zniknąć z instrukcji)
    > A to już by był odważny krok ze strony Tesli (szczególnie w USA gdzie
    > prawnicy już zacierają ręce). Chociaż z drugiej strony ubezpieczyciel
    > zapyta: autopilot jest? to stawka 10x w górę i wszystko ok :)

    Ubezpieczyciel akuratnie będzie promował rozwiązanie STATYSTYCZNIE
    lepsze. Zauważ, że żywi kierowcy też zabijają innych na drodze...
    Dlaczego mielibyśmy stosować wyższe standardy dla komputera niż
    dla ludzkiego kierowcy? Jeśli godzimy się na to, aby dać do reki BMW
    jakiemuś 18-latkowi z dziewczyną na siedzeniu pasażera to sądzę że
    sprawny autopilot będzie dużo bezpieczniejszy od takiego młodzieńca.


  • 63. Data: 2019-05-27 21:14:49
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-27 17:27, Pszemol wrote:
    > "kk" <k...@o...pl.invalid> wrote in message
    > news:qcf0di$lpo$2@news.icm.edu.pl...
    >> On 2019-05-26 11:51, Robert Wańkowski wrote:
    >>> W dniu 2019-05-26 o 10:42, kk pisze:
    >>>> On 2019-05-26 01:24, Pszemol wrote:
    >>>>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>>>> news:5ce286a8$0$517$65785112@news.neostrada.pl...
    >>>>
    >>>>
    >>>>>
    >>>>>> A na ile amerykanska autonomia poradzi sobie w Polsce, to ciekawe
    >>>>>> jest.
    >>>>>
    >>>>> W Tesli autonomia działa z kamery bez użycia map.
    >>>>> Ma w założeniu działać to jak żywy kierowca, który też
    >>>>> nie powinien jeździć "na pamięć", czyli ze znajomością drogi.
    >>>>> Kamera ma na bieżąco obserwować drogę i podejmować decyzje.
    >>>>
    >>>> Kamera? Hehe.
    >>> Dlaczego śmiejesz się z kamery?
    >>> Myślisz, że lidar lepszy?
    >>
    >> Bo to śmieszne jest. Sama kamera nie jest w stanie uczynić samochodu
    >> autonomicznym.
    >
    > A zastanawiałeś się nad swoją tezą dogłębniej?
    > Potrafisz napisać nam dlaczego nie jest?
    >
    > No bo chyba nie sądzisz, że miałem na myśli samą kamerę, bez
    > systemu analizy obrazu z tej kamery?

    Sądzę, że za prosty jesteś.


  • 64. Data: 2019-05-27 21:38:21
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-27 09:26, WS wrote:
    > On Sunday, May 26, 2019 at 8:26:11 PM UTC+2, RadoslawF wrote:
    >
    >> Radar i lidar informują o przeszkodzie.
    >> Kamera daje obraz który jest interpretowany tak jak programistom
    >> wygodniej lub księgowym taniej.
    >
    > Tylko bez kamery trudno mowic o autonomicznych pojazdach, np. czerwonego swiatla
    radar/lidar nie zglosi ;)
    >

    V2X


  • 65. Data: 2019-05-27 22:00:32
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    >>>> Kamera? Hehe.
    >>> Dlaczego śmiejesz się z kamery?
    >>> Myślisz, że lidar lepszy?
    >>
    >> Bo to śmieszne jest. Sama kamera nie jest w stanie uczynić samochodu
    >> autonomicznym.
    >
    > A zastanawiałeś się nad swoją tezą dogłębniej?
    > Potrafisz napisać nam dlaczego nie jest?

    Coraz lepsze algorytmy się pojawiają. Wystarczy zobaczyć na google maps
    w przybliżeniu pomiędzy widokiem z "przechodnia", a widokiem z góry.
    Ślicznie zasymulowali np: wieżowce, jestem pod wielkim wrażeniem jak to
    idzie do przodu, ale..
    Jako że dane mi jest trochę w systemach wizyjnych grzebać wiem, jak
    czasami niewiele trzeba aby obraz zinterpretowany był zupełnie źle.
    Niestety jest tak, że to co my (w sensie ludzie) widzimy jest czasami
    biegunowo różne od tego co widzi kamera. Na domiar złego programują to
    ludzie, a więc patrzą "swoim sposobem" i być może dlatego jest ciężko z
    niezawodnością.

    Tak mi się przypomniało, w nowym BMW X5 jest widok dookólny, ale nie
    taki jak dotychczas się widywało, tylko symulacja widoku z
    odległości-boku samochodu. Ślicznie toto zrobili :) Jestem bardzo ciekaw
    jak jest z dokładnościami. Czy jak dojadę na styk w/g kamerki, to
    faktycznie będę na styk... Z rzutu górnego działa to znakomicie, ciekawe
    jak z "bocznego", no i... dlaczego nie da się zobaczyć co jest pod
    samochodem ;)

    Miłego.
    Irek.N.


  • 66. Data: 2019-05-27 23:44:21
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-05-27 o 17:29, Pszemol pisze:

    >> poczekajmy na instrukcję obsługi wersji z autopilotem (skoro pełny
    >> autopilot który może służyć do wypożyczania auta jako taksówkę, to
    >> kierowca jako sprawca powinien być z tego wykluczony -czyli
    >> konieczność nadzoru kierowcy powinna zniknąć z instrukcji)
    >> A to już by był odważny krok ze strony Tesli (szczególnie w USA gdzie
    >> prawnicy już zacierają ręce). Chociaż z drugiej strony ubezpieczyciel
    >> zapyta: autopilot jest? to stawka 10x w górę i wszystko ok :)
    >
    > Ubezpieczyciel akuratnie będzie promował rozwiązanie STATYSTYCZNIE
    > lepsze. Zauważ, że żywi kierowcy też zabijają innych na drodze...
    > Dlaczego mielibyśmy stosować wyższe standardy dla komputera niż
    > dla ludzkiego kierowcy? Jeśli godzimy się na to, aby dać do reki BMW
    > jakiemuś 18-latkowi z dziewczyną na siedzeniu pasażera to sądzę że
    > sprawny autopilot będzie dużo bezpieczniejszy od takiego młodzieńca.

    Ty sądzisz tak a ubezpieczyciel może jednak sądzić inaczej.
    Autopilot zabił człowieka w dziesięć sekund po włączeniu.
    Tak szybko nie zabijają nawet osiemnastolatki w BMW.


    Pozdrawiam


  • 67. Data: 2019-05-28 08:18:14
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-05-27 o 23:44, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2019-05-27 o 17:29, Pszemol pisze:
    >
    >>> poczekajmy na instrukcję obsługi wersji z autopilotem (skoro pełny
    >>> autopilot który może służyć do wypożyczania auta jako taksówkę, to
    >>> kierowca jako sprawca powinien być z tego wykluczony -czyli
    >>> konieczność nadzoru kierowcy powinna zniknąć z instrukcji)
    >>> A to już by był odważny krok ze strony Tesli (szczególnie w USA gdzie
    >>> prawnicy już zacierają ręce). Chociaż z drugiej strony ubezpieczyciel
    >>> zapyta: autopilot jest? to stawka 10x w górę i wszystko ok :)
    >>
    >> Ubezpieczyciel akuratnie będzie promował rozwiązanie STATYSTYCZNIE
    >> lepsze. Zauważ, że żywi kierowcy też zabijają innych na drodze...
    >> Dlaczego mielibyśmy stosować wyższe standardy dla komputera niż
    >> dla ludzkiego kierowcy? Jeśli godzimy się na to, aby dać do reki BMW
    >> jakiemuś 18-latkowi z dziewczyną na siedzeniu pasażera to sądzę że
    >> sprawny autopilot będzie dużo bezpieczniejszy od takiego młodzieńca.
    >
    > Ty sądzisz tak a ubezpieczyciel może jednak sądzić inaczej.
    > Autopilot zabił człowieka w dziesięć sekund po włączeniu.
    > Tak szybko nie zabijają nawet osiemnastolatki w BMW.

    Dlaczego te 10s ma dla ciebie taką wagę? Równie źle jak jak po 10h.

    Robert


  • 68. Data: 2019-05-28 10:41:30
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-05-28 o 08:18, Robert Wańkowski pisze:

    >>>> poczekajmy na instrukcję obsługi wersji z autopilotem (skoro pełny
    >>>> autopilot który może służyć do wypożyczania auta jako taksówkę, to
    >>>> kierowca jako sprawca powinien być z tego wykluczony -czyli
    >>>> konieczność nadzoru kierowcy powinna zniknąć z instrukcji)
    >>>> A to już by był odważny krok ze strony Tesli (szczególnie w USA
    >>>> gdzie prawnicy już zacierają ręce). Chociaż z drugiej strony
    >>>> ubezpieczyciel zapyta: autopilot jest? to stawka 10x w górę i
    >>>> wszystko ok :)
    >>>
    >>> Ubezpieczyciel akuratnie będzie promował rozwiązanie STATYSTYCZNIE
    >>> lepsze. Zauważ, że żywi kierowcy też zabijają innych na drodze...
    >>> Dlaczego mielibyśmy stosować wyższe standardy dla komputera niż
    >>> dla ludzkiego kierowcy? Jeśli godzimy się na to, aby dać do reki BMW
    >>> jakiemuś 18-latkowi z dziewczyną na siedzeniu pasażera to sądzę że
    >>> sprawny autopilot będzie dużo bezpieczniejszy od takiego młodzieńca.
    >>
    >> Ty sądzisz tak a ubezpieczyciel może jednak sądzić inaczej.
    >> Autopilot zabił człowieka w dziesięć sekund po włączeniu.
    >> Tak szybko nie zabijają nawet osiemnastolatki w BMW.
    >
    > Dlaczego te 10s ma dla ciebie taką wagę? Równie źle jak jak po 10h.

    Udowodniło że ten system jest zły i nie można mówić o przypadkowym
    błędzie który może się trafić raz na ileś godzin czy ileś
    kilometrów.


    Pozdrawiam


  • 69. Data: 2019-05-28 11:23:14
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-05-28 o 10:41, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2019-05-28 o 08:18, Robert Wańkowski pisze:
    >
    >>>>> poczekajmy na instrukcję obsługi wersji z autopilotem (skoro pełny
    >>>>> autopilot który może służyć do wypożyczania auta jako taksówkę, to
    >>>>> kierowca jako sprawca powinien być z tego wykluczony -czyli
    >>>>> konieczność nadzoru kierowcy powinna zniknąć z instrukcji)
    >>>>> A to już by był odważny krok ze strony Tesli (szczególnie w USA
    >>>>> gdzie prawnicy już zacierają ręce). Chociaż z drugiej strony
    >>>>> ubezpieczyciel zapyta: autopilot jest? to stawka 10x w górę i
    >>>>> wszystko ok :)
    >>>>
    >>>> Ubezpieczyciel akuratnie będzie promował rozwiązanie STATYSTYCZNIE
    >>>> lepsze. Zauważ, że żywi kierowcy też zabijają innych na drodze...
    >>>> Dlaczego mielibyśmy stosować wyższe standardy dla komputera niż
    >>>> dla ludzkiego kierowcy? Jeśli godzimy się na to, aby dać do reki BMW
    >>>> jakiemuś 18-latkowi z dziewczyną na siedzeniu pasażera to sądzę że
    >>>> sprawny autopilot będzie dużo bezpieczniejszy od takiego młodzieńca.
    >>>
    >>> Ty sądzisz tak a ubezpieczyciel może jednak sądzić inaczej.
    >>> Autopilot zabił człowieka w dziesięć sekund po włączeniu.
    >>> Tak szybko nie zabijają nawet osiemnastolatki w BMW.
    >>
    >> Dlaczego te 10s ma dla ciebie taką wagę? Równie źle jak jak po 10h.
    >
    > Udowodniło że ten system jest zły i nie można mówić o przypadkowym
    > błędzie który może się trafić raz na ileś godzin czy ileś
    > kilometrów.

    Właśnie tak trzeba to rozumieć. Przypadek sprawił, że sytuacja z która
    system sobie nie poradził wystąpiła w 10 s od załączenia. Tak samo nie
    zadziałałby gdyby ta sytuacja zdarzyła się w 10 h jazdy z systemem.

    Robert


  • 70. Data: 2019-05-28 15:35:31
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-05-28 o 11:23, Robert Wańkowski pisze:

    >>>>>> poczekajmy na instrukcję obsługi wersji z autopilotem (skoro pełny
    >>>>>> autopilot który może służyć do wypożyczania auta jako taksówkę, to
    >>>>>> kierowca jako sprawca powinien być z tego wykluczony -czyli
    >>>>>> konieczność nadzoru kierowcy powinna zniknąć z instrukcji)
    >>>>>> A to już by był odważny krok ze strony Tesli (szczególnie w USA
    >>>>>> gdzie prawnicy już zacierają ręce). Chociaż z drugiej strony
    >>>>>> ubezpieczyciel zapyta: autopilot jest? to stawka 10x w górę i
    >>>>>> wszystko ok :)
    >>>>>
    >>>>> Ubezpieczyciel akuratnie będzie promował rozwiązanie STATYSTYCZNIE
    >>>>> lepsze. Zauważ, że żywi kierowcy też zabijają innych na drodze...
    >>>>> Dlaczego mielibyśmy stosować wyższe standardy dla komputera niż
    >>>>> dla ludzkiego kierowcy? Jeśli godzimy się na to, aby dać do reki BMW
    >>>>> jakiemuś 18-latkowi z dziewczyną na siedzeniu pasażera to sądzę że
    >>>>> sprawny autopilot będzie dużo bezpieczniejszy od takiego młodzieńca.
    >>>>
    >>>> Ty sądzisz tak a ubezpieczyciel może jednak sądzić inaczej.
    >>>> Autopilot zabił człowieka w dziesięć sekund po włączeniu.
    >>>> Tak szybko nie zabijają nawet osiemnastolatki w BMW.
    >>>
    >>> Dlaczego te 10s ma dla ciebie taką wagę? Równie źle jak jak po 10h.
    >>
    >> Udowodniło że ten system jest zły i nie można mówić o przypadkowym
    >> błędzie który może się trafić raz na ileś godzin czy ileś
    >> kilometrów.
    >
    > Właśnie tak trzeba to rozumieć. Przypadek sprawił, że sytuacja z która
    > system sobie nie poradził wystąpiła w 10 s od załączenia. Tak samo nie
    > zadziałałby gdyby ta sytuacja zdarzyła się w 10 h jazdy z systemem.

    Wytłumacz to fanbojom marki którzy publicznie twierdzą że tesle warto
    kupić dla systemu autonomicznej jazdy.


    Pozdrawiam

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: