  • 31. Data: 2017-08-02 17:30:04
    Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikom
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    T. <k...@i...pl> wrote:

    > Ja używam. Praktycznie od końca września do kwietnia.

    Ja nie lubię jak coś tyłek grzeje.

    Ale są dwie różne grupy ludzi: ci co jeżdzą na krótkich trasach, często
    wsiadaja i wysiadaja wiec sa normalnie ubrani w zimowe ciuchy i są tacy co
    się rozbieraja do samochodu i podkręcają temperaturę wnętrza do 25C aby
    czuć się komfortowo w podkoszulku :-)

    Pierwsza grupa do których ja należę nie polegają chyba tak bardzo na
    podgrzewaniu auta a zwłaszcza podgrzewaniu siedzeń?

    > No i każde moje
    > następne auto musi miec ogrzewaną przednią szybę. Ideałem byłoby
    > webasto, choć są już ponoć auta, które można zdalnie włączyć przed wyjazdem.

    Akurat w przypadku Tesli masz wbudowany odpowiednik "webasto" bo zdalnie z
    telefonu możesz ustawić klimatyzację w aucie aby grzała lub chłodziła
    zaparkowane auto i przygotowała na Twoje przyjście :-) Tak przynajmniej
    jest w aktualnie sprzedawanych modelach S i X. O Model 3 niewiele wciąż
    wiemy, ale pewnie będzie to samo.

    Ale wiem o czym mówisz i ogrzewanej szyby do jazdy w czasie wichury
    śnieżnej w zimie to nie zastąpi - jechałem kiedyś z Chicago do Wausau w
    Wisconsin na narty w czasie wichury i zamieci śnieżnej - piździło tak, że
    mimo ogrzanego auta wycieraczki nie nadążały w mojej Hondzie z usuwaniem
    narastającego od dołu oblodzenia. Kolega który tam jechał ze mną i ze swoją
    rodziną w jakimś Volvo z podgrzewaną elektrycznie dolną partią nie rozumiał
    o czym mówię gdy mu opisywałem mój problem z przednią szybą... :-D

  • 32. Data: 2017-08-02 17:36:11
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-08-02 o 17:11, z pisze:

    > Pieścisz się :-)
    > Ogrzewana przednia szyba ma sens. Webasto też można zrozumieć ale samo
    > grzanie dupska?
    > W mrozy już lepsza jest ogrzewana kierownica. Ogrzewane rękawiczki
    > istnieją takie? :-)
    > Można wtedy znaleźć jakiś racjonalny powód związany z bezpieczeństwem.
    >
    > No chyba że mamy do czynienia z długonogą blondynką w miniówce ;-)

    Mam auto, które dobrze nagrzewa się zimą po 10 km (spory diesel). Jadę
    8... :-)
    T.
    Zapomniałem o tej kierownicy... Choć tu ratuję się rękawiczkami. Grzanie
    dupki jest fajne, o ile się nie przesadzi.

  • 33. Data: 2017-08-02 17:51:33
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    T. <k...@i...pl> wrote:

    > Mam auto, które dobrze nagrzewa się zimą po 10 km (spory diesel). Jadę
    > 8... :-)

    Jesteś idealnym kandydatem na elektryczne autko przy takich krótkich
    trasach zamęczysz tego diesla bardzo szybko!

  • 34. Data: 2017-08-02 19:21:50
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-08-02 o 17:51, Pszemol pisze:

    > Jesteś idealnym kandydatem na elektryczne autko przy takich krótkich
    > trasach zamęczysz tego diesla bardzo szybko!

    Człowiek nie zna dnia ani godziny... Jak go kupowałem, to jeździłem 50
    dziennie.
    T.
    Elektryczne jeździdło mnie zainteresuje, jak będzie za 20 tys. zł, a nie
    200 :-) Na razie zastanawiam się nad elektrycznym skuterem - właśnie
    zatarłem silnik mojego dwusuwa...

  • 35. Data: 2017-08-02 19:45:31
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-08-02 o 17:30, Pszemol pisze:

> [...]
    > rodziną w jakimś Volvo z podgrzewaną elektrycznie dolną partią nie rozumiał
    > o czym mówię gdy mu opisywałem mój problem z przednią szybą... :-D

    Równie dobrze możesz mi polecać prom kosmiczny... :-)
    Ps. Tu raczej wielkich zamieci nie ma, za to często zimą przechodzi
    temperatura przez 0 i robi się warstwa lodu na szybie. Niemal
    codziennie. Włączam sobie grzaną szybę i zanim odgarnę śnieg z reszty
    auta lód na przedniej szybie odpuszcza. To jest rewelacyjny wynalazek,
    ale na razie tylko chyba auta z grupy VW mają, Fordy i nieliczne inne
    wyższej klasy.
    T.

  • 36. Data: 2017-08-02 20:17:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    T. <k...@i...pl> wrote:

    >Ja nie lubię jak coś tyłek grzeje.

    Pszemolu, przeciez jezdzisz na nartach ..

> [...]
    >tacy co
    >się rozbieraja do samochodu i podkręcają temperaturę wnętrza do 25C

    Ale my tu nie o podkoszulku, tylko wejsciu do auta i posadzeniu tylka
    w zwyklych spodniach na fotelu co ma -20 C.

    Bo przypadek posadzenia tylka w przemoczonych narciarskich spodniach
    chyba nie wymaga przywolywania ..

> [...]
    >tak, że
    >mimo ogrzanego auta wycieraczki nie nadążały w mojej Hondzie z

    A w tylek nie bylo zimno ?

> [...]
    >rozumiał
    >o czym mówię gdy mu opisywałem mój problem z przednią szybą... :-D

    Prawde mowiac tez nie rozumiem.
    Po rozgrzaniu auta w trasie nie powinno byc klopotow z ogrzaniem szyby
    przez nawiew.

    Elektryczna sie przydaje przy rozpoczeciu jazdy, oraz jak szyba
    zaparuje ...

    J.

  • 37. Data: 2017-08-03 00:40:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ty wiesz z jaka pompa ciagneli samolot bamber gold? Sama smietanka polityczna.
    Premiera tylko brakowalo. Takie rozdanie trzydziestu samochodow to chuja naprzeciw
    wiecznosci przy bankietach jakie robila firma od zlota. Kup sobie w hameryce polska
    telewizje. Trzy razy dziennie mowia ze jak sie za cos placi to tak jak w markecie.
    Jak juz masz spakowane we wlasna torbe.

  • 38. Data: 2017-08-03 01:13:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Jeśli ktoś już nie śpi: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów
    > pracownikom
    > https://livestream.tesla.com/

    Kwartalne wyniki finansowe ogłosili... lepsze niż oczekiwania analityków:
    https://www.cnbc.com/2017/08/02/tesla-second-quarter
    -earnings-2017.html

    Wartość akcji na rynku wzrosła już prawie 8% po ogłoszeniu tych wyników.
    Miałem napisać aktualną cenę akcji $350.. ale właśnie musiałem poprawić
    na $351,90. Cena na koniec dnia (przed ogłoszeniem kwartalnych wyników)
    była $325,89.

  • 39. Data: 2017-08-03 01:22:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Ty wiesz z jaka pompa ciagneli samolot bamber gold?
    > Sama smietanka polityczna. Premiera tylko brakowalo.
    > Takie rozdanie trzydziestu samochodow to chuja naprzeciw
    > wiecznosci przy bankietach jakie robila firma od zlota.

    Nie rozumiem aluzji... czemu porównujesz Teslę do Amber Gold?

    > Kup sobie w hameryce polska telewizje.
    > Trzy razy dziennie mowia ze jak sie za cos placi
    > to tak jak w markecie. Jak juz masz spakowane we wlasna torbe.

    No ale ja nie planuję się uczyć życia z polskiej telewizji...
    I Tobie też nie radzę taki lekcji z telewizora wyciągać...

    p.s. Ta piątkowa prezentacja modelu 3 Tesli spowodowała
    ogromny wzrost przyjmowanych rezerwacji: 1800 dziennie!

  • 40. Data: 2017-08-03 01:24:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "T." <k...@i...pl> wrote in message
    > Równie dobrze możesz mi polecać prom kosmiczny... :-)

    Chodzi Ci o Volvo czy o Teslę? ;-)

> [...]
    > przedniej szybie odpuszcza. To jest rewelacyjny wynalazek, ale na razie
    > tylko chyba auta z grupy VW mają, Fordy i nieliczne inne wyższej klasy.

    Ale mówisz o tych tasiemkach rezystywnych między warstwami szkła?
    Takie ogrzewające dół szyby jak w przypadku całej powierzchni tylnej?